Hogyan fogytam 16.5 kilót és tartom azóta is?
2009. április 16. írta: Asszem

Hogyan fogytam 16.5 kilót és tartom azóta is?

Hamár van ez a bikiniszezon.blog.hu cucc, akkor itt az ideje, hogy én is leírjam táplálkozástudományi és életmódbeli bölcsességeimet, azaz hogyan fogytam le kb. 16 kilót és tartom azóta is a súlyomat?

Szóval az úgy volt, hogy az egyetem alatt és után szépen elkényelmesedtem, semmi sport, semmi mozgás, viszont sok sör, pizza, este 10-kor rendelve, 11-kor fogyasztva, mindezt rendszeresen. Plusz cigi, kávé, meg minden, ami szem-száj ingere, hogy még nézni is teve.

Aztán valahogy rámjött, hogy ez így mégsem jó és feltaláltam a spanyolviaszt: ahhoz, hogy lefogyjak két dolog kell: rendszeres mozgás és normális táplálkozás. Nem elég egy rövid fogyókúra, mert annak a hatása is ugyanolyan rövidtávú.

Először nézzük az étkezést: én azt csinálom, hogy kihagyom az esti étkezést. Teljesen. Reggelire eszek bőségesen, bármit, ebédre szintúgy, bármit és bőségesen, vacsorára meg semmit. Szigorúan. Kb. két hét alatt meg lehet szokni, utána már nem is kívánja az ember. Nálam teljesen bevált.

Viszonylag gyorsan elkezdtek olvadni rólam a kilók, amikor elkezdtem írni excelbe, akkor 82.5 voltam. Mivel nem akartam radikálisan és túl gyorsan fogyni, ezért kialakítottam egy két kilós sávokból álló rendszert, amin belül mindig tartani kell magam. Minden reggel szigorúan mérés, és ha kilógtam a sávból felfelé, akkor aznap kevesebb kaja, ha lefelé, akkor több (erre is volt példa, sőt, emiatt is volt sokkal könnyebb csinálni, mert néha belefért egy nagyobb kajálás, meg természetesen egyszer-egyszer lehet vacsizni is, főleg, ha van valami rendezvény).

Havonta mentem lejjebb két kilónként, így kb. tavaly december végére eljutottam a célként kitűzött 66-64 övezetbe, ahol azóta is tartom magam. 

Tehát ez az egyik pillére nálam a tartós fogyásnak. A másik pedig a rendszeres sportolás. Minden hétköznap jógázom, reggel 5-kor kelek és másfél órát gyakorlok, illetve heti kétszer megyek órára délután. Ez kellően átmozgat, erősít, lazít, nyújt, fejleszt.

Ehez most még hozzájön a 100 fekvőtámasz projekt is, aminek már a felénél tartok, valamint itt a jó idő, tehát újrakezdhetem a kocogást is.

Nekem ez vált be, de mindenkinek meg kell találnia a magának való módszert, mert nem vagyunk egyformák...

 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manobolt · http://www.fogyokura-alatt.com 2009.04.23. 12:58:03

Gratula...
Okosan mindenképp célszerűbb mint radikálisan...
süti beállítások módosítása