Nexus 7, az iPad killer
2012. július 08. írta: Asszem

Nexus 7, az iPad killer

Sokáig gondolkoztam rajta, hogy le merjem-e írni ezt a címet, de aztán végül úgy döntöttem, lesz ami lesz. Mert ez az "iCucc killer" kifejezés annyira elcsépelt, lejáratott és túlhasznált, hogy én nem igazán tudom komolyan venni azt, aki használja. És akkor erre egy ilyennel kezdem a posztot...a "tovább" után remélem kiderül, miért.

IMG_20120706_192912.jpg

Pár napja élőben is ki tudtam próbálni egy Google Nexus 7 tabletet (köszönet érte @Dude kollégának Plusról és Twitterről). Mivel a hivatalos kritikákat már minden jelentős oldal megírta (és szinte mindenhol pozitív az értékelés), ezért én itt most csak azokat a dolgokat emelem ki, amelyek számomra szubjektíven fontosak.

Csúszik, mint a vaj!

Aki ismer, tudja, hogy eléggé laggérzékeny vagyok. És az Android bizony ősidőktől kezdve laggol. Van, ami durvábban, van ami kevésbé. Az ICS már kevésbé, a CM9 még kevésbé, de iPhone-hoz képest azért érezhető a különbség. 

Ha egy új kütyü kerül a kezembe, ezt a standard tesztsorozatot futtatom végig rajta, hogy lássam, mit tud: 

  • Google Play áruházban egy gyors és egy lassú scroll
  • Index.hu mobil és desktop nézetben scroll és zoom
  • handras.hu oldalon scroll és zoom (100+ komment feletti posztnál)
  • app drawerben scroll, valamint áttekintő képernyőkre ki és be zoom.

Ezek alapján kb. be tudom lőni, hogy mennyire laggos az eszköz. Namost az I/O konferencia óta tudjuk, hogy a Google nagyon ráment a laggolás megszűntetésére, erről szól a Project Butter (jó kis név, tényleg az embernek az az érzése egy jól optimalizált eszköznél, hogy minden animáció csúszik, mint a vaj).

Ez megint olyan dolog, hogy persze, hallottuk már ezerszer, szinte mindig ezt mondják, úgyhogy hiszem ha látom.

Hát most láttam. És fel is vettem. Jó amatőr lett a felvétel (én csináltam! :D), de azt hiszem a lényeg látszik. Hölgyeim és Uraim, íme az első, valóban lagmentes Android eszköz:

Általános scrollozgatás


Google Plus appban scroll:

50-60 ezer forintért nagyon megéri

Ez az az ár, amennyit nemhogy megér, de nagyon megér egy ilyen eszköz. Gyakorlatilag ez egy csúcskategóriás androidos tablet (ha nem a hardverspecifikációt nézzük) és mégis ilyen árban van. A nagy kérdés, hogy jobb-e annyival egy iPad, mint ez, hogy megérje azt a +60-70 ezer forintnyi különbséget. Az én válaszom az, hogy az esetek többségében egyértelműen nem.

7 inches kijelző - nekem pont ideális

Steve Jobs megmondta, hogy egy tabletnek minimum 10 inchesnek kell lennie, különben rossz. Nos, itt a lehetőség, hogy több millió elégedett felhasználó cáfolja meg Jobsot. Év végére pedig az Apple is ki fogja hozni a maga iPad Minijét.

IMG_20120706_184437.jpgUgyanis ez egy nagyon praktikus méret. Nekem is van iPad-em, az elején szerettem nagyon, de idővel egyre kevesebbet használtam, magammal meg szinte sosem viszem. Mert túl nagy és nehéz. Kényelmetlen. Ha éppen ott van nálam jó, de ha nincs, akkor inkább a telefonom használom. Mert az mindig velem van.

Ezzel szemben például egy Kindle (ami kb. akkora, mint a Nexus7) tökéletes útitárs. Könnyű, kényelmes és soha nem éreztem kicsinek a kijelzőjét. Abba a táskába, amibe a Kindle belefér, bőven belefér a Nexus is (kipróbáltam :D). Úgyhogy ők jó barátok lesznek. Sajnos zsebbe nem fér el, az már túlzás lenne. de ez nem is arra való.

Nexus, Android, Jelly Bean - upgrade garancia


Sajnos az Android hírös arról, hogy az eszközök lassan kapják meg a frissítéseket, mert az egyes gyártók sokat pöcsölnek, és a végeredmény inkább többet árt, mint használ (pl. TouchWiz). Ebben az esetben ettől nem kell félnünk, mert ez bizony gyári Android, amin tuti biztos fut a legfrissebb verzió és várhatóan a jövőben is így lesz (ha meg nem, akkor is csak egy 50 ezres eszközön kell bosszankodnunk, nem a háromszor ilyen drága telefonon). Ezért is megéri ezt megvenni.

Ami kimaradt - hátsó kamera, 3G, 8 gigánál nagyobb tárhely

Ez végre egy nagyon Apple-szerű lépés volt. Bátran ki merték hagyni azt, ami valószínűleg nagyon sok embernek úgysem kell! Nekem totál felesleges a 3G, hiszen ha nagyon kéne útközben a net, majd a telefonomról streamelem. Inkább legyen olcsóbb. A hátsó kamera is felesleges ha fotózni akarok, ott a telefonom. Inkább legyen olcsóbb. A 8 gigánál nagyobb tárhely is felesleges, mert ezen az eszközön én nem akarok tartalmakat tárolni. Ami kell, azt majd streamelem. A zenék úgyis a telefonomon vannak (ott is bőven elég a 16 giga, sosem használom ki teljesen), videókat meg nem nézek. Szóval azt mondom itt is, nem baj, hogy nincs nagy tárhely, inkább legyen az eszköz olcsóbb.

Konklúzió: ez az, aminek 2 éve az androidos tableteknek lenniük kellett volna

Amikor kijött a Galaxy Tab 7 azért nem lehetett sikeres, mert nem csupán kisebb volt, mint egy iPad, de lassabb is, miközben a két eszköz ára megegyezett. Józan ésszel kevés érv szólt mellette. Pedig a mérettel önmagában nincs probléma, ha ez az árban és teljesítményben is megfelelően kompenzálódik. A Motorola Xoom-ot pedig inkább felejtsük el, persze ott inkább az Android Honeycomb a hibás, egy a lényeg, az iPadnek eddig nem volt komoly vetélytársa.

Most viszont van. Egy iPad árából akár két Nexus7-est is meg tudunk venni. És az emberek venni is fogják. Ha pedig beindul az androidos tabletek terjedése, megkezdődik az alkalmazások fejlesztése is és onnantól nincs megállás.

Őszre várható a 10 inches Nexus tablet verzió. Valamint ekkorra lesz elérhető a Microsoft Surface. És ugye halljuk a pletykákat az iPad Miniről.

Az biztos, hogy tablet fronton izgalmas időszaknak nézünk elébe. Nagyon bízom benne, hogy a következő hónapok erről fognak szólni és nem az innováció-gyilkos szabadalmi pereskedésekről.

1341592502857.jpg

ui.

ha a gyerekek nem imádnák az iPadon a játékokat, akkor gondolkodás nélkül adnám el, hogy Nexus-t vehessek helyette.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2012.07.08. 23:24:38

Kéne egy lista azon androidos eszközökrõl, amelyek tényleg nem lagzanak. Nekem a SG2 volt nagy élmény emiatt, sajnos, nekem nem jutott belõle.

gma 2012.09.30. 20:54:53

"ha a gyerekek nem imádnák az iPadon a játékokat, akkor gondolkodás nélkül adnám el, hogy Nexus-t vehessek helyette."
Add el. A gyerekek gyorsan adaptálódnak és ugyanúgy Android függővé tudnak alakulni, ne félj :D
Nekem is van kettő, Androiddal teljesen hepik.
süti beállítások módosítása