Combino és kapaszkodás
2006. december 22. írta: Asszem

Combino és kapaszkodás

Nem a kezdeti botrányok miatt botrányosak a Combinok. A rendes forgalmi beüzemeléshez idő kellett, maximum várhattak volna a csinnadrattával.

Ami miatt fejeknek kellene hullnia, az a belső tér kialakítása. Aki rábólintott arra, hogy olyan villamost állítsanak a legforgalmasabb vonalon használatba, amin nem lehet normálisan kapaszkodni. Nagyon jó, hogy alacsonypadlós, de ha tömeg van, és legtöbbször a körúton az van, akkor én már ott tartok, hogy inkább várok egy régi hagyományost.

Az ajtók előtti részen, ahol csak állni lehet, valamilyen számomra teljesen érthetetlen okból kifolyólag a tervező olyan kapaszkodókat álmodott, amely két különálló részből áll, ezért középen egyszerűen nincs kapaszkodási lehetőség. Zseniális. És a két oldalsó rúdon kettő-kettő darab fogantyú lóg, magasan és olyan kicsi méretre szabva, hogy nem lehet normálisan mind az öt ujjal kapaszkodni, max. egy-kettővel.

Múltkor megszámoltam, kb. 30 ember fér el egy ilyen ajtó előtti helyen. Ebből 8-nak jut fogantyús kapaszkodó, 4 tud kapszkodni az ajtó melletti korlátba, a maradék pedig egymáshoz préselődve próbálja tartani magát. Gyakori hogy a többi utas előtt átnyúlva kell kapaszkodási lehetőséget találni. Én is utálok más arca előtt kapaszkodni, és azt is utálom ha más keze van fél centire az arcomtól.

Beljebb a csuklóknál is hasonló a helyzet, a csuklóredők közepén van egy kapaszkodó, amibe kétoldalról max. két ember tud fogódzkodni, a többiek viszont sehová. Legalább egy rudat tehettek volna keresztbe, hogy a csuklóknál valaminek neki lehessen támaszkodni, mert ráülni azért mégsem lehet. Természetesen felül középen nincs kapaszkodó.

Utolsó nyalánkság ezek után az ajtóktól jó messzire, belülre helyezett jegykezelő automaták. Ha valaki szabályos akar lenni, minimum hat emberen kell átgázolni, mire kezelni tudja a jegyét.

A non plus ultra pedig a székek, amikre csak oldalazva lehet felülni.

Ezek a problémák számomra azért felháborítóak és megdöbbentőek, mert előrelátó tervezéssel simán kikerülhetőek lettek volna. Végre lehetett volna egy kényelmesebb közlekedési eszköze a fővárosnak, de úgy tűnik, nagy árat kell fizetnünk az alacsony padlóért cserébe.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Surfin · http://surfin.blog.hu 2006.12.22. 20:48:24

Pedig egyszerűen csinálhat magának helyet az ember: csak nem kell fürödni 1-2 hétig, és ezután mikor felszáll, 2 méteres sugárban sehol senki :). A baj csak az, hogy ezt valakik tényleg megteszik :(.
És még egy probléma: az emberek többsége miután felszállt egyből megáll nem messze az ajtótól, mégha beljebb is van még bőven hely. Így a többi szerencsétlen, aki valamilyen memagyarázhatatlan oknál fogva fel akar szállni, már nem bír. De ha teszem azt, a többiekre mégis tekintettel van (van csak középen, ahol nincsenek annyian kényelmesebb), beljebb tolakszik, akkor leszállni már nem sok esélye lesz :(.

Asszem 2006.12.23. 09:42:53

Pontosan! Ezért nem mennek beljebb az emberek: tudják, hogy onnan lehetetlenség kiverekedni magukat. Részben azért, mert a közlekedőfolyosó n a székek között csak két személy fér el, ellentétben a régi villamosokkal, ahol ha ketten kapaszkodtak, középen még el lehetett menni. A Combinokban (akárcsak az alacsonypadlós buszokon) a székek között iszonyú kényelmetlen bárkit is kikerülni, inkább csak az megy oda, aki tudja, hogy a végállomásig ülni fog.

A másik ok pedig az ajtók elrendezése, mivel nem egyenletes távolságra vannak egymástól, ha valakinek csak a megállóban jut eszébe, hogy le kéne szállnia, esélye sincs.

Ezért nem mennek beljebb az emberek, ezért van tömeg az előtérben, és többek között ezért szar az egész úgy, ahogy van.

Surfin · http://surfin.blog.hu 2006.12.23. 12:50:41

De azért ha más lenne az emberek hozzáálása lehetne valamit javítani a dolgon:
1. ha látom, hogy beljebb még van hely, akkor odamegyek, had férjen fel még más is
2. ha csak az ajtóban sikerül megállnom, és látom, hogy valaki le akar szállni, akkor én is leszállok, hogy ne legyek útban, és utánn visszaszállok.
Ha csak ezt a két dologt sikerülne betartani, és nem csak a saját érdekeinket szem előtt tartani, máris sokkal jobb lenne az egész. De itt jön be a "miért csináljam én, ha ő sem teszi" szemlélet :(

Andriska 2006.12.23. 16:03:32

Igen, igazad van, ha az emberek mások lennének...de nem mások, és az "embereken" nem lehet változtatni, viszont a villamos belső terének kialakításán lehetett volna. Megcsinálhatták volna olyanra, hogy akkor is lehessen kapaszkodni, ha a többség az ajtónál akar maradni.
süti beállítások módosítása