Kockulás és hideg zuhany
2023. október 09. írta: Asszem

Kockulás és hideg zuhany

Aztán mégsem úgy alakult, ahogy terveztem, közbejött egy brutál pörgős nyár, kevés időm volt gyakorolni a kockát, persze a lelkesedés és motiváció töretlen, a fejlődés üteme mutat némi eltérést az általam remélt iránytól, na de sebaj, nem sietek sehová, a cél akkor is ugyanott marad, ha később érem el.

Ezért is itt ez a kompozíció, saját alkotás, mittomén olyasmi címe lehet, hogy: Stresszlabda a Kirakott Kockán, 2023, ha lenne még NFT hype, akkor ezért a feketepiacon biztos megadnának akár 0.000000000000000023 bitcoint. 

Na, szóval kockázásban az a lényeg, hogy elakadtam az F2L lépésnél. A cross viszonylag jól megy, azzal elégedett vagyok, és mivel mindig ki kell rakni, mielőtt F2L-t tudnék gyakorolni, ezért ott azt érzem, hogy van spontán fejlődés benne, egyre jobban átlátom, mit-merre-miért, vannak kedvenc bevált forgatásaim, jóvanazúgy (egyelőre).

Mivel az OLL és PLL sem a bottleneck még mindig, ezért nem mentem tovább, az eredeti terveimmel ellentétben nem kezdtem el tanulni a teljes PLL algókat, maradok a két lépésesnél, egész addig, amíg azt nem érzem, hogy az F2L-en dolgozva a fejlődés lassabb lenne, mintha elkezdeném megtanulni a teljes Friedrich-et.

Szóval F2L. Az alap logika megvolt, de az nagyon lassú, és nemcsak technikailag, hanem csomó forgatás, miközben vannak hatékonyabb kirakások. Úgyhogy erőt vettem magamon, és elkezdtem megtanulni az ideális algoritmusokat a szitukhoz, és ez már javított érdemben az eredményen, de nem annyit, mint reméltem. Vagyis egyelőre nem.

Még mindig nagyon sokat kell nézzem, hogy felismerjem a következő F2L párost, és ha megvan, akkor utána beforgatni a nyitó helyzetbe, majd onnan először fejben felidézni, hogy itt melyik kirakást kell használni, majd ellőni az algoritmust. De azt érzem szerencsére, hogy ez most javul, és ahogy növekszik a hatékony algók száma, amiket ismerek, már van olyan kirakás, amikor ha formában is vagyok és jól is jönnek ki a dolgok, akkor egészen elégedett és hatékony tudok lenni. 

Egyelőre a rekordom a teljes kirakásra 49mp, de ebben tényleg baromi nagy mázli volt, asszem volt egy PLL skip is, szóval az Ao5 valahol 1:10 környékén mozog, de nem mérem az időt, mert akkor rástresszelek és szarabb lesz (vagy lehet nem lesz szarabb,csak a realitással szembesülni rossz, ha nem mérem, akkor tudom fejben feltételezni, hogy ez most csuhajja gyors volt :).

Szóval megy a gyakorlás rendesen, és a realitás talaján mozogva azt hiszem idén nem is fogok továbblépni két lépesés OLL/PLL-ről. Talán az reális cél lehet, hogy ha ráfekszem a közelgő szabadságom során, akkor az Ao5-öt le tudjam vinni egy perc alá, annak is nagyon örülnék.

És most jöjjön valami egészen más.

Újra elkezdtem gyakorolni a Wim Hof módszert, régebben inkább a hideg zuhany részét, most viszont a légzőgyakorlatokat is komolyan hozzávettem, és igyekszem a reggeli rutint úgy alakítani, hogy felkelés után rögtön napfény (és a telefont le sem veszem a töltőről, meg sem nyitom),  majd hideg zuhany, majd Wim Hof légzés (egyelőre amikor jól vagyok akkor a 2:30 - 2:45 légzéskinntartás az, ami stabilan megy, szeretném majd fokozatosan feltornázni 3 percre), majd utána relaxáció.

És még egy fontos változtatás, reggel az első kávét, csak ezek után iszom meg, minimum másfél órával felkelés után. Igyekszem csökkenteni a kávé fogyasztást, és ha kifáradok, mind a hideg zuhany, mint a Wim Hof légzés segít energiával feltölteni.

Van most egy új kedvenc YouTuber-em, akinek a videója alapján csinálom a vezetett légzésgyakorlatokat:

Egész nyáron nem tudtam hosszabb időre szabadságra menni, annyi meló volt, utána szeptember végén negyedéves zárás, és még most varrom el az utolsó szálakat a nagy projektben, ami elvileg elkészült, de voltak benne hibák, szóval kaotikus és fárasztó hetek vannak mögöttem, tervezem is, hogy életemben először azt hiszem, elutazom egyedül pár napra, full digitális dopamin detoxra, csak egy butafont viszek magammal, könyveket, kockát, jojót, és nem csinálok semmi produktívat, sem intenzívet érzelmileg, csak pihenek, hagyom leülepedni a dolgokat, integrálni az eddigi élményeket és feltöltődni a folytatásra.

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása