Access kérdések
2007. február 20. írta: Asszem

Access kérdések

Így kezdőként két dologgal szenvedek most, biztos van rá gyors és egyszerű megoldás, de még nem jöttem rá.

1. Szeretném kiszámoltatni, hogy két időpont között hány perc telt el. A DateDiff-et már megtaláltam, csak az a baj, hogy ha mondjuk arra lennék kíváncsi, hogy 23:00 és 03:00 között mennyi a különbség, akkor ő ezt -20 órának számolja. Gondoltam arra, hogy akkor ilyen feltételt lehetne neki adni vhogy, hogy ha negatív az érték, akkor azt vonja ki 24-ből, de ez olyan nyakatekertnek tűnik.

2. Csinálgatom itt az űrlapjaimat, szép és jó, csak ha megnyitom, akkor automatikusan az első rekordon áll, nekem meg az kellene, hogy rögtön egy üres mezőre ugorjon, ahol lehet beírni az adatokat. Most ezt úgy oldom meg, hogy csinálok egy gombot, amit megnyomva új rekordot hoz létre, de akkor is jobb lenne, ha a nagyon szép kis "főmenüből" az adatbevitel gomb hatására betöltődő űrlapon nem kéne még egyszer "új rekord" gombot nyomni...

Biztos triviális a megoldás, de még nem jöttem rá :)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

skylaci 2007.11.16. 23:18:33

Készíts kapcsolótáblát és oda vegyél fel egy menüpontot .Állítsd be a használni kívánt űrlapot és azt használd hozzáadásmódban.
süti beállítások módosítása