Access-t tanulok
2007. február 17. írta: Asszem

Access-t tanulok

Csak úgy hobbiból elkezdtem tanulgatni az Access-t, hátha jó lesz még valamire. Egyelőre a fő projekt egy családi rezsi adatbázis létrehozása és fenntartása. Ha tud valaki jó oktatóanyagot, akár a neten, akár könyv formájában, küldjön linket.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.02.20. 21:33:47

Tipp, én ezt találtam: hu.ecdlweb.org/

Sok sikert, és ha valami nem megy, írj nyugodtan, nekem is van közöm hozzá. Nem ígérek rapid választ, de igyekszem.

Bár én utálom Accest ... :-O

Asszem 2007.02.20. 22:34:48

Megnéztem a linket, köszi, egyelőre accessből csak egy üres wikit találtam.
Kérdésim már vannak, egyelőre dolgozom a témán, de posztot már írtam róla :)

olahandras.blog.hu/2007/02/20/p38371

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.02.22. 18:06:06

Oké, bevallom, nem néztem meg igazából. :-)

A kérdések viszont jöhetnek, bár tartom, az Accessnél rosszabbat keresve sem igen találhatsz.

Csak az előnyeit sorolom:

- lassú
- irgalmatlan erőforrásigénye van
- borzalmas a programozása, valami basic-szerű iszonyat
- ocsmány felülete van
- mindent egyetlen fájlba pakol, de szó szerint mindent, tehát ha jön a crash, akkor az egész egyszerre hal meg, és ez az egyik oka a lassúságának is

Asszem 2007.02.22. 20:38:19

Aha. Megfontolandó szempontok, milyen alternatívákat ajánlanál helyette? Nyitott vagyok bármire.

A lassúságát szerencsére nem tapasztaltam, dehát minimális adatbázisokkal dolgozom egyelőre. Sztem erőforrás van.

A programozását még nem néztem, az a VisualBasic izé? Egyelőre elegek a beépített funkciók (űrlap és rekordmozgatás, stb.).

Az ocsmány felületet aláírom, keresve sem lehetett volna nehézkesebbet és bénábbat csinálni.

Az egy fájl dolog nekem pont azért tetszik, mert nincs káosz, minden szar egyben van. A nap végén (vagy fontos módosítás előtt) meg egyetlen backupot kell felraknom a netre.

De mondom, ha van jó alternatíva, kipróbálom azt is szívesen. Lényeg, hogy adatbázis kezelő legyen.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.02.26. 20:54:25

Szia!

Szerintem később folytassuk levelezésben.

A kérdés az, mik az igényeid, mennyire tudsz programozni, estébé. Adatbázis-kezeléssel régen foglalkoztam, már úgy értve, hogy Windows-os progival, tehát keresgélnem kell, ha szeretnék valamit ajánlani.

Az Access egyetlen előnye, hogy viszonylag hamar lehet formokat és riportokat készíteni, de ezzel ki is fújt. Annak idején kényszerből oktattam a kezelését, nagyon utáltam, mert ráadásul tele van logikátlan dolgokkal, de ez hosszú téma.

Annyit meg tudok ígérni, hogy valamikor a héten igyekszem keresni neked valami egyszerűt, én annak idején Delphi alatt fejlesztettem mindenféle adatbázis alapú alkalmazásokat, csak az meg egy programozásban járatlan valakinek ellenjavallt, ha valami csinosabbat szeretnél, meg ha változtatsz az adatttáblákon, akkor varázsolgatni kell időnként, hogy a Delphi adatbázis unit is lássa.

Üdv,
m.
süti beállítások módosítása