Hétvégi tervek
2009. január 14. írta: Asszem

Hétvégi tervek

Na, jutalomfalatban részesítem önmagam, annak örömére, hogy lementek az ünnepek, és sikerült kilábalnom a múlt héten lábon kihordott megfázásból. Tehát kivettem pénteket és hétfőt szabira, asszony és gyerek nagyszülőkhöz el, én meg otthon maradok, hogy 'frissítsem' a számítógépet. Jíííhááá. Eljött az én időm :D

Első körben ma délután hirtelen felindulásból vettem egy monitort. Aztán vettem egy wireless keyboardot és egeret, ami ugye kvázi távirányítóként is fog szolgálni. Aztán ha már veszek cuccost, akkor még vettem két giga ramot az asztali gépbe, mert az jót tesz a játékoknak kell a munkához.

Az lesz ugyanis, hogy újra üzembe helyezem a márciusban nyugdíjazott régi asztali gépet, nem olyan ócskaság az, van benne asszem egy AMD Athlon 64 proci meg két giga ram, meg a vinyóin egy csomó film. Az biztos, hogy a laptopnál gyorsabb lesz, és végre elhagyhatjuk ott is az 1024x768-as világot. Tehát két asztali géppel fogunk üzemelni.

Párommal megindult az alku, hogy akkor most úgy legyen, mint eddig, tehát minden gépen mindenkinek van fiókja, vagy válasszuk külön teljesen, oszt akkor nincs vita. Ő ragaszkodik ahhoz, hogy mindkét gép közös legyen, én meg ahhoz, hogy szeresse meg a Win7-et, úgyhogy az a megoldás lesz, hogy maradnak a fiókok, de ad egy esélyt a Microsoft új oprendszerének.

És tulajdonképpen az egész macera lényege ez. Én is ki akarom próbálni a Win7-et, de nem virtuális gépen, hanem full-time, egyedüli oprendszerként. Erre lesz jó a régi asztali gép. Egy darabig dualboot-ba, hogy legyen rajta biztonsági XP, ha párom elsőre nagyon kiakadna Win7-től, de utána azt tervezem, hogy csak Win7, és max azon belül VirtualBox-ba egy XP, ha nagyon kell. 

Az a tapasztalatom, hogy meggyökeresedett szokásokat csak olyan változtatással lehet megváltoztatni, ha nincs alternatíva. Asszony első kérdése amúgy is az volt, hogy jó-jó ez a Windows hét, de lehet-e benne klasszikus Windows témát beállítani :D:D.

Aztán arra gondoltam, hogy a jelenlegi asztali gépen is miért ne legyen egy Win7 oprendszer? Így legalább ki tudnám próbálni a helyi hálózatok kezelését, például meg tudok-e oldani Lifehacker nélkül egy olyan roppant bonyolult feladatot, mint mondjuk nyomtató megosztása.

Plusz ugye ha mindkét gépen Win7 a default oprendszer, akkor szintén könnyebb az átállás, az új megszokása. Viszont itt nekem tuti kelleni fog egy XP, mertugye a játékok.

Azért kipróbálom, Win7 alatt hogy fut a COD4, ha nem lesz érezhető sebességcsökkenés, akkor akár még talán az is lehet, hogy itt is gyalu az XP-nek. 

Remélem amikorra megjelenik a hivatalos verzió, jó hamar lehet majd pedagógus licenccel frissíteni rá, hogy legális legyen.

Bát az XP egy jól működő, stabil oprendszer a maga gyerekbetegségeivel, talán a Win7 már eljut oda, hogy valódi előnyt nyújtson a csere.

Ezért is vagyok nagyon kíváncsi párom véleményére, mert ő egy teljesen más típusú felhasználó, mint én. Mondjuk a 2007-es Office-ot szereti (a hideg kék színeit kivéve), szóval van remény.

Ez tehát most hétvégére a terv. Installálás, konfigurálás, particionálás, beállítás, backup készítés, megosztás, testreszabás, defrag, racionalizálás, stb. stb.

Még jó, hogy én ennek tökre tudok örülni :D:D:D

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása