GTD napló - Heti Áttekintés - áttekintés
2007. szeptember 16. írta: Asszem

GTD napló - Heti Áttekintés - áttekintés

Az előre eltervezett Heti Áttekintés végén írom ezt, egyelőre még nem megy olajozottan a rendszer, pedig a suli már két hete elkezdődött. Amit a GTD-ből eddig leginkább nyertem, az a laptop melletti Inbox (gyűjtő) a feldolgozandó anyagoknak, és az A-Z mappás referenciarendszer. Ezek tényleg jól működnek. A kontextusok és Next Actionök viszont még nem mennek. Leginkább azért, mert nagyon szeretném őket számítógépen csinálni, viszont eddig nem találtam igazán hatékony programot. Leginkább a TiddlyWiki alapú MonkeyGTD közelítette meg, de a használata annyira nehézkes és körülményes, hogy egyelőre nem fogom használni, pedig ott látszott leginkább, hogy mi az előnye a kontextus/Action/projekt szervezésnek.

Olyan programot keresek, ahol a projektek lépésekre bonthatóak, kijelölhető next action, megoldható, hogy a dashboard a projektekből csak a next actionöket mutassa (kontextusonként csoportosítva), egy task elvégzése (kipipálása) után automatikusan a sorrendben következő lépés jelenjen meg. Mindez működjön online és offline (mint a Scrybe), lehessen a teljes adatbázist exportálni, tudjon rendesen nyomtatni és villámgyorsan működjön (ebben az etalon a Todoist).

Levelezésnek természetesen a Gmail-t használom, naptárnak a GCalendar-t, halogatásgátlónak a PingMe-t, és todo listának most a Todoist-et. Nameg persze két A4-es füzetet az offline teendőknek és rengeteg jegyzettömböt a feljegyzéseknek.


 


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Norbert · http://csinald.hu 2007.09.26. 00:12:22

Sokáig azt szúrtam el, hogy a projektekhez nem csak a következő lépést definiáltam, hanem megpróbáltam mindet. A GTD szigorú szabályai azt mondják, hogy csak a következő lépés kerül a Next Action listákra, a többi esetleg a Project Support Material-ban az adott projekt anyagai közé mehet, de ez sem szükséges. Az mondjuk tényleg nem rossz ötlet, hogy a progi egy projekt lépéseinek megadásakor azokat a projekt adatlapjára viszi fel és amikor kipipálsz egy next action-t, akkor húzza elő. Csak ne a Next Action listákon legyen mind, de végül is Te is ezt mondod. Ennek ellenére leszoktam az összes lépés definiálásáról, mert az még a GTD előtti to-do listás időkben felvett szokásom volt, amikor nem működött egyik listám sem.

Úgy gondolom hogy azért nem célszerű minden lépést megadni, mert menet közben nagyon ritkán nincs változás a lépésekben, és például mihez kezdesz a párhuzamos lépésekkel?

Az volt nagy mérföldkő, amikor elkezdtem kizárólag a GTD nyelvét használni (semmi "to-do", semmi "task", semmi "project" szavak). Azóta világos, hogy minek pontosan hol a helye. Akkor jöttem rá például, hogy a projektjeim valójában nem is open loop-ok. Volt egy "autó" nevű projektem. Ez GTD-ben nem projekt. "Letenni a jogsit" a GTD-s projekt. Tök gáz, hogy David Allen is használja a projekt szót, teljesen megzavarja az embereket vele. De ahogy hallom újabban ő is open loop-ot használ helyettük szinte mindig.

Amikor először megvalósítottam a 6-szintű modellemet, akkor döbbentem rá, hogy tulajdonképpen mennyi open loop-om is van. És azóta tudom jól kezelni a párhuzamos next action-öket is. Ilyenek ugyanis nincsenek, azok valójában open loop-ok.

Remélem sikerült pár elgondolkodtató tippet adnom :D

Olvastad a második könyvet is? (Ready for Anything - Bármire készen) Nagyon jó az is, a GTD mögött rejlő viselkedési és egyéb emberi alapokat tárgyalja.

Asszem 2007.09.26. 08:31:04

Úgy látom még jócskán le vagyok maradva, az open loop-ot, mint kifejezést sem ismertem még, a második könyvet sem olvastam egyelőre, éppen az első könyv második újraolvasásánál tartok.

Egyelőre nehezen megy a Next Actionök meghatározása, talán azért, mert még mindig a todo-listák bűvkörében élek. Van néhány olyan munkám, ami 5-10 jól behatárolható, szigorúan egymás után következő lépésekből áll, különböző kontextusokban, ezekhez jönne jól az a progi, amit keresek (mit/hol/melyik projekt).

Ami szintén nehéz számomra, az az online és papír alapú rendszer összehangolása. Szintén a listák bűvölete miatt most az van, hogy a Todoistban tárolom a teendőket, a next action-ök címkeként szerepelnek (projektenként egy), a kontextusok is címkék, aztán amiből 5-nél több elem van egy sorban, azt kinyomtatom, mert nem mindig férek hozzá géphez.

Azt tudom, hogy a heti áttekintés után még mindig nincs meg az a "mindent áttekintettem, mindent látok, minden világos" érzés, szóval foltozgatom a rendszert, meg bőszen olvasom a 43folders-t.

Köszi a tippeket, beszerzem a második könyvet is.
süti beállítások módosítása