LinkedIn: WiW álláskeresőknek és karrierépítőknek
2007. január 03. írta: Asszem

LinkedIn: WiW álláskeresőknek és karrierépítőknek

Nem hittem volna, hogy még egy közösségépítő social-network oldalra regisztrálni fogok. Aztán mégis megtörtént, Sztahanov meghívására (gondolom ez minden blog.hu usernek kijárt) regisztráltam a LinkedIn hálózatára. És rögtön meghívtam pár megbízhatónak vélt ismerősöm. Miről is szól ez az egész?

Olyan, mint a WiW, csak komolyabb. Itt nem önmagában a kapcsolatok kiépítése a cél (ezért nincsenek vicces hangulatjelzők és üzenőfalak), hanem a feltérképezett kapcsolati tőke minél hatékonyabb kiaknázása. Ezért a legfontosabb adatok, amiket meg kell adni a végzettség, és a munkahely. Az előbbi esetében az ország kiválasztása után legördülő menüből kell kiválasztani az egyetemet/főiskolát, ez is mutatja, hogy komolyan veszik, ki hol, mit, és mettől-meddig tanult. Ezek után viszont egyetlen klikkelésre lehet keresni a volt iskolatársak, tanárok és kollégák között. Ez pedig kincset érhet, főleg álláskeresőknek.

Közismert, hogy a legtöbb állást nem hirdetés alapján töltik be, hanem megbízható belsős ajánlására hagyatkoznak. Az álláskeresőknek pedig kifejezetten hasznos, ha végigkérdezik az ismerőseik ismerőseit, mert ha minden közeli ismerőse csak két-három további embert kérdez meg, már így is nagyságrendekkel megnő annak az esélye, hogy lesz köztük olyan, aki tud valakit, aki éppen a megfelelő munkaerőt keresi.

A LinkedIn hálózata pont ezt a kört tágítja ki felhasználva az internet adta lehetőségeket. Gyakorlatilag mindaz, aminek a WiWnek lennie kellen, vagy lehetne. Akár állást keresünk, akár csak szeretnénk szakmai kapcsolatokat építgetni, mindenképpen érdemes regisztrálni. Ki tudja, mire lesz még jó.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ferenc · http://online.blogter.hu 2007.01.04. 10:35:59

Az oldalon én úgy láttam, hogy bárki regisztrálhat. Vagy meghívók is vannak?

Asszem 2007.01.04. 20:20:21

Nem, teljesen nyitott, lehet regisztrálni, bár én nem próbáltam, a meghívók alapján mentem végig a regisztráción.

Az is tetszik az oldal felépítésében, hogy folyamatosan igyekszik motiválni a kapcsolati háló növelésére, mindig mutatja, hogy hány százalékát értem el az optimális kapcsolatok számának, másodrendű kapcsolatokkal hány embert tudnék elérni, ha az összes kiküldött meghívómat visszaigazolják és belépek hány százalékon fogok állni, stb. stb.

Ferenc · http://online.blogter.hu 2007.01.04. 21:51:25

hmm ,ez érdekes. és mennyivel előnyösebb meghívón keresztül bejutni, mint sima regeléssel?
Azonkívül,hogy azonnal adott egy kapcsolatod?

Asszem 2007.01.05. 08:04:13

Hát fogalmam sincs, de szerintem semmivel nem jobb, kapcsolatot meg rögtön kereshetsz bent is, én pl. végigpásztáztam a volt egyetemi évfolyamtársakat, meg a barátokat.

Most megint bővült egy új funkcióval, nem tudom, hogy éppen ennyire fejlesztik az oldalt, vagy ezek a regisztrációt követően fokozatosan válnak elérhetővé, mindenesetre nagyon tetszik, hogy mindig van valami újdonság, amiért érdemes megnézni.

Ferenc · http://online.blogter.hu 2007.01.09. 09:45:53

Most olvasom, hogy nem is oylan könnyű kilépni a linkedin-ből, ha egyszer már beregeltük magunkat:
www.37signals.com/svn/posts/186-linkedin-just-wont-let-me-go

Asszem 2007.01.09. 16:36:02

Jaja, a spamokat én sem akarnám, de nekem kifejezetten úgy tűnik, hogy nehéz csak úgy klikkelgetni az emberekre. Na mindegy, majd ha annyian akarnak megismerni és állást ajánlani, hogy az már idegesítő lesz, akkor kezdek aggódni :D
süti beállítások módosítása