107 ezer posztot olvastam 2006 óta...
2010. augusztus 31. írta: Asszem

107 ezer posztot olvastam 2006 óta...

A Google Readerben meg lehet nézni (így lehet megnézni: All items - Trendes), hogy a feliratkozás óta hány posztot olvastunk el (vagyis görgettünk át, ami persze nem jelent feltétlen figyelmes elolvasást).

Hát ez most nálam: Since March 18, 2006 you have read a total of 107,245 items.

Másfelől tavaly regisztráltam a Moly.hu-ra (Asszem) és az összes felvitt olvasott könyv száma 67, ebből az idén olvasott könyveké 12. Ami mondjuk még így sem rossz, de ez a 67 könyv az, ami legalább eszembe jutott, hogy elolvastam, mert valamilyen módon maradandó élményt nyújtottak. Tehát ez nem azt jelenti, hogy tavaly óta 67 könyvet olvastam el (jó is lenne), hanem azt, hogy ennyi könyvre emlékszem, vagy ennyit tartottam fontosnak felvinni az életemben olvasott összes könyv közül (ami fogalmam sincs mennyi lehet, 50 és 200 között, nem tudom).

Szóval érdekes összehasonlítani ezt a két számot. Négy év alatt százezernél is több posztot pörgettem át a Google Readerben, de ha most gép nélkül meg kéne mondanom, hogy ezek közül mennyire emlékszem, hány gyakorolt rám maradandó hatást, esetleg mennyit akarok újraolvasni pár év múlva, asszem könnyen kitalálható a válasz. 

Semennyit. Felmerül bennem a kérdés ilyenkor, vajon akkor megéri-e folyamatosan olvasni az értéktelen posztokat, vagy jobb lenne helyette valódi, maradandó értéket képviselő könyveket olvasni? Elsőre persze azt mondhatnánk, hogy igen, de számomra a Reader híreinek olvasása olyan, mint régen volt a TV. Egyik fülön be, másikon ki, de arra a fél órára kb. képben vagyok a világ engem érdeklő dolgairól, és néha csak ennyire van időm, kedvem és szükségem.

Most pedig fogom magam, és megyek vissza olvasni a Nyomorultakat. Kemény dió, nem adja olyan könnyen magát, mint egy twitter poszt.

update

@lauroca küldött egy képet, ami tökéletesen kifejezi azt, amiről írtam:

forrás

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása