Jógahetek
2009. június 17. írta: Asszem

Jógahetek

Az elmúlt hét egész erősre sikeredett jóga tanulás szempontjából. Hétfőn hatha, kedden agni, pénteken astanga, és minden nap reggel 5-től gyakorlás. Kellemesen elfáradtam a végére. Szombaton pihenő. 

Vasárnaptól újra indult a hét, elmentem futni és megcsináltam a 100 fekvőtámasz projekthez az edzést. 

Hétfőn reggel elmentem egy új helyre, kipróbálni, hogy ott milyen a Hatha jóga, plusz azt is, hogy milyen reggel menni jógázni. Bejött. A hely is, az oktató is és a reggeli gyakorlás is. Ráadásul még a munkába is kényelmesen be tudok érni óra után. Azért a hétfő esti hatha órát sem hagytam ki, szokás szerint ismét nagyon jó volt, csak a vége húzódott el egy kicsit, ami nekem azért volt unalmas, mert tavaly már hallottam a yama-niyama-ról szóló dolgokat.

Kedden reggel gyakorlás öttől, majd este kellemes agni-jóga, ahol én számoltam, ami azért nehezebb, mert ilyenkor ugye koncentrálni kell agyilag is (nem mintha amúgy nem kéne, de azért ha más számol, akkor néha-néha el lehet kalandozni), meg kevésbé lehet lazsázni.

Szerdán 'csak' reggel gyakoroltam.

Holnap reggel gyakorlás, plusz este kipróbálok még egy újfajta jógát, annak stresszoldó jóga a neve. Kíváncsi vagyok rá. De mégjobban kíváncsi vagyok a péntek reggeli mysore-astanga jógára, mert olyanon még sosem voltam. Meglátjuk, hogy fogom bírni a reggeli astangát (ami fizikailag jóval nehezebb, mint azok a gyakorlatok, amelyeket a kezdő hatha órákon csinálunk), és milyen lesz utána dolgozni. Ha nem ütöm ki magam nagyon, akkor péntek este még megcsinálom a 100 fekvő utolsó edzését és kész, jöhet a jól megérdemelt pihenés szombaton.

Ha rajtam múlna, egész jól el tudnék viselni egy ilyen életstílust... :-). Más kérdés, hogy három különböző helyre járni anyagilag nem a legolcsóbb, és azért a családra is kell időt szakítani, úgyhogy ezek a sűrű jógahetek (egyelőre...) nem leszenek mindig ennyire zsúfoltak. 

Két helyen heti három edzés, ebből kettő reggeli, plusz három reggeli otthoni gyakorlás talán elegendő lesz egy ideig. 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása