Access jegyzetek - pókernapló, táblaszerkezet
2007. február 23. írta: Asszem

Access jegyzetek - pókernapló, táblaszerkezet

Ezeket az accesses postokat leginkább magamnak írom emlékeztetőül. Eddig papírra, vagy notepadra firkáltam fel őket, és mindig káosz lett belőle, aztán rájöttem, hogy hoppá, van nekem egy blogom is, ide is ugyanúgy felrakhatom, és még kereshető is lesz. Ráadásul ha a t. olvasók még tippeket is tudnak adni, az külön öröm. Ja, és access guruknak kéretik nem röhögni, most tanulom az egészet :))

Szóval kellemest a hasznossal alapon egy póker eredménykövető adatbázist farigcsálok Accessben, épp most kezdem kb. harmadszor újra az egészet. Most a projekt az, hogy úgy kéne az egész lekérdezéses/űrlapos rendszert létrehozni, hogy a lehető legkevesebb gépeléssel lehessen az adatokat bevinni (különben magamat ismerve nem fogom rendszeresen használni). Mivel általában ugyanabban a három-négy online teremben játszom, és ugyanazokona freeroll bajnokságokon indulok, ezért értelemszerű, hogy ezekt az adatokat ne kelljen minden egyes játék után begépelni.

Ezért most létrehoztam egy táblát (Tournament Adatok), amiben a póker helyszíneket rögzítem, a legfontosabb tulajdonságokkal (mikor kezdődik a bajnokság, mikor a regisztráció, a hét mely napjain hirdetik meg, hányan jelentkezhetnek rá max, mekkora a nevezési díj (persze most még csak freerollokon játszom, de gondolok a jövőre :), ja igen, milyen fajta pókerről is van szól (holdem vagy más, mintha bármi mást is tudnék), milyen a limit (mintha nolimiten kívül mást is játszanék), satöbbi).

Aztán egy másik táblán (Tournament Játszmák) rögzítem a változó értékeket, azaz mikor lett vége a bajnokságnak, hányadik lettem, hány szintet emelkedtek a vakok, stb. Ennek a táblának a második oszlopa egy kereső lekérdezés a Tournament Adatok táblára, így adatbevitelkor mindig ki kell választani a helyszínt.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsp · http://poker.blog.hu 2007.02.25. 22:07:54

vicces, ugyenebben a cipőben járok, jelenleg excelt használok, egyre bonyolultabb táblázat (online és offline póker, sok terem, diagrammok, összesítések), és persze kicsit bumfordi, mert nem erre lett kitalálva, ezért többször el is határoztam, hogy nekifekszem, és megtanulok accessezni. viszont még semmi nem lett az elhatározásomból.

érdekelne majd a végeredmény.

Asszem 2007.02.25. 22:16:38

Oké, ha eljutok valamennyire értékelhető szintre, átküldöm az adatbázist mailben :)

Ha komoly cuccot akarsz, akkor sztem tölts le "rendes", erre való tracker progikat, állítólag van olyan, amibe lehet importálni a hand historyt, és komplett elemzést ad...

zsp · http://poker.blog.hu 2007.02.25. 22:41:28

tracker progim van (pokeroffice és PT is), de vannak dolgok, amikre az nem jó. pl. nem kezel offline pókert, nem tud időszaki kimutatásokat csinálni, meg olyan diagrammokat, amiket én akarok. szóval kell a saját megoldás is.

Asszem 2007.02.25. 23:13:49

Ok, ha kitapasztaltam jobban az accesst, akkor megpróbálom megcsinálni azokat a kimutatásokat, amikre szükséged van, mindketten jól járunk :)

zsp · http://poker.blog.hu 2007.06.02. 01:04:20

csendben (és persze nem számonkérően) kérdezem, hogy sikerült-e megcsinálnod, vagy te is félredobtad?

közben megszerettem az excelt (rohadt access, minden csak nézőpont kérdése) aztán most megint megutáltam az excelt (köcsög microsoft, ez így szerintem elég sommás), mert minden új problémára sufnituning megoldásokat kell alkalmaznom.

to be fair: ez nem az excel hibája, nem erre lett kitalálva.

szóval hogy állsz?

Asszem 2007.06.03. 21:48:07

Az accessből elegem lett, excelben nyomom, de most felraktam az Acces2007-et, új design, értelmesebb külső, úgyhogy azzal lehet, hogy újra megpróbálom, ha van vmi alapverzió, akkor átküldöm, ha fél éven belül semmi, akkor feladtam :))
süti beállítások módosítása