Illegális, illegitim...
2006. szeptember 26. írta: Asszem

Illegális, illegitim...

Magyar Értelmező Kéziszótár:
legitim: mn. törvényes, jogszerű
legális: mn. jogos, jogszerű

Orbán Viktor: "Én a kormányt illegitimnek tekintem, de nem tekintem illegálisnak..... Még egyszer mondom, a kormány jogi alapjait nem kérdőjelezem meg, a kormány legális, de illegitim." (Index-interjú)

Orbán Viktor jogvégzett ember. Ezek szerint jogilag különbözik a két fogalom. Kíváncsian várom a jogászok véleményét.

Mindenesetre, ha a kormány jogi alapjait nem kérdőjelezi meg, pusztán illegitimnek tekinti, akkor ennek milyen következménye kell(ene), hogy legyen a kormányra nézve? Ha én a kormányt illuzórikusnak tekintem, ebből az következik, hogy azonnal le kell mondania?

Nem más ez, mint játék a szavakkal. A legitim szó jelentéstartományányának olyan önkéntes kitágítása, ami tökéletesen megfelelő arra, hogy a jogban járatlan utca embere felhatalmazva érezze magát az akcióra. Ha a kormány illuzórikus, akarom mondani illegitim, akkor ez ellen a kormány ellen fel lehet lépni forradalommal.

Kíváncsian várom, hogy a forradalom szó jelentéstartománya hogyan fog változni az elkövetkezendő hetekben.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása