Google Video vs. YouTube
2006. június 15. írta: Asszem

Google Video vs. YouTube

Mit akarok: megnézni netről videókat. Ami tetszett, azt később gyorsan megtalálni, ha megint meg akarom nézni. Nem olyan különös igény szerintem.

Oké, jelenleg kell néhány perc, amíg lejönnek az adatok. Vajon miért nincs egy olyan gomb, amivel be lehetne állítani, hogy ha letöltődött, diszkréten jelezze, és ne kelljen minden 25 másodpercben megállni és várni a folytatást? A Google Videon, bár van Gmail accountom, miért nem tudom elmenteni azokat, amik tetszettek? Ha ráklikkelek egy videó nézése közben mondjuk egy "learn more" linkre, miért nem új ablakban nyílik meg, ahelyett, hogy megszakítaná az aktuális videót? Ha újra kezdem lejátszani a háromnegyedig már letöltött videót, miért kezdi megint elölről letölteni? A YouTubeon ha új csoportot hozok létre a favorites között, miért szakad meg a lejátszás?

Ennek ellenére a YouTube magasan jobb, mint a Google Videó. Amíg ezt a blogot írtam, kicsit körbenéztem mindkét helyen. GVideon a "next" videó egy témától teljesen független baromság volt, ekkor close.

Gondoltam rákeresek valamilyen Albert Collins felvételre. Google Videón az első egy szobagitáros, akinek annyi köze van a dologhoz, hogy a leírásban megemlíti, nagy hatással volt rá. Bravó. Close. YouTubeon rögtön kijött két oldalnyi találat, számcím, három képkocka mindegyik felvételből, hamar lejöttek, most hallgatom őket.

És mindez hozzájárult egy "paradigmaváltáshoz": eddig letöltöttem azokat a számokat, amiket meg akartam hallgatni. Ez abból állt, hogy beírtam a keresőbe, aztán rendszerint megfeledkeztem róluk, néha megnéztem, mik jöttek le...azaz amit akartam, az akkor amikor akartam nem állt rendelkezésemre, később meg már nem érdekelt. Most viszont eldönöttem, hogy átállok arra, hogy a minőségromlás dacára a YouTubeon megnézem, mi a kínálat, mert ha van valami érdekes, akkor azonnal megnézhetem. Legfeljebb beírom utána a keresőbe, ha még később is érdekes lesz, de ennél is egyszerűbb, ha elmentem a favoritok közé.

És ha megint összeomlik a vincseszter, akkor sincs baj, hiszen az adatok a neten vannak. Egyetlen probléma az lehet, ha bezáratják a YouTubeot...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

retro gay 2007.10.15. 20:45:41

nagyon tuti csak videokat szeretnék nézni

titok11 2008.07.08. 09:01:23

hogy tudok filmeket nézni?
süti beállítások módosítása