Cigiblog - a harmadik hét
2007. február 26. írta: Asszem

Cigiblog - a harmadik hét

Ez is lement cigi nélkül, hurrá! :).

Jövő héten leszek egy hónapos, utána már csak havonta írok. Aztán negyedévente, aztán félévente, aztán évente, aztán tízévente...tovább nincs.

Szétnéztem a neten ilyen leszokás-kalkulátorokat keresve, nem túl erős a felhozatal, két érdekesebb van. Az egyik egy sima dohányzás kalkulátor, bepötyögve az értékeket, három hét után arra az eredményre jutott, hogy:
Az Ön leszokásával kapcsolatos adatok:
www.dohanyzas.hu

Dohányzásmentes idő: 0 év, 0 hónap, 21 nap, 6 óra, 7 perc, 29 másodperc.
A leszokás óta el nem szívott cigaretták száma: 425 db.
Az így megspórolt költség: 11184 Ft
 
Egyéb adatok:
Ezen idő alatt nem füstölt el 0.43 kg. dohányt,
nem szívódott fel a szervezetében 1 gramm nikotin,
és nem mérgezte magát 3 gramm kátránnyal és 2 gramm szénmonoxiddal.
Azért ezt tök jó tudni. Máris spóroltam 11.000 forintot. A másik link nem ennyire részletes, viszont rögtön kiszámolja, hogy másfél év dohányzás után kb. 270 ezer forintot költöttem cigire, amiből vehettem volna egy házimozit. Kedves.

Mondjuk az tényleg igaz, hogy az ember csomó pénzt spórol a leszokással, de ha nem cigit veszek belőle, akkor mást. Ezért hasznos módszer lehet, hogy a leszokás elhatározásának pillanatában felveszünk valami frankó áruhiteles cuccot, aminek a havi törlesztőrészlete pont annyi, amennyit a cigire költenénk. Így legalább lesz valami kézzelfogható eredménye is a leszokásnak.

Na, egyelőre ennyi, jövő hétfőn lesz az egy hónapos jubileum.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bence 2007.02.26. 18:20:30

Ügyi vagy! :)

Surfin · http://surfin.blog.hu 2007.02.28. 12:41:22

Nem csak a pénzt kell nézni, az a nikotin meg kátrány is jobb helyen van máshol :). Az is igaz, hogy ha nem cigit vesz, akkor mást, de például biztos körül tud nézni a lakásában, hogy mondjuk ez az asztal, hifi-torny, vagy akármi most mondjuk nem lenne itt, ha cigit vettem volna a pénzből, ha nem is pont így van, de azért elgondolkodtató. De ez az áruhiteles dolog se hülyeség.

Asszem 2007.02.28. 18:53:13

Ugye? Egy Fender Stratocaster eléggé motiváló lehet :)))

zs · http://http//sutozsolt.egologo.transindex.ro/ 2007.02.28. 19:13:00

Gratulálok! Nekem ma este van (kb 15 év után) a második nap estéje. A legtöbb gondolatod ismerősen hangzik számomra (meg a többi leszokónak is, valszeg).
Igazi SecondLife kezdődött: a lélegzetvétel, mint olyan, valóságos ünnepély.. Várom a tavaszt, addigra remélem a szaglásom is visszatér, valamennyire.. Meg azt, is hogy kibirom, és valóban leszokok róla.
Üdv!

Asszem 2007.02.28. 20:21:43

Köszi, hajrá és sok sikert. Ajánlom még a Kispadon a következő cikket: Egy dohányos utolsó naplója
kispad.hu/blog/200702/egy-dohanyos-utolso-naploja.html

Érdemes a kommenteket is elolvasni, nagyon tanulságos!

zs 2007.03.01. 11:23:45

Kösz, megnézem. Azt is te irtad?

pet pois 2007.03.14. 01:12:18

Örülök, hogy megtaláltam a blogodat. Egy cipőben járunk, csak én egy kicsit később léptem be, most egy hete.
Nekem az a legnehezebb, hogy amióta abbahagytam, azóta folyamatosan bőgök. És nem azért merthogy egy érdekes kémiai jelenség van a szememben, hanem tényleg olyan rossz a kedvem, ami indokolttá teszi.
Egy dolog motivál, hogy a sok önelégült nemdohányzó ne mondhassa, hogy lám-lám... ugye nem megy neked. Egy barátom azt mondta hgy a leszokásban az a jó, hogy lesznek definiált ellenségeid, a dohányosok. Hát sztem eddig voltak ellenségek, a nemdohányzók. És most, hogy már én is ebbe a táborba tartozom, és hajam, bőröm stb-m alapján se mondanák meg hogy valaha cigiztem, elmondom, hogy végtelenül gyanakvó vagyok az olyan emberekkel, akik nemdohányzó létükre erőteljesen kikelnek a dohányzás ellen, tanácsokat osztogatnak, vagy egyáltalán úgy érzik, hogy hozzászólnivalójuk van a témához. Akár (ahogy régebben tapasztaltam) elítélőként, vagy megszólóként teszik ezt, akár itt, jóindulatú bíztatóként. Holott ők vannak úgy, hogy valamiről nem tudnak, valamit nem ismernek, és csak úgy nyilatkoznak, mint az erős többség. Na mindegy. Ezt már régen akartam mondani, nemdohányosként - dohányosként - majd újra nemdohányosként, örülök, hogy most sikerült.
És jó ez a leszokó blog. Sokat segít, és öröm olvasni.

Asszem 2007.03.14. 08:48:25

Köszönöm és hajrá! Csak javasolni tudom, hogy te is vezess naplót (akár a neten, akár papíron), csomót segít. Hopp, most én is tanácsokat osztogatok :))
süti beállítások módosítása