INNEOO regisztrálás/Miro kritika
2006. június 23. írta: Asszem

INNEOO regisztrálás/Miro kritika

Kaptam egy meghívót az INNEOO-ba. Mivel fogalmam sincs mi ez, belevágtam. Hát, érdekes. Még most sem tudom mi, de egy két apróság már bosszant, úgyhogy lehet róla blogot írni :)

A regisztráció nehézkes. A jelszó minimum hat karakter (sok), nem lehet benne speciális karakter, csak betűk és számok (kevés).
Az anyanyelv/ország/város kiválasztásánál gondolhattak volna arra, hogy a magyar regisztrálók többsége magyar, valószínűleg sokan budapestiek, ezért a legördülő menü listájában idegesítő, hogy oldalakat kell scrollozni, mire megtalálom. Ez mehetett volna felülre vagy defaultnak.

A sikeres regisztráció után rögtön választani kell két ismeretlen szolgáltatás közül (az Inneo Main vagy valamilyen Miro azaz közösségépítő, azaz Wiw.

Kitérő: felajánlja a program, ha kitöltök egy kérdőívet, akkor kapok krediteket. Hajrá. Kitöltöttem, de utána nem visszavitt a belépett oldalra, hanem újra be kellett lépnem. Ez hiba. A belépésnél pedig valamiért minden alkalommal kérnek CAPTCHA-t is. Ez teljesen felesleges, a Firefox pedig nem tudja megjegyezni a név/jelszó párost (legalábbis eddig nem). Hát, ha ez így marad a jövőben, akkor biztos, hogy nagyon sok embert tántorít el a használattól.

Elsőnek ezt választottam, hát itt is furcsa, hogy kötelező megadni az anyanyelvet és várost, szintén a regisztrációhoz hasonlóan nehézkesen, Budapesten pedig kerületekre lebontva. A személyes adatok megadása viszont tetszik, kategóriákba van rendezve (általános adatok, egyéniség, iskola/munkahely, külső), kár, hogy nem lehet a fülekre kattintva váltani, hanem windowsinstall módra a "tovább" gombbal lehet haladni.

Az oldal elrendezése eddig sokkal jobban tetszik, mint akár a WiW, akár a MyVip, egyszerű, ízléses, áttekinthető. A zöld szín dominál, de nem feketével keverve, úgyhogy nem annyira dark, inkább megnyugtató. Bár a nehézkes regisztráció miatt nem hinném, hogy gyorsan fog bővülni a lista. A keresésnél nincs "kit ismerhetek" jellegű funkció, egyesével kell(ene) beírni a neveket, ráadásul a találati lista megjelenítése során a keresési feltételek változatlanok maradnak, úgyhogy minden új keresésnél szépen ki kell törölni az összes mező. Nehézkes és idegesítő. Nem fogok keresni, majd megtalálnak az emberek :).

Kontroll kérése: ha valakinek az adatlapjával gond van, akkor szép részletes levelet lehet küldeni a gépháznak, tetszik, hogy vállalni kell a felelősséget a jelentésért.

A nyitólapon a saját adatokon kívül van két randomnak tűnő ajánló, az egyik a "kedvelnéd" fejéccel, a másik a "keresett már?" kérdéssel. Hát nem tudom mi alapján csinálja, de ezt a két kérdést elég hülyeségnek tartom. Mindegy, legalább új arcokat lát az ember, az ötlet jó.

Zsupszok: hát igen, ezek valamik, de nem írja ki, hogy mik. Majd biztos rájövök, valami tréfás dolog lehet, a főoldalon van, hogy hány zsupsza van az embernek. Kár.

A "levél elküldésre került" szerkezetű üzeneteket célszerű lenne átírni valami kevésbé hivatalosnak tűnő formára, főleg ha mellette zsupszolunk.

Összességében az egész kialakítása és megvalósítása egyfelől letisztult, másfelől kb. 2-3 évvel ezelőttinek tűnik, sehol egy látványos AJAXos bigyó...
A design és a nyelvezet nekem komolykodónak tűnik, inkább a huszonéves plusz lehet a megcélzott generáció. Emiatt az egész kicsit sótlan.

Osztályozva: hármas.

Viszont nem béta...:)





Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Papdi Klára 2007.03.22. 16:38:11

Ökonet

borók andrea 2008.01.24. 16:17:33

ghrg

Roli 2008.03.22. 18:52:22

tteheuzzjzhggggggggzteze
süti beállítások módosítása