+Vic Gundotra, a Google+ megálmodója bejelentette, hogy távozik a Google-től. And then elszabadult a pokol.
Az eléggé Google-ellenes és abszolút Google+ gyűlölő TechCrunch frontális támadásba lendült.
Először megjelent egy poszt a szokásos szellemvárosozás egy új variációjával: Google+ Is Walking Dead, ez aratta a legnagyobb sikert, erről később még írok.
Aztán jött a következő cikk: A Personal Reflection On Google+, aminek az erejét az adná, hogy szerzője a Plus csapatban dolgozott a szolgáltatás megszületésekor. Igaz, csak két hónapig és gyakornokként, de ennyi elegendő, hogy magabiztos véleménye legyen a Google+ haláláról, amit egyébként azóta sem használt.
Mikor már azt hittem, nincs lejjebb, megjelent egy zseniális(an ostoba) cikk arról, mit kéne tennie most a Plus-nak: How Google Can Leverage Facebook’s Biggest Weakness. Ebben olyan javaslatokat fogalmaz meg az író, amelyek a Plus indulása óta részei a szolgáltatásnak. Persze ha használta volna, akkor tudná, de gyanítom, hogy öt percnél több időt nem töltött egyikük sem rajta, amit az is alátámaszt, hogy a szerző nyilvános Google+ profilja évek óta nem aktív.
Az idézett cikkekben az a közös, hogy a szerzők alapjaiban értik félre a Google+ koncepcióját és működését, ennek ellenére mindenhol úgy idézik őket, mint a cukrot.
Azt tehát meg kell adni, tökéletesen értik TechCrunch-nál annak a módját, hogyan írjunk clickbait cikket. Az igazán sikeres clickbait posztok alatt nem ritka a 200-300 komment sem, persze a legtöbben felháborodott Plus felhasználók, akik látják, hogy mekkora baromságokat írtak a cikkben.
A főnyereményt mégis a fentebb hivatkozott Google+ is Walking Dead ütötte meg, ez lett az a cikk, amit végül felkapott az internet. A nemzetközi és a magyar sajtó is úgy hivatkozik a TechCrunch-ra, mint valami biztos forrásra, ha a Google+ várható haláláról kell írni. Nálunk például olyan gyöngyszemek születtek, mint ez a cikk: "Végre felhagy a Google+ őrülettel a Google".
Igaz, hogy napjainkban a TechCrunch hitelessége mondjuk egy Blikk megbízhatóságával és szakértelmével vetekszik, és az is igaz, hogy arról az aprócska tényről elfelejtettek megemlékezni, hogy a cikket jegyző Alexa Tsotsis többek között Facebook és Twitter részvény tulajdonos, szóval nem biztos, hogy a legobjektívebben tud írni a témában, de ez úgy látszik nem zavar senkit.
TechCrunchék magasról beleszarnak a hitelességbe amikor ügyesen meglovagolják a főként YouTube kommentelők dühét az erőltetett Google+ integráció miatt és megírják az n+1-edik szellemvárosozós cikket, majd hátradőlve élvezik, ahogy dől a click.
Alexa a megérdemelt kirúgás helyett szerintem bónuszt fog kapni ezért a posztjáért.
Természetesen ezek után a válaszreakció sem maradhatott el, de ezeket már sem a TechCrunch, sem a TC-re hivatkozó többi oldal nem fogja átvenni. Olyan apróságokra gondolok, mint például +Larry Page, a Google vezérigazgatójának kommentje, amit Vic Gundrota-távozását bejelentő posztja alá írt:
Persze aki nem használja a Plus-t, csak ír róla, az nem csoda, ha nem tud róla. Aztán érdemes lehet még elolvasni a többmillió G+ követővel rendelkező +Amanda Blain reakcióját: "Google Plus Ghost Town: My Open Letter to the misguided reporters", ahol a szellemvárosozókat teszi helyre, vagy +David Amerland teljesen jogos felháborodását "Didn’t You Hear? Good Journalism is Dead!", ahol bemutatja, hányszor és hogyan temette már a TechCrunch a Plus-t. És pozitív magyar példaként az Androgeek cikkét ajánlom: "A Google+ hanyatlása?", bárcsak minden magyar tech site ilyen színvonalon írna...
És persze a Google részéről is jöttek további cáfolatok, +Yonathan Zunger (Chief Architect a Google-nál) konkrétan ezt írta:
És hogy miért zavar engem ennyire ez az egész? Azért, mert tovább erősíti az emberek ellenségességét és ellenállását a Google+-al szemben, pedig egy nagyon jó szolgáltatásról van szó, amit ha minél többen használnának, még jobb lenne.
Igen, a Google nagyon erőlteti a Plust ez igaz, de ha túl tudjuk tenni magunkat ezen a felháborodáson és megpróbáljuk használni is, kiderülhet, hogy nem is olyan rossz ez. Ehhez első lépésben azt kell megérteni, hogy ne Facebook 2-ként tekintsünk rá, azaz ne a barátainkat akarjuk bejelölni, mert őket valószínűleg nem találjuk fent. A Google+ nem Facebook.
A közösségi háló nem csak az IRL (valós életbeli) ismerősökkel való kapcsolattartást jelenti.
A Plus ereje a közösségben rejlik. Keressünk érdeklődési körünknek megfelelő embereket, közösségeket, olvassunk és szóljunk hozzá. Kövessünk embereket, akik számunkra érdekes dolgokat posztolnak. Beszélgessünk. Minél aktívabbak vagyunk annál inkább rá fogunk találni azokra a közösségekre és emberekre akikkel közös érdeklődésünk okán érdemes virtuális kapcsolatban lennünk.
További érdekességek és reakciók Google+ témában a #GhostTown címke alatt találhatóak. Természetesen a Google+-on.
kvadrillio 2014.04.27. 13:52:15
Bambano 2014.04.27. 15:06:28
a közösségeknek régen megvannak a saját informatikai dolgai, weblap, news, stb. mi a francnak akarja a google ezt is maga alá gyűrni?
Asszem 2014.04.27. 15:26:37
A Facebookkal szemben sem kritika az, hogy IRL is lehet találkozni.
guszti 2014.04.27. 15:30:02
Mondjuk pont így vagyok az index2-vel is, meg a rétegben feljövő, eredeti formátumától megfosztott, dizájndiktátorok által uniformizált blogposztokkal is...
bioLarzen 2014.04.27. 15:34:12
"én nem értem ezt a Google ellenességet, csomó hasznos dolgot lehet tanulni és érdekes emberekkel, érdekes témákról beszélgetni, a Plus segít megtalálni ezeket."
OK, egyetlen kérdésre válaszolj - ha már eddig még senki nem tudott: miért kötelező nekem G+-fiókkal rendelkeznem, ha mondjuk a YouTube-on akarok kommentelni, vagy a GooglePlay-en appot osztályozni?
Miért kell nekem beiratkoznom a községi könyvtárba, ahhoz, hogy a piacon krumplit vásárolhassak, vagy a moziba jegyet vehessek?
Bambano 2014.04.27. 15:43:00
A másik probléma, hogy egy adathörcsög, minden adatodat elveszi, ha akarod, ha nem.
Valójában semmi komoly indok nincs arra, hogy minek is használod a google szolgáltatásait.
Azt az álmosítóan unalmas kamu dumát el se kezdje senki, hogy az féljen az nsa-tól, akinek vaj van a füle mögött.
Asszem 2014.04.27. 15:45:19
Értem amúgy, hogy miért zavaró az, ha erőltetnek valamit, azt is megértem, ha pl. @guszti nem akar közösségi oldalt használni.
Ennek ellenére azt mondom, hogy a széllel szemben hugyálás helyett meg lehet próbálni úszni az árral, kipróbálni, hátha nem is akkora baromság a Plus, esetleg még a végén meg is kedveled.
De ha nem, akkor miből áll létrehozni egy profilt, minimális személyes infóval kitöltve, oszt jónapot?
Fogd inkább úgy fel, hogy eddig vehettél külön busz és villamos jegyet, mostantól pedig egyféle jeggyel utazhatsz. Ettől még nem kötelező buszoznod, ha te a villamost szereted.
Asszem 2014.04.27. 15:51:22
A Gmail-t nyilván levelezésre, a Calendar-t szervezésre, az Adwords-öt ügyfélszerzésre, a Keep-et jegyzetelésre, a Google Drive-ot fájl tárolásra, a Google Documents-et az összes magánjellegű szövegszerkesztéshez és táblázatkezeléshez, a Google Maps-et a tájékozódáshoz, ha ismeretlen helyen járok, a YouTube-on videókat nézek, az összes zeném a Google Play Music-ban van, szóval számomra a keresőn kívül bőven nyújt még elegendő szolgáltatást a Google, amivel megkönnyíti az életem.
eßemfaßom meg áll 2014.04.27. 15:59:50
Én nem teszem túl rajta magam. Amit izomból akarnak letolni a torkomon akkor is ha hányok tőle, azt nem szándékozok megszeretni csak azért, hogy a Nagy Testvér boldogabb legyen.
Bambano 2014.04.27. 16:01:28
Asszem 2014.04.27. 16:02:27
eßemfaßom meg áll 2014.04.27. 16:02:42
Asszem 2014.04.27. 16:03:04
Asszem 2014.04.27. 16:05:52
Bambano 2014.04.27. 16:06:13
eßemfaßom meg áll 2014.04.27. 16:07:04
Asszem 2014.04.27. 16:11:42
Asszem 2014.04.27. 16:13:16
Bambano 2014.04.27. 16:18:35
mindenki más is gyűjt adatokat, de csak a google alakult azzal a céllal, hogy adatot gyűjtsön. másrészt minden amerikai cég lefekszik a titkosszolgálatoknak, mert törvény van rá. hiába prüszkölsz, a dmca-nak meg a patriot act-nak eleget tesznek. ugyanezt egy tisztán európai cég nem teszi meg.
és továbbra is tartom azt a véleményemet, hogy a keresőt leszámítva minden google alkalmazásra volt korábban megfelelő megoldás.
Asszem 2014.04.27. 16:23:52
Ha esetleg pár TOC-ból kiragadott összehasonlítással rávilágítanál arra, hogy konkrétan mi is a bajod, az sokat segítene.
Én évek óta elégedetten használom ezeket a szolgáltatásokat és az adataimmal fizetek érte.
EvilHedgehog 2014.04.27. 16:35:02
eami 2014.04.27. 16:40:15
droID242 2014.04.27. 16:45:40
Bambano 2014.04.27. 17:36:13
Bambano 2014.04.27. 17:40:19
szóval nem olvasol rád vonatkozó szabályokat, akkor azt sem tudod, hogy a google+ első felhasználói szerződés-tervezete szerint minden adatod, amit felraksz a google+-ba, a google tulajdonába kerül.
meg azt sem tudod, hogy ha egy szerver amerikai felségterületen van vagy az üzemeltetője amerikai cég, akkor köteles hozzáférést engedni az összes rajta levő adathoz bírósági határozat nélkül a szerveknek.
meg az sem tűnt fel, hogy a szolgáltatásaik egy része szerzői és szomszédos jogokat sért, pl. streetview, a google saját news gyűjteménye, az a google szolgáltatás (most nem jut eszembe a neve), ami összeszedi a híreket és te a guglin olvasod. stb. stb.
itt már nem arról van szó, hogy egy fegyveres rabló ki akar rabolni, és akkor nem védekezhetsz nagyobb erővel ellene, mint amivel támadott, hanem arról, hogy a fegyveres rabló anyázni megy, ha nem viszed be te személyesen az összes értékedet az irodájába és nem írsz erről örömködő posztot.
Asszem 2014.04.27. 17:47:51
De kezdünk elkanyarodni az eredeti témától, nem az adatvédelemmel van bajom, hanem azzal, hogy olyanok keltik a szolgáltatás rossz hírét, akiknek fogalmuk sincs róla.
Gondolom te nem használod a Plus-t, mert te másképp gondolkodsz az adataidról, viszont akkor számodra ez az egész vita tárgytalan, nem?
maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.27. 18:21:54
bioLarzen 2014.04.27. 18:24:30
Ezt most hallom tőled, először... Ha tényleg ez lenne az indoklás, akkor ezt miért nem írtja/mondja/kommunikálja sehol a Google?
.... és tényleg... te honnan tudod? Tőlük van az info, vagy csak saját értelmezés?
bioLarzen 2014.04.27. 18:26:17
(zárójelben: ha egy adott, a facebookhoz nem kötődő blogon csak facebook-fiókból lehet hozzászólni, az nem a facebook sara, hanem a blogé. Ha a Google csak az X szolgáltatása alól enged valamit csinálni az Y szolgáltaásában, az a Google-é.)
Bambano 2014.04.27. 19:09:07
Például hogy kerülöd el őket, ha a kerületi önkormányzatod feltelepszik a google felhőbe? sehogy. és nem fogják az összes kerületi lakostól + az ott ügyet intéző emberektől előzetesen bekérni az adatvédelmi hozzájárulásukat, ahogy ezt egyébként a törvény előírná, hanem tojnak rá magasról, mígnem meg nem kapják a btk szerinti egy év börtönüket.
Asszem 2014.04.27. 20:39:18
De én itt most nem erről beszélek, hanem az otthoni felhasználásról.
Asszem 2014.04.27. 20:43:48
Én pedig ezt elfogadom.
Az, hogy a Google mit és hogy kommunikál, engem különösképpen nem érdekel.
Én évek óta elégedetten használok egy szolgáltatást és örülnék neki, ha minél többen tennék ugyanezt.
Az a sokmillió ember, akik szintén aktívan használják a Plus-t mind-mind cáfolják a szellemvárosozát és mutatják, hogy nem jelent akkora kockázatot a használata, mint amekkorának sokan beállítják.
Asszem 2014.04.27. 20:45:16
maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.27. 21:43:44
Egy rakás Google szolgáltatást használok, de a + mindig idegesített.
Phteven 2014.04.27. 21:48:10
Phteven 2014.04.27. 21:49:17
bioLarzen 2014.04.27. 23:22:43
NeveseSenki 2014.04.28. 10:39:57
Legyen annyira mindenki felnőtt, hogy eldöntse, melyik csoportra van igénye - anélkül, hogy ócsárolná a másikat.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.04.30. 14:41:27
Nincs ezzel baj, mert igazából közös érdek. A weben, a médiában mindenütt van zaj. Spam, "cicás kép", meme, hülyeségek, sok reklám. Az átlag reklám ZAJ. Az a reklám ami viszont tökéletesen célzott, és olyat reklámoz amit éppen keresel és jó... Az már jel, értékes adat.
A jel és a zaj arányának javítása a hirdetőnek is jó, a szolgáltatónak, és az end usernek is. Ezért sem zavar, ha sok cég kéri az adataimat. Mert sem a Facebook, sem a Twitter, sem a Microsoft nem élt vissza ilyen szempontból a bizalmammal.
A Microsoftot divat utálni, pedig többnyire jobb volt a versenytársainál, csak az IE6tal ült le hosszú időre. Miért utáljuk? Az IE 4 körül keresendő a történet oka. Mert abban a korban amikor sok linux user mondta, hogy a Windows egyetlen előnye az IE mert a Netscape egy táblázattól is lefekszik, a Windowssal lenyomták a torkunkon az IE-t. Pedig az más browser letöltéséhez is kell. Aztán amikor éppen a többi browser fejlődése elszáguldott az IE fejlődése mellett, pont erre is használták. Jött le más browser. Hogy az IE mennyit fejlődött azóta, most nem ide tartozik. De kiderült, hogy annyira nem volt lenyomva a torkunkon, mert hamar váltottunk.
A szemetek a realaudio féle szarsággal szemben lenyomták a torkunkon a windows media playert is, olyannyira, hogy mindenki winampot használt. Ami élt és virult. Csak éppen a RealAudio-ra pont az volt jellemző mint a Netscapere a nagy piacvesztés idején: Szar volt.
És megjegyzem: Mindkét esetben fontos, hogy az adott program nem csak önálló program volt. Hanem bizony, kellett a windows részeként, programba építhető média lejátszó, de browser is... A Google Plus kapcsán viszont nem is ilyen a helyzet. Mert itt nem éppen a legjobb termékről van szó.
Ahogy az Apple-nek is vannak fanboyai akik szerint a tüzet, a kereket is ők találták fel, a Google is éppen így a fanboyokra épít. És eme blog szerzője is ilyen.
Ők azok akik meg akarják magyarázni, hogy a Google docs és társai kiváltja az Office-t. Majd amikor kiderül, hogy sok esetben mégsem, és a Google feltételei sem ideálisak üzleti használatnál, akkor a fanboy nem korrigál. Mint ahogy az android kapcsán is látszik, hogy nem az az elvárás, hogy minden feladatra legyen jó program (sokra nincs), hanem, hogy sok program legyen... Akár a 600 féle fingás szimulátor ami közül sok modern készülékre nem is jó fontosabb, mint sok hasznos eszköz.
Egy idő után a fanboyok védőbeszédei is unalmasak. Főleg azért, mert a "don't be evil" Google az Android kapcsán elmeséli, direkt úgy próbálták megcsinálni a rendszert, hogy megkerüljék a szabadalmakat. Más kutatott, ők megkeresik a kiskaput, hogy lehet fizetség nélkül más munkáját elvenni és hülyére keresni magukat.
A Google News is sok helyről anélkül vett el tartalmat, hogy érdemi látogatót küldene. Elvette más munkáját, az illetőt kisemmizve a Google viszont odarakta a reklámot és megélt belőle.
A hirdetések 30%a bot. De aki csak szerintük gyanús annak az oldalát annak ellenére tiltják, hogy az ilyet a törvény tisztességtelen szerződési feltételnek nevezi. Ők túl nagyok ahhoz, hogy be kelljen tartani a törvényt, nekik nem kell tisztességesnek lenni. Visszatérítést az adwordsnél ehhez képest gyanúsan ritkán látsz...
Amikor a Google Plus kényszer, akkor annak a felhasználási feltételei is kényszerek. Mindenedet oda kell adnod egy olyan cégnek, aki sokszor bizonyította, hogy egy bárkit kisemmizni képes, a tisztességre semmit nem adó tolvaj.
Komolyan gondolod, hogy a Google+ ezek után nem lesz ellenszenves?
És ehhez képest a Google Plus még szar is.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.04.30. 15:11:47
Alapvetően erre két reakció létezik. Az egyik nagy örömmel látja, hogy ezeket immár nem csak a gmailes login kapcsolja össze. A másik viszont azt mondja, hogy pontosan látta mit hozott a google docs és mit nem, hol nem jók a feltételek, miért nem használja. És a Google + meg hozza a docsot. Ebben az esetben ez hatalmas negatívum lesz.
A Google kapcsán a Google + a 3. közösségi médiás próbálkozás volt. És a 3. amit elrontottak. A közösségi média kapcsán a motiváció sokszor annyi, hogy "Hajlandóak vagyunk másokat is meghallgatni, hogy minket is meghallgassanak".
Tájékozódásra ugyanis sok kis üzenet nem jó. Nézz eg egy termék tesztet. Jönnek érvek pro és kontra. Nézz meg egy wikipedia oldalt. Érdekes lenne sok Wiki alapú oldalt, azok közösségi funkcióit is megnézni.
A Google Plus alapvető hibája, hogy nem veszi figyelembe, hogy az emberek sok esetben megosztani járnak közösségi oldalra... De éppen így nem veszi figyelembe a tartalomfogyasztás szempontjából optimális struktúrát?
A cég - ember kapcsolat közösségi részét...
Ráadásul, ha a zajt generáló userek rászabadulnának a Google+ -ra az nagyon hamar válna használhatatlanná...
NeveseSenki 2014.04.30. 15:25:34
Itt igazából csak az a kérdés, hogy megelégedsz-e azzal a "táplálékkal" amit eléd tolnak, vagy annyi ízlésed, hogy össze tudod magadnak válogatni mit szeretnél megkóstolni. Fanyalogni a másikra nem érdemes.
NeveseSenki 2014.04.30. 15:29:07
Az hogy szerinted ettől használhatatlanná válna, csak azt mutatja, mennyire nem tudod miről is szól ez az egész.
Asszem 2014.04.30. 15:30:06
Ezt én sem értem pontosan, a Google+-on kapom a legjobb megosztásokat, jobbakat, mint Twitteren és jobbakat, mint Facebookon. Ráadásul a megosztások alatt lehetőség van minőségi párbeszédet és vitát folytatni, nincs 140 karakteres limit, nem csak az IRL ismerőseim látják a témát.
Asszem 2014.04.30. 15:32:17
De abban igazad van, hogy aki hülyeségeket oszt meg azt baromi egyszerű lezárni, nem kell követni, oszt jónapot. Én általában a marketingeseket szoktam így blokkolni.
Asszem 2014.04.30. 15:38:42
Azt látom, hogy nálad a Google már rég elveszítette a bizalmat, úgyhogy téged nem is próbállak meggyőzni ennek az ellenkezőjéről.
A Google Docs-ot felesleges idekeverni, én azt tapasztalom, hogy otthoni használatra abszolút kiváltja az Office-t, és ha csak a funkcionalitását tekintjük, akkor szintén ki tudja váltani, talán a dokumentum formázási lehetőségektől eltekintve, de ha ezen az ügyfél túl tud lépni, akkor közös munkára nincs jobb megoldás. Az más kérdés, hogy a felhasználási feltételek valóban nem a legideálisabb, egy NDA-t durván meg tud sérteni, úgyhogy mindenkinek magának kell mérlegelnie, használja-e üzlethez. De ez teljesen más terület.
A Google+ egy baromi jó termék, mert kialakításánál fogva elősegíti a minőségi interakciókat, ezért ajánlom mindenkinek a használatát.
NeveseSenki 2014.04.30. 15:39:17
Asszem 2014.04.30. 15:42:43
Nem, a Google belevágott a legkeményebb feladatba, amire rajta és talán az Apple-n, Microsofton kívül másnak nem hinném, hogy lett volna esélye, megszorongatni a Facebook-ot.
És ez jót tett a Facebooknak is (zárt csoportok megszületése, automatikus fotó feltöltés funkció implementálása) mert a verseny mindig jó.
Az, hogy három év alatt még nem taszította le a trónról az FB-t szerintem abszolút érthető. Gondolj bele, iWiW is van még ma is, idő kellett, amíg átvándoroltak az emberek egyik helyről a másikra.
Szóval a Google+-t temetni ma szerintem még hiba.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.04.30. 15:43:39
De mondjak még párat? Reddit, pinterest, stb. Soroljak még sok tucat dolgot.
Onnan pedig, hogy érdemileg nem foglalkozol semmivel, csak papagálykórban szenvedőként egy beszólással megtoldva ismételgeted önmagad és érv nélkül kinyilatkoztatod a másik nem ért hozzá nevetséges.
Azért nevetséges, öreg, mert lehet, hogy mondjuk egy filmes témában van érdekes véleményed, ezért lehet téged követni, de ettől még a google-t védő szerecsenmosdató papagálykodásod a zaj legrosszabb formái közé tartozik.
Na ezért nem igaz az, hogy mivel te iratkozol fel valamire, ezért nem kapsz zajt. Hidd el nekem, hogy az FB-n is aki feliratkozik egy céges oldalra az azon valamit követni akar. Mondjuk bejelentéseket. De ettől jön onnan a napi szar is. Mert a cég a két féle kommunikációt nem fogja elkülöníteni. Mert nem érdeke. Mert nem érdeke, hogy a fontos hírek csatornáját üresnek lásd és feltölti helykitöltő szeméttel, hogy megmaradjon az Interakció.
Ha a Google plus valóban versenyképes lenne, akkor ugyanez a logikus magyarázat lenne. Ugyanarra a felhasználói közösségre, ugyanarra a magatartásra optimalizálva.
Mivel a Google+ megosztásra megy, és a megosztások heterogének, ezért a Google+ annyira heterogén amennyire használod. Jelenleg a tematikus oldalak szintjén próbálod használni.
Csakhogy, ha én valamely témában keresek információt, közösséget, akkor nem egy általános, hanem egy tematikus közösségben fogom ezt megtenni. Pl. ha DAZ Studio, Poser érdekel, akkor megnézem, hogy a DeviantArt vonatkozó csoportjaiban mik vannak.
Figyeld meg: Az az ember aki az FBn vegyesen oszt politikát, Googlet, cicát, stb. a Google+-on is a személyes profilban az érdeklődési körével arányosan oszt meg. És vagy használ köröket (és FBn csoportokat) vagy nem a célzásra.
De twitteren már lehet több accountja.
DeviantArton viszont, ha mint DAZ STudio, Poser Guru ismert, azt fog megosztani.
Viszont ehhez alapvetően az oldalak kapcsán tartalomtípusok kezelése, fejlett tag kezelés, tag alapú trending, stb. kellene. Na itt indul a tartalmi struktúra kérdése.
Asszem 2014.04.30. 15:47:27
Aki számára az általam posztolt tartalom nem megfelelő, az kivesz a köreiből és többet nem látja a publikus cuccaimat.
De tudom, hogy sokan vannak, akik általában szeretik, amiket megosztok, kivéve egy-két konkrét témát, nekik lenne jó, ha ki tudnám venni őket.
Amikor indult a Plus, sokan csinálták, hogy végigkérdezték publicban ismerősöket, hogy kit érdekel ez és ez a téma, aki igen, iratkozzon fel, és felveszi őket körökbe.
De ez nem működött, mert ha engem mondjuk a kínai vázák témakör érdekel és ezt jelzem neked, te pedig felveszel a kínai vázák körödbe, és megosztod velem a kínai vázás posztjaidat az jó, de ahhoz, hogy én lássam, téged is fel kell, hogy vegyelek. Viszont ha követlek, onnantól a japán csészés posztjaidat is ugyanúgy látni fogom, nem csak a kínai vázásakat, mert nem körökre, hanem személyre iratkozom fel.
Na és ezért születtek meg Plus-on a közösségek, ahol pontosan egy téma köré építve lehet megosztani, ezért ha én belépek vagy létrehozok egy közösséget, akkor valószínű, hogy ott csak a közösség szempontjából releváns tartalmak vannak.
Asszem 2014.04.30. 15:48:31
NeveseSenki 2014.04.30. 15:52:37
Érdekes, G+-on nem kapok se "kiscicás", se "osszátok tovább 10000 millió példányban mert akkor menekülnek meg az árva rákos kisgyerekek" jellegű írásokat. Persze lehet, hogy ez véletlen. Szerintem meg nekem ezekre nincs igényem, ezért a G+-on vagyok. Neked meg a jelek szerint van.
Persze gyárthatsz elméleteket, hogy milyen szar honnan jön és hova megy, mi heterogén és mi nem. Engem ezzel szemben a gyakorlat érdekel az meg fittyet hányva ezekre az elméletekre, nekem legalábbis sokkal jobban MŰKÖDIK.
Ennyi. Pá!
Asszem 2014.04.30. 15:56:13
Úgy tűnik ez @Válasszunk usernek nem megy, arra szeretnélek kérni, hogy ignoráld őt légyszi, tereljük vissza a beszélgetést egy olyan mederbe, ahol az érvek és nem az indulatok ütköznek.
NeveseSenki 2014.04.30. 16:09:14
Egyébként a legtöbb ismerősöm 3-5 körben is szerepel, és ha írok valamit, vagy követni kezdek valakit, aktívan használom a köröket. Ha például valakit egy kínai vázás poszt miatt kezdek követni, azt berakom a "kínai vázás" körbe. Valószínű, hasonlóan gondolkodik a többi G+ felhasználó is, mert elég jól működik a rendszer. Erre még rásegít az is, hogy a posztok alatt elég jól át lehet beszélni egy-egy témát, így hamar kialakul, hogy akarod-e követni az illetőt, és ha igen, milyen témában (oda-vissza).
Asszem 2014.04.30. 16:12:52
Persze azért új ember felvételekor ha úgy érzem, hogy még jól jöhet, berakom specifikus körbe is (barát, rokon, LG G2 tulaj, Linux trusted source, stb.), de nagyon ritka az olyan, amikor kifejezetten körnek posztolok.
Egy kivétel van, a belső családi kör.
NeveseSenki 2014.04.30. 16:18:24
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.04.30. 16:25:49
A Google maps is akkor jó, ha nem mész külföldre. Csakhogy külföldön ahol nem tudsz senkit megkérdezi és roaming van ott a legfontosabb a navigáció.
A Google+ is addig a pillanatig jó, amíg nem akarod arra használni amire ajánlják. És tény, hogy amíg sokan nem akarják használni, kevesebb linket kapsz, ezek átlagos minősége akár jó is lehet. De az, hogy egy szolgáltatás előnye az, hogy nem használják nem jó.
Nem jó, ahogy azok az oprendszerek, browserek sem voltak biztonságosak amiket a ritkaságuk miatt nem tévedtek, de nem volt semmi koncepció ami a biztonságossá tételüket szolgálta volna. Pedig jött az, hogy álljunk át valami alternatív browserre.
De csoportmunkára sem a legjobb. Igaz: Az átlag ember sosem használja ki az Office csoportmunka lehetőségeit. A Google Docs kapcsán kihasználod. De pl. a haverokkal való használatra van sharepoint serverünk. És nem csak a párhuzamos szerkesztés, a korrektúra kezelés, a verzió kezelés, a verzióhoz kötődő megjegyzések, stb. kerül elő. Hanem pl. az is, hogy ennek kapcsán az eltérő kompetenciákkal rendelkező emberek egy közös felületen képesek a tartalom előállításának különböző lépéseit megtenni.
Ha megnézed akkor a Microsoft Account mentén is meg lehet osztani tartalmakat. Van levelezés, galéria, még alkalmazások is. Sőt figyeli a kapcsolatokat, meg tudod mondani mit, kivel osztasz meg. És milyen eszközödet ki használja. Mégsincs ebből közösségi oldal építve a Microsoftnál. De meg tudod adni, a kapcsolati hálódból mihez, ki és hogyan fér hozzá, vannak onenote-os megosztások... Erre is van sok jó lehetőség is.
Az egész Google Circles előnye az lenne, hogy a többféle kapcsolódási típust elkülöníti. Méghozzá élesen. Szolgáltató, partner, ügyfél, kolléga, barát, IRL ismerős, érdekes ember, stb. És mindegyik kapcsán lehet funkciókat találni.
Hogy meg tudod mondani, ki és mihez, hogyan fér hozzá. Ha a közösségen belüli feladatmegosztást is, a szervezést is egyszerűsítené. Mert uram bocsáss ezt a Facebook sem tudja. Max kommentbe írod be, ki mit vállal. De nem tudod azt mondani, ki vállalja egy doksi formázását... És aki a hasonló érdeklődési körűek közül vállalja az hozzáfér.
És igen kedves Asszem... Látom azt is, hogy a történet úgy kezdődik hogy ti hülyéztek mindenkit nyilvánosan, senki sem ért hozzá, beszóltok... Ha a tizedét visszakapjátok mert érvetek nincs, csak önmagatokat ismétlitek akkor "jajj bántanak, nem stílus". Tudod öreg, ha nyilvánosan mindenki hülye aki nem a kedvencedet támogatja akkor talán az lenne a korrekt, ha te is viselnéd a kritikát.
NeveseSenki kapcsán közli "Látom a személyeskedés megy ha már észérvek nincsenek". Milyen kár, hogy tőle beszólást, önmaga ismétlését láttuk.
Twitterre. Redditre. Tematikus oldalakra. Az emberek vegyes megosztására nem reagál. Nem fogja fel, hogy Google+-on eleve más emberek vannak, más alapállással.
De senki nem ért hozzá. A másik EMBERBEN van a hiba. Nem érved van, hanem kimondod a MÁSIK EMBER aki buta, érv nélkül, személyeskedő kinyilatkoztatással.
Aztán amikor ezt megjegyzik visítotok mint a ... (megfelelő szó behelyettesítendő).
Tudod elolvastam a TC cikkét. Leírja mi az FB hibája. Mi a Google+ előnye. Létező előnyökről ír. Majd közli a Google+ név helyett más néven indítana szolgáltatást. Olyan funkciókkal amikre te legyintesz, hogy tudja a Google+ is. Csakhogy a Google+ sok más nyűgje miatt ezek a TC által is jónak mondott ötletek nem terjedtek el.
Részben a feltételek miatt. Részben azért, mert sok olyan dolog is jött vele amit az emberek nem akarnak. Részben azért, mert a Google+ sosem lett népszerű.
Ők is elmondták. Ezt kell továbbvinni. Ki mihez fér hozzá, ki mivel mit csinálhat. Mert attól, hogy a köröknek sok neve van, de nincs funkciója, nincsenek kizáró körök, nincs tag szerinti szűrés, stb. sok dolog hiányzik.
ÉS *jelenleg* csak azok vannak fenn a Google+ -on akik CSAK adott körnek osztanak liket, tartalmat. Facebookon is van ilyen. És a szemetet ott is 3 perc elkerülni. Lőn csoda: Politikát ott is tudok a "politiká"-val megosztani, a public helyett.
A fő gond az, hogy akik ezt Facebookon nem akarják megtenni, Google+-on sem akarnák. Amíg a különböző köröknek, kör típusoknak, tartalom típusoknak nincs jelentősége addig ez nem sokat érne, ha rászabadulna a zajgyár.
Akkor érne valamit, ha jelentősége lenne a kör típusának. Ha lenne több tartalom típus. Kis színes. Státus. Játék eredmény. Teszt. Hír. Stb.
Ha iGoogle szerűen összehúznád mi érdekel, és MINDEN tartalomnak típus lenne, és a sokféle körrel, stb. sokféle hozzáférést adnál.
"Ebben a hasábban akarom látni a Partnerek kör üzleti híreit amiben szerepel a #beszerzés tag"