iPhone, amit gyűlölök és szeretek
2011. január 20. írta: Asszem

iPhone, amit gyűlölök és szeretek

Elég ambivalens a viszonyom az iPhone-al.

Egyik pillanatban imádom, mert a böngészőben és a menükben hibátlan a scroll és zoom, jó a kamera, szépek az alkalmazások, erős az aksi, gyönyörű a kijelző, és minden olajozottan működik rajta.  

Másik pillanatban legszívesebben falhoz vágnám ezt a szart, mert csak egy géppel szinkronizálhatom az iTunes-t, iszonyú ostoba az értesítési rendszer, nincsenek widgetek, sokszor inkonzisztens a rendszer, nem igazi a "multitask", alig lehet testreszabni, és vérzik a szívem, mert ezek olyan hibák, amiket simán javítani lehetne, ha meglenne rá a szándék odafent...

Ha felteszem magamnak a kérdést, hogy most lecserélném-e bármilyen androidos telefonra, akkor a válaszom egy valószínűleg nem. De ha nem jönnek ki egy radikálisan megújult, funkcióiban bővült és az Android jóságait lemásoló operációs rendszerrel, akkor lehet, hogy az igen irányába fog billenni a mérleg. 

Az iOS 4.2 vagy immár 4.3 jailbreak megjelenésével kapcsolatban meg olyan Froyo-ra várva érzésem van...

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

uukk 2011.01.20. 20:28:44

én ma pont ezen a másolós dolgon gondolkodtam el. Az android azért életképes mert egy gyenge másolatot adtak olyan helyen ahol az iPhone nem elérhető (amerikában a két legnagyobb szolgáltatónál pl. nem az)
de a mérleg kinél merre áll ennél a gördülékenység vs. nyíltság dologban. Jailbreakkel az iPhone is nyílt, viszont az android az nyílt a néhanemműködik felé is, meg a lefagyások felé is.

Asszem 2011.01.20. 21:34:05

@uukk: a "gyenge másolat" lehet, hogy 2 éve igaz volt, ma viszont már biztos nem az, sajnos az iOS-t használva van folyamatosan az az érzésem, hogy ez egy funkcionalitását tekintve elmaradottabb rendszer.

A Verizonnál most jött ki az iPhone, ez jó tesz lesz annak lemérésére, hogy vajon a felhasználók lecserélik-e az androidos készüléküket iPhone-ra...

És az, aki mondjuk egy Froyo-ról vált iPhone-ra, mint én tettem tavaly októberben, eléggé el fog csodálkozni azon, hogy mi mindent nem tud az iOS, ami androidon sokkal jobban meg volt oldva.

Valamint Amerikában akik rühellték az AT&T-t, de szerették az iPhone-t, azok most átmehetnek a Verizonhoz, de ezzel nem fogják növelni az iPhone részesedését.

Jailbreakkel az iPhone nyílt, ez igaz, de míg az androidot nem kellett rootolnom, hogy elérjem mindazt, amit akarok, iPhone-on ezt már a harmadik napon kénytelen voltam megtenni.

És iPhone-on is vannak ám fagyások, nemcsak az appok, hanem az egész rendszer összeomlik néha, én intenzív használat mellett nem érzékeltem ebben jelentős különbséget az iPhone javára, ugyanannyit fagyott, mint az Android.

uukk 2011.01.20. 21:47:00

@Asszem: ne keverd össze az iPhone-t az iOS-sel! (tintát nem lehet a tollal összehasonlítani) androidot az iOS-sel, iPhone 4 -et galaxy s-sel.

én max valami cydiás telepítésnél indítom újra a telót, míg haverom galaxy S-énél ez napi rutin. Én fagyást még nem tapasztaltam 2 év alatt, max 2 másodperceset. És az, hogy pl. egy sony ericsson x10 mini-n (kedvenc mobilom, alázza az iPhone 4-et, árban) csak úgy nem működik a rádió... inkább ne legyen benne, de működjön! (Ismerőstől sokrszor kérdezem a tapasztalatait... Mondta hogy bonyolult, meg minden, de kezd megbarátkozni vele, aztán megutálta az ilyen hibák miatt)

Asszem 2011.01.20. 21:59:29

@uukk: mivel csak egy iPhone-om van, ezért az én számomra az iPhone=iOS, míg az android!=HTC Desire, amim volt.

Nálam az iPhone ugyanannyit fagy, mint annó a Desire fagyott. Az iOS, ami rajta fut, sok megoldás tekintetében (widgetek, notification, address book, tárcsázó, zenék menedzselése) számomra gyengébb, mint a konkurens android.

Nekem annó nem is az androiddal volt bajom, hanem a HTC telefonnal. SGS-t hosszú távon nem teszteltem, most várok egy Desire HD-re, hogy megnézzem, hová fejlődtek, de addig azt tapasztalom, hogy hardver terén az iPhone messze jobb, de ha lehetne rajta Androidot futtatni, ami legalább ugyanolyan szép és gördülékeny lenne, akkor inkább azt választanám, mint az iOS-t.

uukk 2011.01.20. 22:09:03

@Asszem: mint rendszer lehet hogy neked hatékonyabb az android. én élvezem az iOS egyszerűségét, de persze ez csak számomra jelent előnyt.

Még egy példa a környezetemből: Egyetlen androidos osztálytársam el szokta kérni (!!) az iPodomat játékra. AppStore veri a marketot, és nem a számok, vagy a letöltések miatt, hanem minőségben!

kobak · http://kobak.org 2011.01.20. 22:13:34

Asszem és az iPhone/Android a kedvenc szappanoperám. :)

Asszem 2011.01.20. 22:16:24

@uukk: igen, ez igaz, én azt hittem, engem már koromnál fogva nem érdekelnek a játékok mobilon, utoljára a nokia 3210-esen játszottam kígyósat, de az iPhone játékok baromi jók, az tény, egy Infinity Blade vagy Rage HD, vagy Doodle Jump, szóval igen, ezek jók nagyon, nem tudom, az android hol tart ezen a téren.

ESz · http://emich.hu 2011.01.21. 00:36:43

Én ma legszivesebben falhoz vágtam volna ezt a vackot (Samsung Galaxy S)
2 hétig vagyok kénytelen nélkülözni az iPhonet és szeretek kísérletezni, de az SGS Froyoval (az upgrade is egy külön bohózat volt...) egy rettenet.
Pl. telefonálni azt nem igazán lehet vele. Időnként (és elég gyakran) annyira belassul, hogy 1 percig tart mire elindul a telefon alkalmazás. 2 hívásból 1 azért szakad meg, mert nem jól működik a proximity senzor és a fülem önálló életbe kezd és bontja a vonalat.
A google maps a beépített GPS -el alkalmatlan a navigálásra (kb. 10 másodpercenként ugrál a pozíció értelem nélkül). Ráadásul a maps UI is sokkal butább mint az iPhoneos.
A fantasztikus Androidos multitask számomra annyit jelent hogy kb 4x annyi idő mire egy task váltásnál használható egy alkalmazás mint iPhoneon.
Próbáltam vala iTunes -al szinkronizálni a szerencsétlent, de erre csak pénzes appok léteznek elég rossz fórummal és hát persze magyarországon nem lehet megvenni őket.
Gépelni Androidon rossz. Főleg amiatt, mert egy egy input mező esetén esetleges hogy egyből megjelenik a billentyűzet vagy nem és bökni kell előbb...
Widget az mire jó? Mivel widgetben nem lehet swipe -olni, igencsak korlátozottak a lehetőségek. Az jó valakinek ha látja az utolsó neki szóló twittet, vagy a legutolsó email subjectjét? Esetleg ha lapozgatva meglátja az órátamimutatjahogyhányfokvanhaéppnemfelejtettelfrissülni widgetet?
Vagy ott van pl. az alkalmazás indítás. Mivel nincs groupolás (mappák kezelése) ikonoknál, hosszasan kell lapozgatni ha sok az app. Erre megoldás lenne az általános google kereső widget, ami viszont olyan iszonyat lassan indul el, hogy inkább nem pattint rá az ember (kb. 10-20s mire el lehet benne kezdeni gépelni!)
Mindezzel szemben hallom a Desire tulajokat mennyire elégedettek vagyis valóban nincs értelme Android vs iPhone -ról beszélni, csakis egyes készülékekről és esetleg morcolódni holmi valóban buta notification rendszeren az iOS -ek világában. :)

Asszem 2011.01.21. 08:45:31

@ESz: megkérdeztem ezügyben tanult kollégát, azt javaslolja, hogy 2.2.1-es Froyo-t tegyél fel, az orvosolja ezeket a problémákat.

A widget mire jó kérdésre: ízlés dolga, ha androidon nem akarsz widgeteket, nem használsz, de legalább megteheted. Én csináltam egy olyan home screent (iPhone-on ilyent sem lehet), amin csak rendszer widgetek vannak, és azok állapotából rögtön látom, hogy milyen módban van a telefon, illetve rájuk kattintva azonnal tudok változtatni (wifi, 3g, GPS, szinkronizálás, mute, autolock kikapcs/bekapcs, kérjen-e kódot lock-nál, különböző hangerők, fényerők, stb.) Ha jailbreakelt iPhone-on nem lenne SBSEttings szerintem én megőrültem volna attól, hogy a sima Settingsben (kb. 3-5 mp. mire elindul) kell 3 menü mélységbe navigálnom, mire egy wifi-t ki-be tudok kapcsolni.

Androidon a folderek kezelése tényleg nehézkes, én is próbáltam néhány jó appot letölteni Marketből, de egyik sem olyan kényelmes, mint iPhone-on, ez igaz.

Viszont az, hogy minden az AppDrawerben van és a 7 Home Screenen csak a fontosabbakat rakod ki (neked tetsző sorrendben és helyre), valamint a jobbra-balra scrollozható dock-al (LauncherPro-ban van ilyen feature) nálam tökéletesen helyettesítette a mappákat. Ami fontos app az kint van valamelyik home screenen, ami nem, annál meg mindegy az a pár másodperc.

App indításra egyébként én Desire-n a hardveres kereső gombot szoktam használni, az a leggyorsabb.

Na próbáld ki a 2.2.1-et, kíváncsi vagyok, segít-e, ha nem, keresd meg twitteren @readya user-t, ő sztem szívesen fog segíteni.

Asszem 2011.01.21. 08:49:22

@ESz: számomra a multitask nem azt jelenti, hogy milyen gyorsan tudok váltani egyik appból a másikba, hanem azt, hogy az appok a háttérben is futnak. Azaz amíg a feedolvasó leszedi a feedeket addig tudok twittert nézni, de közben a cset progi is fut és ha új chat jött (amiről nem felugró ablak értesít megzavarva, amit épp csinálok és nem egy badge az ikonon, amit nem veszek észre, ha épp nem azon a képernyőn vagyok), akkor akár notificationből is rögtön tudok válaszolni a chatre.

Iphone-on akármelyik cset progit használom, ha átváltok más programba, igaz, hgoy 1-2 mp. alatt visszavált rá, de utána 5-20 mp. ig "reconnectál", mert a lecsukás pillanatától kezdve nem volt valódi multitask, megszűnt kapcsolatban lenni.

Persze emiatt jó sokáig bírja az aksi, ami mondjuk jó, de azért jobban örülnék, ha a multitask több program párhuzamos működését jelentené és nem csak az átváltás lehetőségét.

Wajk 2011.01.21. 12:26:28

végre egy releváns blog, ahol az Android és az iOS ahogy érzem elfogulatlanul van összehasonlítva, köszönet érte...

Már régóta bújom a blogokat, de inkább az az előforduló mind2 oldalon, hogy ez vagy az az isten, aztán meg van olyan post, hogy ez erre jött most javítás, merthát eddig szar volt ez a funkció és/vagy nem tudta.

De előtte ezt nem mondták volna, csak utólag ismerik be, ezért szeretem az iDoki postjait is, mert pl az iPhone blogokon nagyon ritka, hogy a készülék hibáit boncolgatnák.

Én jelenleg még mindig az iPhone és az Android között vacillálok, de ráérek, majd megszülöm egyszer :)

Ami nálam nagyon az iPhone mellett szól, hogy adott a hardver és szoftver amit nem sokan értenek meg amikor hangsúlyozom. Ugyanis fejlesztésnél rohadtul nem mind1, hogy 2-3 konfigurációra kel fejlesztened, vagy több 1000-re meg az adott hardverek más-más kombinációjára, na de ezt nem részletezem tovább. talán még annyit, hogy sokkal könyebb amúgy kihajtani a maximumot a HWból is.

Az Android mellett meg a testreszabhatóság és az egyszerű hackelés szól részemről, mert ami a Jailbreak körül van az innen nézve siralmas. Megjelenik/nem jelenik. De nem is ez a baj, hanem hogy pl a legelterjedtebb a tethered varzió ami azt jelenti, hogy minden teló újraindításnál gépre kell kötni. szóval ezek a kompromisszumok teszik nehézzé a választást.

iPhonehoz még, hogyha már kigurítanék egy akkora összeget akkor had csináljak már a telómmal amit akarok. És ami miatt amin néha felhúzom magam az az Apple politikája, hogy régebbi modelleken bagatel fícsöröket tilt le az újabb iOS verziókban, gondolom hogy cserére ösztökélje a usereket, de ez a szememben elég alantas.

szóval meglátom milyen lesz az iPhone 5, de pl az LG Optimus 2x és a Motorola Atrix, nagyon vonz.

de az biztos, hogy az iPhone programok minőségében verhetetlen lesz hacsak a Google, nem húz egy olyan minimal HW-t mint a Microsoft tette a WP7-el.

ESz · http://emich.hu 2011.01.21. 15:02:06

@Asszem: az iOS multitasking modellje képes:
- háttérben letöltést befejezni
- háttérben zenélni
- háttérben GPS adatokat frissíteni
- kapcsolatban maradni egy szerverrel és local notificationt küldeni

Az hogy egy egy szoftver fejlesztő bandája még nem tudta kiaknázni ezeket a lehetőségeket, az őket minősíti. Skype tud kapcsolatban maradni a háttérben, nem is szeretem (az aksi zabálás miatt).

Ha a "valódi multitaskban" az a jó, hogy engedjünk mindenféle háttérfoglalatosságokat az alkalmazásoknak, ami miatt pl már a telefonhívást se tudjuk felvenni, akkor én azt nem kérem :)

ESz · http://emich.hu 2011.01.21. 15:08:30

@Asszem: tudok a Galaxy lagfixekről, végig is vinném, ha ezt a telefon szeretném saját célra használni. Mivel azt kell megvizsgálnom, hogy melyik készüléket szórja szét a vállalat több száz dolgozónak, nem gondolom járható útnak a berhelést.
Ezt valószínüleg alkalmatlannak nyilvánítom és kérek egy másikat (Desire?), de kegyetlen leszek azzal is :)

Asszem 2011.01.21. 16:02:33

@ESz: jogos a felvetés, én a jó megoldást abban látom, hogy a felhasználó kezébe adják a döntést: ha akarom a programomat a háttérben futtatni és akarok erre aksit áldozni, akkor megtehetem, ha meg nem akarom, akkor nem teszem. Ezt kéne összehozni valahogy a két rendszernek.

Asszem 2011.01.21. 16:06:23

@ESz: Az a baj, hogy nekem már nem volt SGS-em, úgyhogy nem tudom, mennyi berhelést jelent a 2.2.1-es froyo felrakása, nem biztos, hogy ez ugyanaz, mint egy lagfix, sőt, elvileg ugyebár minden Galaxy-ra defaultból fel kéne mennie, szóval ha flottában gondolkozol, akkor ne vesd el ennyi alapján. De előbb lásd saját szemeiddel, hogy tényleg jó egy.

Egyébként szomorú, hogy egy tök jó oprendszert (android) és egy tök jó hardvert (Galaxy S) elcsesznek azzal, hogy ilyen hibásan írják meg.

Én gyanítom, ha a 2007-es iPhone ilyen hibákkal jött volna ki, akkor még ma is mindenki egy érdekes kísérletnek tartotta volna csupán a touchscreent, pont úgy mint az iPad előtt a tableteket..

Desire szerintem jó, felhasználóbarát, nekem a hardvere nem tetszett, de rootolás nélkül is mindent tud. Próbáld ki a Desire HD-t is, én most egy olyanra várok tesztelésre a Telenor-tól, kíváncsi vagyok, mennyit fejlődtek.

Asszem 2011.01.21. 16:09:49

@Wajk: egyetértek, én is azt sajnálom a legjobban, hogy az iPhone könnyedén lehetne az egyértelműen az abszolút legjobb telefon, ha ezeket a hülye korlátozásokat nem építenék bele.

Emberileg természetesen jobbulást és hosszú, egészséges, boldog életet kívánok Steve Jobs-nak, de lehet, hogy az Apple és a felhasználói akkor járnának a legjobban, ha olyan ember venné át az irányítást, aki megérti, hogy 2007 felett már eljárt az idő és ha továbbra is a toppon akarnak maradni, akkor ahhoz erős szemléletváltás kellene.

A tabletek piacán kíváncsi vagyok, hogy 2011-ben lesz-e reális konkurencia, én örülnék neki, mert tudom, hogy iPad 2-t fogok venni, de azt is, hogy ugyanezek a gyerekbetegségek lesznek rá jellemzőek.

uukk 2011.01.21. 16:17:39

asszem @asszem belátta hogy a lavinaindító az apple volt:) és most is az a táblákkal is pl. Már csak az a kérdés hogy ki van most a lavina élén, de szerencsére ez minden felhasználónak mást jelent. (Eladási adatokat nem akarok mondani...)

Asszem 2011.01.21. 16:22:42

@uukk: így van, a lavinaindító az apple volt, és teljesen megérdemelten tarolta le a piacot az iPad-el, mert végre felfogták, hogy mit akarnak az emberek...a kérdés az, hogy a konkurens gyártóknak kell-e most 3 év, hogy valami hasonlót letegyenek az asztalra, vagy hamarabb behozzák az apple-t.

Ezzel nincs is gondom. A gondom azzal van, hogy bár még mindig az apple a legjobb sok tekintetben, de van néhány olyan tulajdonsága, ami belerondít az összképbe és ha ezektől megszabadulna, még jobb lehetne...

Én ezért örülök az Android megerősödésének, ha belülről nem érzik fontosnak az appla használók kritikus hangjának meghallását, akkor csak abban reménykedhetünk, hogy egy erős külső konkurencia majd felnyitja a fülüket.

Ezért hajrá Android, legyen minél jobb, hogy minél többen használják, ezáltal rákényszerítve az Apple-t a nyitásra.

uukk 2011.01.21. 16:33:03

haha apple sosem fog nyitni! és azok a tulajdonságok a szemedben rondítanak, pont azok miatt szeretik sokmillióan. Én lájkolom hogy nincsenek widgetek, mert az bonyolítaná a rendszert, és az iTunes maga a mennyország, számomra totál leegyszerűsíti a zenék másolását. (én zenehallgatásra is az iTunes-t használom, emiatt).

Ezt jegyezd meg:
Az egyszerűség haladó tanfolyam!

uukk 2011.01.21. 16:33:59

uhh ez visszaolvasva jó gázul hangzik :S ez az egyszerűséges duma hülyeség, helyettesítsd a felhasználhatósággal (csak ez meg hosszú)

Zola_ 2011.01.26. 20:00:05

Nagy örömmel találtam a blogodra, mivel szintén az Iphone4 és a Desire között vacillálok. A sok hasznos info mellett az érdekelne, hogy az Iphone4 térerő gondjával mennyire találkoztál?
Valamint a lezárt képernyőn azért jelzi, ha nem fogadott hívás vagy új sms van?

Asszem 2011.01.26. 21:01:17

@Zola_: én az iPhone-t kibontása óta tokban tárolom (CaseMate), ettől olyan, mint egy féltégla, viszont soha nem volt gond a térerővel.

4.1-es iOS van rajta, azon még rossz a proximity szenzor, telefonálás közben sokszor bekapcsol a képernyő és a fülemmel lenémítom a beszélgetést, ez baromi zavaró, de ha te újat veszel, akkor azon valószínűleg már orvosolták ezt a problémát.

A lezárt képernyőjű iPhone sajnos gyakorlatilag döglött, maximum rezgéssel vagy hanggal jlezi, ha van valami. Desire ebből a szempontból ezerszer jobb, azon egy többféle színben diszkréten villogó led jelzi, ha érdemes valamiért rápillantanod telefonra.

Ha fontos számodra az, hogy esztétikus legyen a telefon külsőleg és belsőleg (az alkalmazások, menük kidolgozása), hogy nagyon jó legyen a felbontása a képernyőnek, hogy biztos, hogy kibírjon egy töltéssel egy teljes napot a telefonod, akkor iPhone-t vegyél.

Ha sok Google cuccot használsz (Gmail, Calendar, Reader), aktívan Facebookozol és Twitterezel, vagy gyakran szoktál megosztani képeket, videókat, webes tartalmakat, ha szereted testreszabni a telefonod, ha azt akarod, hogy a zenéidet (illetve bármilyen fájlokat) akárhány géppel szinkronizálni tudd mindenféle megkötések nélkül, akkor vegyél Desire-t.

Még várom a Telenortól a Desire HD-t tesztelésre, úgyhogy arról nem tudok nyilatkozni, de szerintem azt is érdemes megnézni boltban, illetve olyan Samsung Galaxy S-t, amin 2.2.1-es Froyo van.

Ha bármi kérdésed van írj nyugodtan, aztán ha döntöttél akkor kíváncsi lennék, melyik lett és hogy vált be.

Zola_ 2011.01.28. 21:27:08

Köszönöm a gyors és hosszú választ!

Sokat nézelődtem már, és nagyon tetszik az Iphone kijelzője, minőségi kidolgozottsága, a jónak mondott akkuidő és a jó kamera. Valamint tetszik az appstore széleskörű kínálata, de azt nem tudom, hogy a magyar felhasználónak mennyire érhető el. Mi a tapasztalatod?
Ugyanakkor ellene szól a flash hiánya, a rendszer zártsága és az Itunes-hoz kötöttség. Maga a program mennyire jó amúgy?
A widgetek nem tudom, hogy mennyire hiányoznának, még nem volt velük dolgom.

Iphone-t már próbálgattam, és láttam amit Te is írtál, hogy a scroll, a zoom, és a multitouch tökéletes, viszont a kijelzője kicsit kisebb, és ebből még levesz az alsó részen megjelenő parancssor is. Nem tudom, hogy a Desire itt mennyiben más, mikor, miben érezhető a különbség, főleg böngészéskor, a tördelésen kívül?
Facebookot, Twittert és Google cuccokat nem használok, így képeket sem igazán osztok meg jelenleg.

Egyébként a Desire mellett az egyik legfőbb érv számomra az ára. A DesireHD ebben már nem olyan jó. Megnéztem a Galaxy S-t is, de annyira nem fogott meg, mint a Desire, bár tudom, hogy jobb pár dologban. Ellenben képben van még a Motorola Defy, amin ugyan csak a 2.1-es Android van, de a komoly sérülés elleni védelme és a jó ára vonzóvá teszi, valamint az olyan okosság, hogy wifin, böngészőn keresztül konfigurálható bármilyen gépen, ahol beírom az általa megadott IP címet. Hol van ez egy Iphone-hoz képest. :-)

Szóval vonz az Iphone, láthatóan sokat tud, de nem tudom, hogy az Apple féle kötött pályán az általuk diktált minőség világában lenne jobb, vagy a szabadabb Androidot tudnám jobban élvezni.
Vajon lesz-e az általad is említett, "az Android jóságait lemásoló" vagy követő iOS verzió, vagy sem? Persze kérdés, hogy pár hónap használat után mennyire vágynék rá.
Ezért olvasom kíváncsian a tapasztalataidat. :-)

Asszem 2011.01.29. 14:50:09

@Zola_: nekem Desire után nem tűnt kisebbnek az iphone kijelzője, viszont az zavart, hogy iphone-on a böngésző nem tördeli fel újra a szöveget, ha mélyebbre zoomolsz, mint a gyári beállított. Persze a Retina Display tényleg annyira éles, hogy még a legkisebb betűket is simán el lehet olvasni, de ez akkor is kényelmetlen, ebből a szempontból a Desire, vagy bármilyen androidos telefon jobb.

A Flash hiányát észre sem veszem, eddig egyetlenegyszer sem volt problémám belőle.

Az iTunes-t én nagyon szeretem, még PC-n is, nem vészesen lassú, végre rávettem magam, hogy rendbe rakjam a zenéim, szóval ez ízlés dolga, de azokat is megértem, akik gyűlölik, mert van jópár hülyesége.

A legnagyobb szívás az iPhone-al az, hogy csak egy géppel szinkronizálhatod a zenéidet, más gépről és más gépre nem másolhatsz semmit, ami zene. Ha tehát egyszerűen szeretnél zenéket mozgatni több gép között, akkor mindenképp androidos telefont ajánlanék.

Ha fontos szempont az ár, akkor tényleg jó vétel lehet a sima Desire, nézz körül Vaterán hátha találsz jót 80-100 környékén. A Desire nem rosszabb annyival az iPhone 4-nél, mint amennyivel olcsóbb.

Zola_ 2011.01.31. 20:39:36

@Asszem: Köszi ismét!
Sokat olvasgattam, és jelenleg hajlok az Iphone felé a flash hiányával és az Apple különcségeivel együtt, mivel amúgy nagyon minőségi készüléknek tűnik, mind a ház kialakításában, mind a letölthető programok tekintetében. Azt olvastam valahol, hogy iPhone for gamers, Andorid for workers, és én nem munkatelefonnak venném, hanem teljesen magán használatra, főleg a zsebben hordható internetelérés vonz az okostelefonban.
Az ár annyiban számít, hogy szívesen megveszem a drágábbat, ha valóban van, amiben többet nyújt, bár ez esetben azt gondolom, hogy az iPhone a tudásához képest túlárazott, mert még mindig meg tudja fizettetni a több éves előnyét, és az iszonyú jól felépített brand-et.
Azon is gondolkodtam, hogy esetleg várni kéne még a telefoncserével, mert Android előretörésével idén még inkább élesedni fog a verseny. Ugyanakkor mindig lesz jobb, így nem biztos, hogy érdemes várni. Épp eleget költök telefonálásra, hogy élni tudjak a hűségvállalásos konstrukciók kedvezményes vásárlási lehetőségeivel, mert amúgy listaáron ilyen drága telefont nem vennék. Aztán akkor két évig biztos, hogy nyugi van, iOS4 addig csak nem avulna el...

Néhány kérdés még:
A kíváncsiságodon kívül mi volt a legfőbb érv, hogy lecserélted a Desire-t?
Lehet-e a telefonbeszélgetést rögzíteni az iPhone-on?
Tényleg kiszűri-e a nem jogtisztának minősülő mp3 felvételeket?
Mennyire kezeli könnyen az email csatolmányokat? (doc,xls,ppt,pdf,mpeg,avi)
Lehet-e arcra fordítással vagy ujjkoppantással némítani a bejövő hívást?
Mennyire jött be az a CaseMate tok?

Valamint jó lenne tudni, hogy a legújabb frissítésbe bekerülő wifi hotspot funkció csak Apple cuccokat enged majd csatlakozni, vagy bármilyen más készüléket is. Erről hallottál esetleg?

Aztán többet nem zargatlak, hanem visszavonulok dönteni. :-)
Köszi!

Asszem 2011.02.01. 10:58:02

@Zola_: Helló, remélem még nem késő. Szóval igen, magánhasználatra, főleg, ha játszani is szeretnél, akkor egyértelműen jobb az iPhone, baromi jó és szép játékok vannak rá. Nemtudom Androidnál most mi a helyzet, de játékra az iPhone nagyon jó.

Internetezésre is jobb az iPhone, mert gyönyörűszép a kijelzője, nagyon szépen és döccenőmentesen tud scrollozni és zoomolni, ha kell, van rá Opera és SkyFire alternatívának, amivel Flash-es cuccokat is meg tudsz jeleníteni. Egy dolog nem tetszik iPhone-on: ha belenagyítasz egy oldalba, akkor nem tördeli az oldalt a nagyítás mértékéhez, Androidon ezt nagyon szerettem, akár akkorára is felnagyíthattál egy cikket, hogy egy sorban csak egy-két szó fért el, de legalább kényelmes volt olvasni.

Az iPhone 4 szerintem most még jó vétel, mert pont félidőben vagyunk az új telefon megjelenése előtt. Én úgy érzem, hogy hiába lesz abban jobb hardver, az iPhone 4 a mai igényeket (talán csak a játékokat kivéve) simán kielégíti és még pár évig biztos, hogy jól használható telefon marad, egy-két generációs szoftverfrissítést is elbírva. Ha 3GS-ed lenne, akkor mondanám, hogy várd meg az ötöst, de az is igaz, hogy mindig az lesz, hogy pár hónap múlva megjelenik egy jobb, gyorsabb, többet tudó telefon, szóval valamikor dönteni kell :D

A Desire ellen számomra a legfőbb érv a gyenge minőségű kamera és hangfelvevés volt, ezeket nagyon utáltam, illetve a kihangosított telefon is iszonyú gagyin szól. Nálam ez fontos, hogy a gyerekek tudjanak a kihangosított telefonon beszélgetni a nagyszülőkkel, Desire-n néha érthetetlen volt, amit a hívó mondott, ha meg nem,akkor nagyon csúnyán szólt. Ez adta meg a végső lökést a váltáshoz. Nameg az apple fanboyok idegesítő fogalomnélkülisége :D

Telefonbeszélgetést mgé nem próbáltam rögzíteni, erről nem tudok mint mondani.

Nem szűri ki a nem jogtiszta mp3-akat... ;-)

Könnyen kezeli a csatolmányokat, mármint az office dolgokat megnyitja, bár ezeket sem használom gyakran telefonon, szóval erről sem tudok részletesen nyilatkozni.

Bejövő hívást úgy lehet némítani, ha megnyomod a sleep gombot, arcra fordítással vagy koppintással asszem nem lehet (hacsak nincs erre app, vagy jailbreakelt alkalmazás). Desire-n az tetszett, hogy ha csörög a telefon és elkezded a füledhez közelíteni, akkor lehalkul a csörgés.

CaseMate tok jó masszív, bár nagyon nem esztétikus, oylan a széle, mint egy gumiabroncs, viszont emiatt védi a telefont. Két rétegből áll, a belső réteg egy könnyebb gumi, aminek az alsó részen történő körbefuttatása sajnos kicsit laza, ezért az ott kicsit ronda és fityegő, nem vészes, de erre figyelhettek volna, szóval ez olyan erős négyes.

A hotspot funkciót sajnos nem tudom tesztelni, mert még nincs jailbreak rá, nekem meg 4.1-van. Viszont ha akarnék, vehetnék rá feltört hotspotot, az pedig valószínűleg fogja engedni a más készülékeket is. Nekem ez fontos lesz, mert nem fogok 3G-s tabletet venni, ha kell a net valamelyik eszközömnek, akkor a mobilról akarom sugározni.

Hajrá! :D

Zola_ 2011.02.01. 20:06:37

@Asszem: Szia, köszi, dehogy késő, nem olyan sürgős a váltás. :-)
Ez a hotspot dolog nekem is jó lenne, és nem tetszene, ha jailbreak kéne, hogy rendesen használni tudjam.
Most épp a díjcsomagokat bújom, hogy melyikben mi van, és gondolkodom, hogy vajon milyen adatforgalmat generálnék... Nem mindegy ugye, hogy mit vállalok, túllépni nem olcsó, és a telefon ára is függ tőle, szóval nem kapkodom el.

Nagyon köszönöm a válaszokat!

Asszem 2011.02.01. 20:10:25

@Zola_: Adatforgalomról: én azt tapasztalom, hogy a havi 500 megás csomag havi 2000-ért nekem bőven elegendő, 3-400 megánál nem szoktam többet elhasználni, ebben sima levelezés van, valamennyi internetezés és néha Skype. Ma már a legtöbb honlap mobilra is optimalizálva van, így nem jelent 2-3 megát egy-egy oldalbetöltés.

Szóval szerintem ennyiből jól ki lehet jönni.
süti beállítások módosítása