30Boxes webnaptár
2007. február 23. írta: Asszem

30Boxes webnaptár

Kaptam egy email értesítőt, hogy már régen léptem be a 30Boxes accountomra. És tényleg. Bő egy-másfél éve lehetett, amikor webes naptárakat kerestem, emlékszem kipróbáltam (még a régi emailcímemmel, a gmailes korszak előtt :), de valamiért nem tetszett, és a Google Calendart választottam. Azóta is azt használom.

Csakhogy ebben az értesítőben egy érdekes mondat megütötte a szememet:
"PC World Magazine named 30B the Winner of Top Calendar for 2006 ahead of both Google and Yahoo! "

Hűha. Jobb mint a Google? Akkor ezt mindenképp ki kell próbálni. Ügyes kis marketingfogás.
Ráklikkeltem és az első 5 percben tényleg el voltam ájulva a gyönyörűségtől. Talán az egyik legletisztultabb, legáttekinthetőbb naptár, amit a weben láttam. Ráadásul egy frappáns kis todo listet is integráltak és van három választható skin is (beszédes módon a default "OS X Gray", az alternatívák "Gmail Blue" és "Flickr White"...)

Na, ez tetszik, lehet, hogy átállok, gondoltam. 10 perc után viszont ott tartottam, hogy hagyom a fenébe. Az okok:

  • Nincs heti nézet, csak havi, a legkisebb mutatható időintervallum négy hét. Én rátekintésre szeretem látni az aznapi programokat, nem akarok a részletekért hármat kattintani, de még csak az egeret sem mozgatni.
  • Nehézkes adatbevitel, ha nem az amúgy praktikus begépeléses módszert használom. De én általában ismétlődő eseményeket tárolok a naptárban, ezért ez hiba.
  • Nehézkes adatmódosítás már létező eseménynél. Aki ezt kitalálta... Először klikkelni kell az esemény napján. Erre megjelenik az összes aznapi teendő. Ezután a szerkeszteni kívánt esemény fölé kell vinni az egeret, erre megjelenik az esemény mellett (!) egy kuka ikon és egy edit felirat. Erre klikkelve lehet szerkeszteni. Hát hülyék ezek? Miből állt volna egy jó kis oldschool web1-es linket csinálni az eseményből. Valami fölé vinni az egeret, de nem oda klikkelni, hanem mellé, hogy szerkeszteni lehessen...zseniális. Még jó, hogy nem kell közben egy három gombos billentyűkombinációt is lenyomni.
  • Nyomtatás. Nem hiszem el. Csak az adott nap, és az azt követő nap eseményeinek kinyomtatására van lehetőség. Vagy nagyon nem találom, a heti nézet nyomtathatóságát. Na ez az, ami nálam kizáró ok, mert én tényleg minden hét elején kinyomtatom a heti programot. Ebben a GCalendar viszonylag jó, és folyamatosan javul, bár még nem az igazi (erről írtam is postot). Ez viszont így ebben a formában tragikus.
Úgyhogy mindezek után újabb egy (najó, fél) évre hagyom ülepedni a dolgot. Kár, mert a design tényleg gyönyörű, az amúgy sem túl szép Google Calendar iszonyú fapadosnak tűnik mellette...


-----
Update. Najó rájöttem, mert elolvastam a halvány feliratot: ha duplaklikkelek az eseményen, akkor is lehet szerkeszteni.
Úgyhogy be is írtam március végére egy emlékeztetőt, amit emailben fog elküldeni, hogy nézzek vissza, hátha van vmi fejlődés.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Proxy · http://halozatkereso.blog.hu 2007.02.23. 15:52:22

Nincs valahol "give feedback" gombocska? Írd meg nekik ezeket, hátha javítanak rajta. :)

Asszem 2007.02.23. 16:00:08

Én sehol sem találok "Give feedback in Hungarinan language" gombot, úgyhogy ezt is jól felveszem a negatívumok listájára :))

süti beállítások módosítása