Rejtett ügyességi játék a Windows7-ben.
2009. november 21. írta: Asszem

Rejtett ügyességi játék a Windows7-ben.

Pár nap Win7 használat után sajnos kezdenek előjönni azok a tipikusan microsoftos bosszantó hülyeségek, amik miatt annyira könnyű utálni szoftveróriás termékeit. 

Digitális fotókat akarok importálni kameráról a gépre. A beállításokat ("import settings") csak akkor lehet megnyitni, amikor már elkezdte importálni a képeket. Normál esetben ez ugye 1-2 percig tart, szóval bőven van idő. De most előállt az a szitu, hogy kb. 0.5 másodperc alatt azt érzékeli, hogy nincsenek képek a gépen (pedig vannak), és ez alatt a fél másodperc alatt kellene megnyomnom az Import Settings gombot. 

Mert akárhogy néztem, meg kerestem a neten és olvastam a helpeket, másképp nem nagyon tudom elérni ezt az opciót. Csak a beolvasás közben...

Úgyhogy szépen egymás mellé készítem az ablakokat, és szorgalmasan próbálkozom, hátha a századik kísérletre sikerülni fog végre. Pontosan olyan ez, mint egy nehéz pálya a COD-ban.

Baromi jó ez a Win7, de azért pár apró javaslatom lenne:

  • A képbeolvasás beállításait még a beolvasás megkezdése előtt lehessen módosítani...
  • Ne tegyen önkényesen minden beolvasást új mappába...én havi bontásban szeretem rendezni a képeket, hónapon belül viszont nem akarok 30 új almappát. Itt is az van, hogy a Microsoft a saját elképzelését akarja ráerőltetni a userre. Ezért utáljuk.
  • A fájlkezelőbe igazán beépíthettek volna egy tömeges átnevezés opciót. Azok az emberek, akik valaha digitális fényképeket tároltak számítógépükön (vajon sok ilyen van?), szinte biztos, hogy belefutottak már ebbe az igénybe: de jó lenne, ha egyszerűen tudnám a kétszáz IMG_0012 fájlokat átnevezni valami értelmesre. Megint marad a kiegészítő program letöltése.

Hát egyelőre ennyi, most kiblogoltam magamból, most megyek és folytatom az Import Settings Klikkverseny játékot.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szabopal · http://szabopal.com/ 2009.11.21. 09:36:53

kapaszkodj meg, mert nagyon durva varázsszót fogok most leírni neked:

KÁRTYAOLVASÓ

...

Asszem 2009.11.21. 09:38:43

Ő? Probatbicol? Mi az, hogy kártyaolvasó?

Asszem 2009.11.21. 09:41:13

Na, szóval XP alatt mindenféle külső eszköz és anyagi beruházás nélkül tökéletesen ment a képek beolvasása, win7 alatt pedig itt ez a hülye tervezésből fakadó hiba.

Inkább azt áruld el, hogyan tudnám az import settingset beállítani anélkül, hogy ehhez 30 képet kéne csinálnom, hogy legyen időm a gombra klikkelni?

(egyébként az én megoldásom most az, hogy beállítottam, hogy mindig kérdezzen rá a címkére az importálás előtt, és így van idő a beállításra kattintani...de ez egy nagyon csúnya kerülőmegoldás)

Emrik 2009.11.21. 11:48:05

én mindig másolni szoktam a képeket, nem importálni.

nem az a lényege egy operációs rendszernek hogy mindent tudjon. de tud csoportosan is átnevezni ha kell.

lacy.hu/windows_vista/csoportos_atnevezes_a_vistaban

Asszem 2009.11.21. 12:01:12

@Emrik: én pedig mindig importálni szoktam a képeket és nem másolni. És eddig XP alatt ez ment, Win7 alatt pedig nem megy, tehát beláthatod, hgoy ez visszalépés.

Amit te linkelsz, az nem csoportos átnevezés. Csoportos átnevezés számomra azt jelenti, hogy akárhány fájlt kijelölve, különböző átnevezési sémákat használva (számozás, karakter betoldás-kivétel, stb.), egyetlen mozdulattal tudom megcsinálni az átnevezést.

Ez pedig egyértelműen nincs benne az operációs rendszerben.

Az tény, hogy nem várható el az, hogy "mindent tudjon", de az igen, hogy olyasmit tudjon, ami egy reális, gyakori problémára ad megoldást.

A csoportos átnevezés ilyen probléma.

Emrik 2009.11.21. 23:14:47

hát nem tudom, relatív nagyon.
sok nem geek ismerőseim közül még egy sem fordult hozzám olyan kérdéssel, hogy hogyan lehet csoportosan átnevezni. aki meg geek az úgyis megtudja oldani.
süti beállítások módosítása