Szeptember 2022 - elengedés, megtartás, megteremtés
2022. szeptember 01. írta: Asszem

Szeptember 2022 - elengedés, megtartás, megteremtés

Vége térta nyár. A nap D-vitaminnal telt sugaraiból utolsók csapódnak hámrétegünkre...

Remek lehetőség a változtatásokra. Elég pörgős, érzelmileg hullámvasút nyár van mögöttem, szeptemberre szeretnék lenyugodni, kicsit befelé fordulni, hagyni, hogy leülepedjenek a hullámok, kicsit stabilabb, békésebb állapotba kerüljek önmagammal és körülöttem a világgal.

20220817_123130.jpg

Ami a legfontosabb, hogy az egészségemre szeretnék újra jobban figyelni, a nyáron a testem használtam, hogy megnyugtassam a lelkem, most fordítva szeretném.

Ennek egyik legfontosabb eleme az alkohol elhagyása lesz. Nem teljesen, de csak és kizárólag alkalmakkor fogok inni, ha lesznek alkalmak. És akkor se sokat. A rum hobbit könnyű elengedni ezek mellett az árak mellett, az nem hiányzik, az esti teraszon fröccsözést azért szerettem, de be kell lássam, a végére sok volt. Szerencsére más gondot nem okozott, de érzem és kaptam is olyan visszajelzést, hogy ez így sok. Úgyhogy most ilyen félszáraz-szeptembert kezdek és végigcsinálok újra egy májtisztító-regeneráló Máriatövis kúrát is.

A másik elem a cigi elhagyása, ami aztán pláne egy nem kívánt régi kellemetlen szokásom visszatérése, fokozatosan visszacsúszva. Itt sem utolsó szempont az ára, szóval ezen is sokat fogok spórolni, bár a lényeges dolog az egészség. Ahogy az alkohollal, úgy a cigivel is úgy leszek, hogy max csak speciális alkalmakkor. Nagyon speciális alkalmakkor max.

Tervezem a kávé csökkentését, vagy akár teljes elengedését, helyette újra visszaállok a matcha teára. Ebből szerencsére még az áremelkedés előtt betáraztam, kb. év végéig megvan még a készlet. Másik tervem, hogy visszahozom az esti gong-fu teázást kínai teákkal, a nyári melegben nem kívántam, akkor a hideg fröccs esett jól, ha hűvösebb lesz az idő, akkor szép napzáró rituálé lesz újra teázni. Bár ez sem olcsó hobbi, de ez még bele fog férni idén.

20220324_221903.jpg

A teázás mellett a táplálkozásra is jobban figyelek. Ismét felszaladta a súlyom 69 kilóra, szeretném visszatornázni 65-66 közé, úgyhogy az egészségesebb (keto jellegű, de nem teljesen ketogén) alacsony szénhidráttartalmú és egészséges ételek fogyasztása mellett újrakezdem a 20/4-es időszakos böjtölést is. Ebben nagy könnyebbség lesz az esti fröccsözés elhagyása, mert az ugye eléggé törte a böjtöt. A pizzáról nem mondok le, de havi max két alkalommal fogunk rendelni. Anyagilag is jól jön ez most. 

Fontos új elem, amit tervezek a több és jobb alvás. A napi 3-5 óra kevés. Ehhez az a  terv, hogy 11 magasságában offline megyek és éjfélig megpróbálok elaludni. Az elején fogok használni bio melatonint is, aztán meglátjuk. Fitbit appal figyelem majd, hogy az alvásomban a mély alvás szakaszok hogyan váltakoztak, jobb lenne, ha több lenne egy éjjel során. 

Ehhez kapcsolódik, bár megvan bennem a tapasztalaton alapuló szkepticizmus, de ha 11-től offline vagyok és nincs külső kommunikáció senkivel, ki tudnám használni ezt az időt például a meditációra is. Amit annyiszor terveztem, annyiszor halasztottam,valahogy arra már nem volt időm, kedvem. Most, a lecsendesedős szeptemberben lehet sikerülni fog újrakezdeni. A vipassana-t tervezem gyakorolni, mellette autogén tréninget és lehet zazent is néha. Ez utóbbira lehet elmegyek vmikor a városba, hogy kicsit inspirálódjak mások gyakorlása által. És szeptember végén jelentkeztem egy jóga tanfolyamra, bár ez másmilyen mint amiket eddig próbáltam, de ismét egy közeledésem a jóga felé.

20220817_104204.jpg

Természetesen a sportot is visszahozom az életembe, a nyáron azért jó érzés volt, hogy kicsit el tudtam engedni a rendszeres edzést, bár jártam futni 10km-eket, de alkalomszerűen. Szeptembertől megcsinálok egy könnyű Insanity T25 programot (béta), ez napi 25 perc intenzív kardio mozgást jelent, mellette valamennyi súlyzó és has. Október közepére kockahas projekt a cél. Mellette szeretném a futást megtartani, tehát legalább heti egyszer 10km-et futni, ha többször is sikerül, akkor lehet megpróbáloma 21km-et valamikor ősszel lefutni. Ez nyárra lett volna a célom, de nem edzettem annyit, hogy nyugodtan bevállalhattam volna, és sem az izmaim, sem az ízületeim nem akartam túlterhelni.

Az offline, kütyümentes időmben próbálom visszahozni az olvasást. Ez nagyon nehezen ment, esténként örültem ha egy, fél oldalt el tudtam olvasni, ami kevés ahhoz, hogy belemerüljek és meglegyen az élmény, a történet sodrása. A 11 órás offline határ tartásától ezt is remélem. Illetve újra szeretnék több időt szánni a filmek nézésére, ez év elején szépen felfutott, aztán nyárra megint alábbmaradt, de most szánok rá időt. Bár ez nem teljesen offline, de esti programnak ez is mehet, főleg mert ilyenkor van zavartalan szabadidőm, amikor már a gyerekek remélhetőleg alszanak és tudok megzavarásmentesen koncentrálni.

Szeptemberben szeretnék megnyugvást találni. Lecsillapodni. Elengedni, amit el kell, megőrizni, amit érdemes, megteremteni ami hiányzik. Külső és belső segítséggel. Szeretnék visszahúzódni a csigaházba, megvárni, amíg elül kint a vihar, megtalálni önmagamban a békét, stabilitást, nyugalmat. Hogy utána majd ezzel tudjak úja kapcsolódni azokhoz, akikkel egyfelé visz az utunk. 

20220819_103328.jpg 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása