Poll-r, a webkettes szavazógép
2007. március 01. írta: Asszem

Poll-r, a webkettes szavazógép

A fantáziadús nevű Poll-r egy praktikus és jól használható szavazógép szolgáltatás, amit  szépen be lehet ágyazni a blogba is. Íme egy példa:



A dolog tényleg nagyon egyszerű. Regisztrálni kell az oldalon, és máris kiírható a szavazás. A kezelőfelülete jól áttekinthető és használható, a beágyazás gyerekjáték.

Mivel webkettő van, ezért a dolog ennél többet tud: a honlapon (http://poll-r.hu/) meg lehet nézni és szavazni más felhasználók által kiírt szavazásokra, kommentálni, linkelni, embeddelni... Természetesen sok értelme nincs, de érdekes.

Viszont az, hogy lehet szavazni a blogon, az jó, nem?



----
Update. Kritika :)

Még mindig nem tudom hova tenni ezt a nevet. Poll-r. Poller. Valamiért a pollenre asszociálok. A kötőjel az URL-ben ráadásul még nehézkesebbé teszi. Persze a PollR elég hülyén nézne ki, és kiejteni sem lehetne. Pollrrrrr vagy Polrö? Mondjuk még mindig jobb, mintha mondjuk poll.icio.us lenne. A szavazz.hu, szavazo.hu foglalt. A webszav.hu és a szavgep.hu még szabad, bár akkor át kéne írni a logót, ami kár lenne, mert szép sablonwebkettes :). Na mindegy, végülis bármilyen szolgáltatás nevét meg lehet szokni, ha az jó (nekem azért évekbe telt a "Google" lenyelése, a "Yahoo" sokkal jobb).  Talán a rosszemlékű InterNetMedia bukásában játszhatott komolyabb szerepet a hatszótagos név.

A lényegre! Jöjjenek a hibák. Idegesítő, hogy minden szavazás előtt külön ki kell pipálni, hogy elolvastam és megértettem az üzletszabályzatot. A harmadik alkalom után én már annyira beparáztam, hogy miért kérdezi meg mindig, hogy tényleg elolvastam, hátha valami olyasmihez járulok hozzá, hogy napi 10 spamot kaphatok per szavazás...szerencsére semmi ilyesmi nincs, csak a szokásos. De mégis jobb lenne, ha ezt regisztrációkor egyszer elfogadnám, utána viszont hagyjon békén vele.

A másik idegesítő hiba a szavazás eredényének megjelenítése. A szürke háttér előtt fehér színnel megjelenített vastag betűk számomra valamiért nehezen olvasható.  Vizuálisan nem különül el jól egymástól a grafikus rész és a számokat tartalmazó rész, mindkettő ugyanolyan téglalap, csak nyilván a grafikon hosszabb. Ennek ellenére első pillantásra nem egyértelmű. Én a szavazatszámokat jobban kiemelném, nagyobb betűvel, sötétebb színnel. Vagy külön sorba raknám a számokat, és alá a grafikont. Vagy egy sorba, de akkor a grafikon végére jobbra a százalékos értéket. Tehát szám-grafikon-százalék.

Az viszont jó, hogy a legtöbb szavazatot kapott választ színessel kiemeli. Update 2. Tévedtem. Nem azt emeli ki. De akkor mit?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Proxy · http://halozatkereso.blog.hu 2007.03.01. 15:51:56

Igen, tényleg nagyon pofás, már én is találkoztam vele. Viszont számomra az meglehetősen nagy negatívum hogy a szavazásokat mindenki megnézheti; persze van az úgy hogy kifejezetten előny, de ha én egy nem-publikus szavazást akarok (ahogy éppen tegnap akartam) ez sajna nem működik. Ha lehetne rejtett szavazást csinálni, akkor abszolút kedvencem lenne. :P

Asszem 2007.03.01. 19:16:46

5 szavazat, az minimum 3 olvasó, hurrá! :))

Erre is jó ez a szavazógép, ad egy brutál visszajelzést arról, hányan is olvassák a blogot :)))))

A rejtett szavazás dolgot én nem igazán értettem, hogy mi akar lenni. Felteszek egy kérdést, de csak 5 barátom válaszolhat rá? Akkor inkább küldök egy köremailt, a Gmail úgyis összevonja egy conversationné és kész...

bcyke blogberlo, aki ott sem volt · http://kacatvilag.blog.hu/ 2007.03.01. 21:21:12

Köszi, megszaglászom!
Ja és itt is szavaztam böcsülettel!:)

Asszem 2007.03.01. 21:43:49

Helyes, köszi, már hét szavazat van (ebből becsszóra csak 3 az enyém) :)))

mindbender · http://poll-r.hu 2007.03.02. 11:23:10

Helló!

Kösziakritikát, mindenképpen hasznos infok. A leszavazottaknál aztjelölinarancssátgával, amire a szavazatodat adtad. Azártpollpontosan arra való,amire előtterákérdezel, vagyis, nem jelenik meg apoller oldalán a szavazásod,viszont ugyan úgy tudodexportálni ésberakni az oldaladba.Így érheted el, hogycsak a te látogatóidszavazzák le. Ezen a gépen szar a szóköz, bocs. Mégdumáljunk ;)

Bakura az okostojás · http://bakura.buzz.hu 2007.03.02. 11:25:58

Én nem is tudok többször szavazni!

Asszem 2007.03.02. 12:27:13

Bakura: az a titka a dolognak, hogy több különböző gépről kell szavazni :))

mindbender: tök jó, hogy elolvastad a kritikát és reagáltál is rá! A jövőben is figyelni fogom a fejlődést, ha van valami update, akkor írok róla :))

M0uFl4n3 2007.03.02. 12:28:11

Hali! A zart poll amit a kolléga említ, azt "privat szavazas" neven talalod a create-nel. Van "Nyilt" tipus, ez az oldalra is kikerül, és van "privat" ezt csak meghivobol es exportbol latjak...

A tobbi kritikat meg koszi, es gyurunk ra!

pisz

Asszem 2007.03.02. 12:31:05

:))

Ok. Akkor rögtön egy tipp: tök jó lenne, ha a beágyazott szavazáson az eredményeknél alul lenne egy összesítés, hogy hányan szavaztak, mikor történt a legutolsó szavazás, stb. Pont beférne az utolsó kérdés és a Poll-r link közé.

M0uFl4n3 2007.03.02. 12:44:15

update: utólag is átálíthatsz egy szavazást privátra, és vissza..

M0uFl4n3 2007.03.02. 12:47:49

Ja hát ez jogos felvetés, valójában az egész export testreszabhatóságára gyúrunk, így áll:

poller.blogter.hu/?post_id=120680

Vannak információk amiknek jogi és egyéb szempontból kell megfontolni a megjelenítését:

Az eredmény befolyásolná a szavazást

És a szerző neve nem jelenhet meg /az ügyvédünk szerint/ exportban, mert nem járult hozzá a nickje megjelentetéséhez pl a GaySoldier.com -on :D

A többi cucc igények mentén lesz alakítható.. /pl exportálhass exportból? stb stb.../

Proxy · http://halozatkereso.blog.hu 2007.03.02. 21:50:59

>>M0uFl4n3
Köszönöm a tippet, rohanok regisztrálni. :)

Füredi Krisztián · http://pszichologia.blog.hu 2007.03.03. 09:27:19

Jó, hogy írtad ezt a postot, mert az ötlet alapján már csináltam is a blogomra egy szavazást. Itt látható: pszichologia.blog.hu/2007/03/02/erekcio_szex_pszichologia_szexualpszichologia

Egyébként a látogatottságról nem annyira informál, mert a Poll-r oldalán is fent van a szavazás, így beillesztés nélkül is szavazgatnak rá.

Asszem 2007.03.03. 09:52:30

Pont ezért lehet privátra állítani a szavazást, és akkro nem látszik a poller honlapon, csak az exportált helyen

Proxy · http://halozatkereso.blog.hu 2007.03.03. 11:57:36

>>A rejtett szavazás dolgot én nem igazán értettem, hogy mi akar lenni. Felteszek egy kérdést, de csak 5 barátom válaszolhat rá?

Igen, én pontosan erre gondoltam. Tudod most éppen egy zárt rendszerű közösblogon dolgozom, és pont az a lényeg hogy olyan szavazásokat csinálnék, amik kizárólag csak erre a csoportra vonatkoznak, és nem is igazán akarnám hogy mások is lássák, főleg hogy szavazzanak bele. Remélem érthető a dolog. (A gyakorlati választ pedig köszönöm mégegyszer.:))

Egyébként nem is hinnéd milyen nagy szakadék van a köremail és a szavazógép között. Igaz, eddig még csak egy szavazást vezettem le mindkét módszerrel, de amíg a köremailre csak 50% válaszolt, a klikkelős módszerrel 90%-os volt a szavazási hajlandóság. Bocs a hosszú kommentért, majd írok róla postot és belinkelem ha érdekel. :)

Proxy · http://halozatkereso.blog.hu 2007.03.03. 19:02:05

Lehet hogy most egy kicsit sokat kérdezek, nézzétek el pls.
Szóval ha eredetileg privátra állítottam a szavazást de nem adtam meg külön címeket hogy ki szavazhat, viszont exporttal beraktam a blogomra, akkor most a blogolvasóim tudják azt használni miközben a poll-r oldalán pedig láthatatlan?
Körülbelül ezt szűrtem le az eddigi kommentekből, de nem vagyok benne biztos. :P
süti beállítások módosítása