Backupolás
2013. szeptember 14. írta: Asszem

Backupolás

Mióta a mobil leváltotta nálam a digitális kamerát és ugyanarról a képről egyszerre készít a Google+, Facebook és Dropbox automatikus mentést a felhőbe, nem igazán foglalkozom azzal, hogy biztonsági másolatot készítsek a digitális fotóimról. 

A számítógépen lévő fotók és videók mappa, ahová régebben év/hónap struktúrába rendezve mentettem a fotókat úgy látom 2013 januárja óta nem frissült. Egyszerűen nem éri meg foglalkozni vele, úgyis minden ott van a felhőben, az igazán jó képek megosztva családdal, a többinek meg mindegy.

Viszont a régebbi képek, még az instant upload előtti időkből, azokról kézzel kellett másolatot készíteni. Kezdetben vala a DVD-re kiírás, de annál fájdalmasabb módszert el sem tudok képzelni. Aztán sokáig Mozy-t használtam, automatikus feltöltés a felhőbe, ingyen is volt, jól is működött, de sajnos fizetős lett. Nekem pedig nem éri meg, hogy online tárhelyért fizessek, mikor van 50 gigám Dropboxnál, Megánál, és amúgy is a nem túl professzionális képeim tűrhető minőségben korlátlanul feltöltődnek Facebookra és Google-be.

Ezért töröltem a Mozy accountot, de sajnos emiatt törlődtek a képek is. Úgyhogy most ismét backupolok. Korábban CrashPlan-t használtam erre, de nem tetszett, hogy a backup fájlok más formátumban vannak. Én a kőbalta egyszerűségű backupot szeretem, legyenek ott a fájlok, úgy, ahogy vannak, ne kelljen semmilyen programot futtatni az olvasásukhoz. Ki tudja, 15-20 év múlva lesz-e még CrashPlan.

Szóval CrashPlan-t is töröltem és a desktopon kézzel csináltam egy másolatot a másik vinyóra. Eztán wifin áttolom a fájlokat a laptopra is. Végül fel fogom tölteni a fotókat a Mega accountomba (lehet, hogy létrehozok ehhez 2-3 accountot, hogy legyen elég hely). Utána lelki béke.

Egy dolog zavar még. Túl nagy a zaj. Régen kevés fotó készült, főleg amikor elő is kellett hívni őket, lehetett nézegetni. Ma több ezer fotót francnak van kedve átnézni. Úgyhogy elkezdtem kigyűjteni a jobbakat, ezeket viszont ultimate módon backupolni fogom: elő lesznek hívatva, rendes papír alapon. Ami ideális esetben bármilyen elektronikus apokalipszist túlél. 

Hát most ezek mennek backupolás terén.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása