Szerda: Firefox [Böngészőteszt]
2008. szeptember 10. írta: Asszem

Szerda: Firefox [Böngészőteszt]

Ma megvolt a böngészőteszt utolsó napja: csak Firefoxot használtam, a fair küzdelem jegyében a legújabb 3.1 alpha 2 verziót, ami a megjegyezhetetlenül furcsa Shiretoko névre hallgat. (Hát hülyék ezek, egy japán browsert sóztak ránk...). Ennek megvolt az az előnye, hogy a szokásos kiterjesztések itt nem működtek, így valóban csak a pucér browsert hasonlíthattam össze a tegnap használt Chrome-mal, illetve a hétfő tesztelt Operával.

Két szóban összefoglalható a tapasztalatom: semmi extra. De tényleg. Ment. Gyors volt, bár érzetre mind a Chrome, mind az Opera gyorsabb.

Ami negatívum:

  • Az awesome-bar szerintem nagyon el lett rontva azzal, hogy a javaslatok a legutóbb meglátogatott aloldalakra mutatnak, nem pedig a főoldalra. Így hiába javasolja a Li szócska beírása után a Lifehacker-t, mert ahelyett, hogy a lifehacker.com lenne az első javaslat, a legutóbb nézett oldalra linkel. Úgyhogy vagy kitörlöm kézzel a felesleget, vagy beírom kézzel a teljes címet, vagy elugrom az oldalra, és ott megkeresem a főoldalra mutató linket. Nagyon remélem, hogy ehhez záros határidőn belül lesz kiterjesztés, pláne, ha elterjed, hogy a Chrome-ban ez mennyivel jobban lett megoldva.

Ami pozitívum:

  • Ahogy reggel írtam, majdnem teljesen Chrome külsőt lehet varázsolni neki, és ez ráadásul jól együttműködik a TabKit kiterjesztéssel (oké, ezt az egyet nem kapcsoltam ki, viszont a Chrome külsővel nem bírja a multiple tabokat.)

Konklúzió: tulajdonképpen nem tudtam sok újdonságot írni, mert Firefoxot használok mióta az eszemet tudom, nagyon szerettem és nem gondoltam volna, hogy valaha át fogok térni egy másik böngészőre. Most viszont a Chrome (főleg a sebessége és a külseje miatt) és az Opera (a sebessége és az általam még nem felfedezett képességei miatt) is komoly trónkövetelővé lépett elő.

Holnap vegyes napot tartok: mindhárom böngészőt egyszerre fogom használni, meglátjuk, melyikben töltök szívesebben több időt. Jövő hétre pedig Opera hetet tervezek, addig persze remélem, hogy elkezdenek áramlanai a Chrome-hoz a fejlesztések.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása