Átállás XP-ről Windows7-re: napi használat (II. rész).
2009. november 24. írta: Asszem

Átállás XP-ről Windows7-re: napi használat (II. rész).

Az otthoni gépeken hivatalosan is elsőszámú operációs rendszer lett a Windows 7. Az első pár nap bizonytalansága után a pozitív benyomások hatására (ld. Átállás XP-ről Windows 7-re: az alapok (I. rész) poszt) végül úgy döntöttem, tartósan a hetest fogom használni. Ebben nem kis részt az is közrejátszott, hogy a számítástechnika terén meglehetősen konzervatív párom is szinte azonnal megszerette, így nem volt konfliktus abból, hogy ki melyik oprendszerbe akar bebútolni. Ez nem lebecsülendő dolog, az oprendszerek közti tartós diszharmónia az egyik leggyakoribb válóók (legalábbis gík, vagy félgík családoknál :-).

Tehát az egyik kritikus pont kipipálva. A másik döntő tényező pedig az, hogyan futnak a játokok Win7 alatt. Ezt is kipróbáltam, pompásan. Bár a COD4 arany AK-s profilom elveszett, mert nem tudom importálni (hibát ír ki és törli az adatokat), de a játék pompásan fut és nekem ennyi elég.

A napi használat során tényleg hamar meg lehet barátkozni a rendszerrel, és minél többet használom a Library-kat, annál inkább látom, hogy ez mennyire jó dolog. Például a zenék a gépen kb. 2 vinyó 3 különböző partícióján vannak elszórva 7 gyűjtőmappában, és mivel a tárhellyel mindig sakkoznom kell, ezért sokkal kényelmesebb összevonni őket egy Library-ba, mint ténylegesen rendet rakni a gépeken. És ezeket a Librarykat az Open/Save dialóg ablakokban is látom, illetve pillanatok alatt meg tudom osztani Homegroup-on.

Na igen, a homegroupok. Működnek, jól működnek, bár már vesztettem adatot azáltal, hogy egy távoli gépen töröltem a homegroupból fájlt és egyik gép recycle bin-jében sem találtam őket, úgyhogy kénytelen voltam a Recuva-val előtúrni. Szóval óvatosan a törléssel, de az adatok azonnal és kényelmesen hozzáférhetővé válnak a hálózat összes gépe számára, minimális beállítással (a beállításnak bármilyen meglepő, de mindössze két kérdése van hozzánk, ha egy új gépet adunk hozzá a homegrouphoz: akarunk-e homegroupot és ha igen, mi a jelszó. Szerintem ez tök jó.)

Ahogy elkezdtem belakni a rendszert, úgy telepítgettem fel a kisebb programokat (Total Commander, KMPlayer, Gmail Notifier, Daemon Tools, 7 Zip, TeraCopy, Mozy, KeePass, ImgBurn, természetesen a Google Chrome dev channelon), a játékokat (COD4, COD6), és kipróbálásra az Office 2010-et, amivel első benyomásra szintén nagyon meg vagyok elégedve.

Sajnos még mindig nem sikerült legális kódot vennem, mert párom iskolája, ahol dolgozik és ahonnan a pedagógus licencre vesszük még mindig nem tudja megmondani, hogy mikor kaphatunk legális hetest, így az eredeti (szintén legális) XP-t még megtartom. A végső átállás persze az lesz, amikor egyáltalán nem lesz szükség tartalék XP-re, de amíg trükkök százait kell bevetnem, hogy menjen a hetes, addig marad a biztonsági rendszer.

Egyébként onnan látszik a legjobban, hogy mennyire megszerettem a hetest, hogy már sajnálnám ha újra kellene telepítenem, és ismét beállítgatni a dolgokat.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása