Új feedolvasási rendszer kipróbálása
2007. december 01. írta: Asszem

Új feedolvasási rendszer kipróbálása

Kicsit kigyomláltam a Google Readert, összesen kb. 80 RSS csatornát tartottam meg, de ami a legfontosabb, az összes címkét/mappát letöröltem és helyette most 4, azaz négy darab kategóriát használok. Eddig úgy tűnik, nagyon jól beválik.

Maga a rendszer roppant egyszerű, a négy kategória a következő:
1 Főblogok
2 Másodvonal
3 Harmadvonal
4 Bármikor törölhető

A számozásra azért van szükség, hogy a Reader helyes sorrendben jelenítse meg a kategóriákat. A rendszer felépítése eléggé magától értetődő, a Főblogok címke alá került az a 10-15 blog, amit eddig is mindig elolvastam. Ez tényleg csak az "elit", maximum 20-25  feed tartozhat ide, ha ennél több lenne, akkor kíméletlenül gyomlálni kell.

Ami újdonság és elsőre furcsa lehet, az az, hogy az egyes kategóriákon belül nincsenek tematikusan csoportosítva a csatornák. Politika, web, humor, zene, énblog, stb. egymás mellett, ömlesztve érkezik, és ez egyáltalán nem zavaró.

A negyedik csoportba kerülnek a napi több száz bejegyzést küldő csatornák, illetve ez az elfekvő (korábbi nevén temető :), ahová a nagy reményekkel induló, ámdebár csalódást keltő blogok kerülnek.

Természetesen időnként frissítem az egész rendszert, így némely blogot az előléptetés megtiszteltetése érhet, míg mások kénytelenek elviselni a lefokozás tényét. Teccettek volna jobban írni :)

Miért jobb ez a rendszer, mint a "hagyományos" tematikus bontás? Mert segít megtartani a fókuszt. Ha kevés időm van (pl. reggel, indulás előtt, vagy napközben, ha csak pár percem van "ránézni a netre"), akkor csak a főblogokat futom át, ha ott nincs semmi érdekes, akkor esetleg a másodvonalat is megnézem. Ha tudom, hogy most ráérek böngészni, akkor szépen átmazsolázhatom a harmadvonalat is. Ha pedig idegesít, hogy 1000+ új bejegyzést ír ki a Reader, akkor egyszerűen törlöm a 4-es kategóriát, anélkül, hogy aggódnom kéne valami fontosnak az elmulasztása miatt.

Szerintem érdemes kipróbálni. Azért a biztonság kedvéért a régi beállításunkat ne felejtsük el lementeni...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gravy_t 2007.12.01. 13:31:29

a számozáshoz:

a google reader 1ik újítása, hogy drag-and-droppal átrendezheted vagy átrhúzhatod másik csoportba.

tapir 2007.12.01. 14:03:25

Most már csak azt kéne megmondanod ,hogyan érted el a 80 RSS csatornát, nekem jelenleg 480 van és hiába törlök egyet jön helyette másik három :)

Asszem 2007.12.01. 14:24:45

Könyörtelen vasszigorral és a delete subscription kíméletlen alkalmazásával :)

Mondjuk az is sokat segített, hogy miután átálltam Readerre NetVibes-ról, nehezen szoktam vissza a bookmarklet használatára az extensionról, ezért nem vettem fel minden marhaságot a könyvjelzők közé :D

Még egy kategórián gondolkozom, ez pedig az "Új karantén" lenne, értelemszerűen az új cuccoknak, aztán pár nap vagy hét után már el tudom dönteni, hogy melyik kategóriába kerüljön.

tapir 2007.12.02. 13:13:15

Egyébként egyszer nekiálltam komolyan kigyomlálni a Google Reader Trend segítségével a 90 napja nem frissülő RSS-eket, aztán kb. a tizenötödiknél rájöttem hogy ezzel csak az rssek számát csökkentem a napi híráradatot nem úgyhogy abba is hagytam gyorsan :)
Ráadásul most meg kitalálta a Google ezt a feed ajánlót (www.google.com/reader/view/#directory-page) ami nem az rss csökkentésére ösztönöz.

Asszem 2007.12.02. 14:55:28

Próbáld ki ezt a négycímkés rendszert, szerintem csodákra képes, én azóta olyan lelki nyugalommal törlök 600-800 olvasatlan bejegyzést, hogy ihaj. Tényleg tök jól működik :)

Másik megoldás: töröld le az ÖSSZES feedet a Readerből, és kezd el felépíteni megint a nulláról. Így garantáltan csak a fontos cuccok fognak bekerülni...pl. a Főblog kategóriába rakd azokat a feedeket, amiket "fejből" visszaállítasz, mert tudod, hogy mindenképp szeretnéd olvasni őket.

Amikre nem emlékszel, azok valójában nem is voltak olyan fontosak :)

csikszem · http://www.agyampark.hu 2007.12.07. 14:55:31

Nem rossz szisztéma, nekem főleg a "egyszerűen törlöm a 4-es kategóriát, anélkül, hogy aggódnom kéne valami fontosnak az elmulasztása miatt" rész miatt tetszik.

Viszont attól tartok, hogy a 2. és 3. kategóriát sohasem nézném meg.

Inkább jó lenne valami ranking rendszer a google readerben, ami megmutatja, hogy az adott rss-nél milyen arányban olvasom el a posztokat. Ha ez az arány katasztrófális lenne, akkor ki lehetne szórni azt a feedet. Bár ez meg a termékeny csatornáknál lenne torz.

Asszem 2007.12.07. 17:16:12

A Readerben a főoldal szerintem valami hasonló szisztéma alapján válogatja ki a legolvasottabb csatornákat, legalábbis én azt tapasztalom, hogy mindig azok a blogok vannak kint (ha éppen frissültek), amiket tényleg el szoktam olvasni, míg mondjuk a napi 500 postot termelő de sosemolvasom dolgok nem kerülnek oda.

Én amit nagyon hiányolok, az a címkék átnevezésének lehetősége. El sem tudom képzelni, ezt hogy hagyhatták ki belőle, vagy legalábbis sikerült jól elrejteni :)

Surfin · http://surfin.blog.hu 2007.12.09. 19:57:38

80, 480? :o Hogy van nektek erre időtök? :P
De komolyan, nekem a 80-nak is még a fele sincs, aztán mostanában mégis sokszor átugrok csomót, mert nincs rá időm :(. Vagy ti tudtok rendesen szelektálni, vagy gyorsan olvasni, vagy nem tudom...

Asszem 2007.12.09. 22:16:16

Surfin: pont ez a lényege ennek a rendszernek, hogy nyugodt lélekkel tudod átugrani a csatornák 60-90%-át, akármennyi hírforrásból is épüljön fel az.

Nekem már arra is volt példa az elmúlt napokban, hogy egyetlen új és olvasatlan hír sem volt, tudjátok, olyankor mit ír ki a Reader? :) :) :)
süti beállítások módosítása