Kapaszkodó-kampányt indít a BKV
2007. február 28. írta: Asszem

Kapaszkodó-kampányt indít a BKV

Túl sok a sérüléses baleset az új Combino villamosokon, ezért a BKV kapaszkódó kampányt indít. Állításuk szerint "az új Combinókon ugyanis a fékek sokkal jobbak, mint a régi villamosokon, és ha valaki nem kapaszkodik, hanem zsebre dugott kézzel támaszkodik a falnak, könnyen eleshet" továbbá "hamis biztonságérzet van az utasokban, mert a Combino sokkal halkabb, mint a régi villamosok".

Szerintem nem ez a baj, ne próbálják az utasok nemtörődömségére vagy a fékek nagyszerűségére kenni a dolgot. A Combinókon egyszerűen nem lehet normálisan kapaszkodni. Erről már decemberben is posztoltam (Combino és kapaszodás címmel...).

Úgy tűnik igazam van. Ahelyett, hogy a sofőr bemondogatná, hogy tessünk kapaszkodni, inkább oldják meg, hogy a tömött villamoson az is tudjon legalább valamilyen keresztrúdba kapaszkodni aki a csuklóknál vagy az ajtóknál középen áll. Mert ide egyszerűen nem jutott kapaszkodó. Ráadásul az ajtóknál valami elmebeteg designból döntöttek úgy, hogy egy darab egyenes rúd helyett pontosan az ajtó közepén megtört, két darab keresztrúd elegendő lesz, mert jól néz ki. Mindkettőn két-két fogódzkodó fityeg, úgyhogy négy utas tud kapaszkodni. Ha ezek nem azok, akik az ajtónak dőlnek (amin nincs fogódzkodó, tehát szükséges lehet a kapaszkodás), hanem akik beljebb állnak, akkor is tömegben még legalább 6-8 utas elfér azon a helyen.

Nekik egyszerűen nincs hová kapaszkodni.

Ennyit a Combinókról.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Surfin · http://surfin.blog.hu 2007.02.28. 12:34:03

"A villamos esetenként hirtelen fékezésre kényszerülhet, kérjük, mindig szíveskedjenek fogódzkodni!"
Nem tom mért, de egyre jobban kezd idegesíteni, mikor (a Blaha után) ezt mindig bemondják. Legalább a szöveget variálhatnák.
És tényleg inkább meg kéne oldani, hogy lehessen rendesen kapaszkodni. Mondjuk egy függőleges oszlop a csuklókba meg az ajtók közé is, és máris sokkal jobb.

Proxy · http://halozatkereso.blog.hu 2007.03.01. 15:55:25

Surfin fiam, ott nincs a mondat elején az "A". Először azt hittem rosszul hallok, aztán minden egyes bemondásnál jól felidegeltem magam. :) Jah, és nem fogódzkodni, hanem: kapaszkodni.
De a BKV-nál már csak ilyen magyartalan mondatokat sikerül összehozniuk. :P
A post tartalmával azonban tökéletesen egyetértek, bár én sosem szoktam kapaszkodni, csak ha nem találok alkalmas támaszkodó-felületet. :)

Surfin · http://surfin.blog.hu 2007.03.01. 17:45:36

Akkor még pontosítok: "Villamos esetenként hirtelen fékezésre kényszerül, kérjük, mindig szíveskedjenek fogódzkodni!"
És az ajtón a szöveg? "Kérjük ne támaszkodják az ajtónak" :D

Asszem 2007.03.01. 19:25:28

Kossuth térD következik... vagy csak én hallom.

De a legjobb a békási HÉVen volt (nem tudom, még megvan-e, rég utaztam arra), amikor a bemondó az induláskor ilyen hiperbonyolított regényfolyamot olvasott be minden induláskor...

Ha jól emlékszem, a következőt mondta be azon a negédesen ostoba hangján a nő:

"Türürü tim ta titü ta ta ta taaam (aki ezt a szignált kitalálta...)

Kérjük igyekezzenek a le és felszálással
az ajtók záródnak
a vonat indul"



Surfin · http://surfin.blog.hu 2007.03.21. 12:31:33

Megjavult :). Most már azt mondja, hogy "A vilamos esetenként...".

És vadiúj fícsör: "ajtócserénél" bemondja, hogy melyik oldalon nyílnak az ajtók.
süti beállítások módosítása