Az 5000 forintos számlainformáció
2009. február 14. írta: Asszem

Az 5000 forintos számlainformáció

A CIB Banknál 5000 forintomba kerül(ne) egy számlainformáció. Hogy jött ki ez az összeg?

Tavaly volt egy 80 ezer forintos utalásom, de nem emlékszem pontosan melyik hónapban, viszont fontos lenne tudnom. Ez az az információt, amit szeretnék megtudni. Olyan nagy kérés ez? Olyan bonyolult? Szerintem nem.

Első lépésben felmegyek az internetbankba. Nem lehet megnézni, mert visszamenőleg csak 6 hónap forgalmi adatai kérdezhetőek le... 

Beballagok egy bankfiókba. Elmondom mi a gondom és megkérdezem, hogy miért van ez az időlimit a lekérdezéseken. A válasz megdöbbentő: technikai okokból, hogy ne "terhelődjön le" a rendszer

Mondom magamban oké, rendben, ez van, biztos én nem értek hozzá, bár elég hihetetlennek tűnik, hogy 2009-ben egy bank ne tudjon olyan kapacitású számítógépeket venni, amelyek megbírkóznának azzal a hatalmas adatforgalommal, amit ezek a pénzügyi lekérdezések jelentenek...Na mindegy.

Tehát megkérem a kisasszonyt, akkor nézze már meg nekem legyenszíves a saját gépén a kért adatokat. Gondoltam ő a bankfiókban simán tud majd válaszolni. Itt jön a második meglepetés: hát azt ő nem tudja megnézni, mert ő sem lát onnan 6 hónapnál visszábbra.

Akkor mit lehet tenni? Az ügyintézőnek írni kell egy kérést a központ felé, ahol majd jól megkeresik és kinyomtatják a kért adatokat, azt elküldik a bankfiókba, és akkor majd felhív telefonon és akkor befáradhatok az egyenlegemért. Ennek a költsége 1000 forint minden lekérdezett hónapra, az egész folyamat átfutási ideje 2-3 nap. Melyik hónapot óhajtom megnézni?

Mondom neki, pont az a problémám, hogy nem tudom melyik hónap, csak azt tudom, hogy kb. 80.000 forintnyi az összeg és pont az érdekelne, hogy mikor. Hát azt úgy nem lehet, tippeljek meg néhány hónapot, hátha...

Na ebből jött ki az, hogy ha januártól májusig terjedő időszakra szeretném megtudni, hogy mikor volt az utalás, az 5000 forintba kerülne nekem. CIB Bank, Magyarország, 2009.

Ezért - ameddig meg nem találom azt a bankot, ahová átteszem a székhelyem - kénytelen voltam újra megrendelni a levélben érkező havi számlainformációt. 

Ennek költsége 100 forint/hó (tehát így a számlavezetési díj már nem is annyira kedvező, mint amikor ide csábítottak).

Most kaptam meg az első példányt. Nem csinálok nagy forgalmat, de így is 6 darab A/4-es lap, plusz a színesben nyomtatott reklám. Ennyit a környezetvédelemről. Ennyit a CIB Bankról.

Aktívan keresem az alternatívákat.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Caracalla 2009.02.14. 14:29:41

Hát, erre a konkrét problémára megoldást jelenthet az Erste. Ott legalább 2 évre visszamenőleg biztosan le lehet kérdezni (azóta van ott számlám).

Továbbá a telós ügyfélszolgálattal se volt még problémám, meg a netbankból küldött üzenetekre is elég gyorsan reagálnak. És van nem személyes megjelenésre optimalizált számlacsomagjuk is.

Asszem 2009.02.14. 16:53:56

@Caracalla: Kösz, utánanézek a neten a kondícióknak. Én még az AXA-ban vagy BB-ben gondolkozom.

JohnRambo 2009.02.16. 21:24:35

Citi ingyé megnézi és bediktálja ha felhívod. Ha kell nyomtatva, akkor már persze 1500, de csak az az egy ami kell. amúgy sokszor hüjék ők is...

Kjkszk 2009.02.19. 12:46:44

Ha minden hónapban magadnak lementetted volna az egyenleget, akkor nincs ez a probléma. Gond csak akkor lehet, ha hivatalosan kell igazolnod a banki forgalmadat (pl. hitelfelvétel).

Asszem 2009.02.19. 16:48:52

@Kjkszk: Tényleg, ez sem egy rossz megoldás, lehet, hogy lemondom a számlát, és havonta egyszer kinyomtatom az egyenleget.

qwerti (törölt) 2009.02.19. 22:20:09

Vagy mondok jobbat: válassz olyan bankot, amely elektronikus úton küldi a számlakivonatot minden hónapban. Ilyen van az Ersténél (pdf-et küldenek havonta emailben), Citinél (ők egyből olyan boritékban küldték az első kivonatot, hogy ugyanmár kérjem elektronikusan, mert akkor óvom a fákat, szimpi :), amúgy ők emailben küldenek értesítőt ha megvan, bemész netbankban és letöltöd, akár a régieket is) asszem unicreditnél is van. Nekem speciel benne van gmailben ezek, bármikor előkeresem.
A dolog pikantériája, hogy anno az IEBnél (ami ugye összeolvadt a CIBbel) megvolt szintén ez a pdf-es elektronikus kivonat, de a fúziókor a CIB nem kért belőle, mert minek az. Nem az egyetlen buta lépésük (iebben dolgoztam it-n...). Gondolom pár más banknál is elérhető ez a szolgáltatás, és IEB időkből úgy emlékszem, hogy ez aláírás nélkül is hiteles volt.

PSMITH 2009.03.29. 09:18:47

@Asszem:

Szolgáltatások--->Számlainfó-->Kivonat
Számlaszám megadása--->Tovább
Kivonat kiválasztása--->Megtekint--->
Export vagy Nyomtat

Export esetében egy txt fájlt kapsz amelyet le tudsz menteni és ha az Excel-lel beolvasod akkor akár xls formátumban is mentheted, megkönnyítve ezzel az esetleges későbbi keresést.

Nyomtat esetén egy pdf fájlt kapsz amit szintén menthetsz, vagy ha szereted a papírt, nyomtathatod.


Ezért bankot váltani?...

Asszem 2009.03.29. 10:24:11

@PSMITH: igen, ezt csinálom, és még nem váltottam, de nem tesz boldoggá, hogy ilyen hülyeségekkel kell szőrőznöm.

bankváltás: hát lehet, hogy apróságnak tűnik, de amikor először szembesültem ezzel, annyira felhúztam magam rajta, hogy akkor bőven úgy gondoltam, hogy ezért igen, bankot fogok váltani.

mondjuk azóta sem váltottam, inkább exportálom a kivonatot...
süti beállítások módosítása