Paranoid böngészés 2 - a megoldás
2007. március 30. írta: Asszem

Paranoid böngészés 2 - a megoldás

Sikerült megoldást találnom a hordozható, ámdebár mégis biztonságos Firefoxra, ami miatt az előző posztomban nyavajogtam.

Első lépésben a pendrive-on létrehoztam a TrueCrypt segítségével egy 350 megás "tároló" fájlt, amit a program - a megfelelő jelszó megadása esetén - felmountol. Ekkor hozzáférhetővé válik a 350 megás meghajtó. A TrueCrypttel akár a teljes partíciót is le lehetne védeni, de számomra praktikusabb, ha a pendriveon marad könnyen és azonnal hozzáférhető, nem védett tárhely is.

Második lépésben ezen a jelszóval védett tároló fájlból létrehozott meghajtón helyeztem el a Firefox hordozható verzióját (PortableApps - Firefox). Így már sokkal nyugodtabban tárolhatom el a jelszavakat, könyvjelzőket és egyéb beállításokat, az illetéktelenek csak akkor férnének hozzá, ha meg tudnák nyitni a tárolót. Ráadásul most még nem is vittem túlzásba a levédést, mert a TrueCrypttel a jelszó mellett keyfiles-okkal is lehetne erősíteni a védelmet, a Firefoxra rakhattam volna mesterjelszót, sőt még be is tömöríthettem volna az egészet egy rarba. Nade ne legyünk paranoidok.

Harmadik lépésben szépen beállítgattam a Firefoxot, installáltam a szokásos extensiönöket (és újra használni kezdtem a ColorfulTabs-ot, mert a nem aktív fülek beállítható mértékű elhalványítása nagyon jól kiemeli az aktív tabot, erre pedig nagy szükség volt, legalábbis én sokszor alig vettem észre, hogy most éppen melyik fül is van nyitva), szinkronizáltam a könyvjelzőket, beállítottam a Gmail accountokat, elrendeztem az eszköztárakat, installáltam a Greasemonkey scripteket, stb.

Negyedik lépésben az egészet összetömörítettem egy fájlba és elmentettem a vinyóra, illetve felraktam a netre, biztonsági másolatnak.

Elvileg tehát minden készen áll arra, hogy a jól megszokott beállításaimmal tudjak böngészni, szinte bárhol, anélkül, hogy bármilyen feltűnő nyomot hagynék a rendszeren (előzmények, jelszavak, sütik).

Most megyek, és kipróbálom a munkahelyemen.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Asszem 2007.03.30. 17:28:02

És működik... ezt most a munkahelyről írom :))

Dagenham · http://bluejaunte.wordpress.com 2007.05.29. 12:34:32

Én spec. az Opera Portable mellett teszem le a voksomat - kejut.com/operaportable - hasonló okokból. Egy darab .exe és egy hozzá tartozó profile file az egész, indításkor a temp könyvtárba kitömöríti magát és onnan fut (nem fárasztja le annyira a meghajtót mint a PFF).

Amikor bezárod, visszacsomagolja, ami változott, és nemcsak törli, hanem felül is írja a temp könyvtárban található állományokat.

Persze otthoni géppel szinkronizálva van napi szinten (az az egy darab file).

Hab a tortán, hogy van saját jelszókezelője is.

Könyvjelzők tárolására a del.icio.us még mindig verhetetlen, szerintem.

TrueCrypt teljesen jó (én is használom), egyetlenegy baja van, az admin jog szükségessége - vagy legalábbis hogy telepítve legyen a célgépen.
süti beállítások módosítása