Mitől olyan jó film a Shawshank Redemption (A remény rabjai)?
2008. október 24. írta: Asszem

Mitől olyan jó film a Shawshank Redemption (A remény rabjai)?

Még korábban eldöntöttem, hogy megnézem az IMDb top250-es listáján szereplő összes filmet. Logikus a legjobbal kezdeni, az IMDb-n ez pedig legtöbbször a Shawshank Redemption (magyarul a Remény rabjai címmel jelent meg). Ha valamit az IMDb közönsége ennyiszer felszavaz az első helyre, akkor annak tényleg nagyon jó filmnek kell lennie. Nagy elvárásokkal ültem le megnézni, és ezért volt nagy a csalódás is.

Nem értem. Ez mitől annyira jó film? Egyáltalán, jó film-e?

Nem vagyok sem filmesztéta, sem filmkritikus (így jó kritikát sem fogok tudni írni, de ezt már amúgy is megtették mások), csak leírom, amit gondolok. Lehet, hogy bennem van a hiba, és még nem érettek a kifinomult lelki csipkéim ennek a műnek a befogadására, de az összbenyomásom a filmről az volt, hogy ez egy giccses szar. Magamtól már bizony a felénél abbahagytam volna, és az már rossz jel, ha egy filmet csak azért nézek végig, mert látni akarom. 

Megpróbálom valahogy összefoglalni, hogy mi nem tetszett benne: a történetmesélés túl egyszerű és szájbarágós volt, fekete-fehér karakterekkel és üzenetekkel, a zene feleslegesen próbálta felerősíteni a képek által kiváltott érzelmi hatásokat, a happy end a végén lapos volt, mindezek miatt a katarzis elmaradt.

Számomra az a film, amely az emberi életről, a barátságról, szenvedésről, reményről, szabadságról, hitről, kitartásról szeretne valamit elmesélni nem lehet ennyire steril, hatásnélkülien-hatásvadász.  

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dewla · http://konnektor.org 2008.10.28. 00:09:23

Szerintem azért volt az egész csalódás, mert úgy ültél le, hogy na most megnézem a VILÁG LEGJOBB FILMJÉT.

Gondolj bele szegény filmnek milyen elvárásnak kell megfelelnie...Én is sokat gondolkodtam, hogy miért ez az első a listán. Miért nem a Keresztapa, vagy a Star Wars pl. És arra jöttem rá, hogy azért mert ez az a film ami nagyon sokaknak nagyon tetszik. Nem alakít ki fanatikus rajongókat, szubkultúrát. Nem idézik a jeleneteit minden második filmben. Ebben az értelemben a Remény rabjai egy ponyva, míg a Keresztapa szépirodalom.

De szerintem mindenkit meghat, nem oszt meg senkit és tényleg széles népréteg kattint 10-est az IMDb-n. Mert "nem lehet belekötni". Ven benne minden, kedves szerethető karakterek, barátság, kűzdés, izgalom, feszültség, érzelmek. Persze mindenből egy picit túl sok, de azért hidd el, hogy ha úgy ültél volna le egy vasárnap délelőtt elé, hogy fogalmad sincs mit látsz, nem akartál volna a felénél felkelni, hogy milyen hatásvadász...

Herbie 2009.04.06. 03:50:45

Nekem a kedvenc filmem. És nem az IMDB- n akadtam rá, sok éve láttam először. Hogy giccses lenne? Egyáltalán nem, csak felemelő. A karakterek meg nagyon el vannak találva, nem fekete-fehérek. Főleg az öreg Brooks...

Asszem 2009.04.09. 19:57:46

Hát szerintem akkor itt ízlésben különbözünk, amiről nem érdemes vitatkozni.
süti beállítások módosítása