A CIB Banknál 5000 forintomba kerül(ne) egy számlainformáció. Hogy jött ki ez az összeg?
Tavaly volt egy 80 ezer forintos utalásom, de nem emlékszem pontosan melyik hónapban, viszont fontos lenne tudnom. Ez az az információt, amit szeretnék megtudni. Olyan nagy kérés ez? Olyan bonyolult? Szerintem nem.
Első lépésben felmegyek az internetbankba. Nem lehet megnézni, mert visszamenőleg csak 6 hónap forgalmi adatai kérdezhetőek le...
Beballagok egy bankfiókba. Elmondom mi a gondom és megkérdezem, hogy miért van ez az időlimit a lekérdezéseken. A válasz megdöbbentő: technikai okokból, hogy ne "terhelődjön le" a rendszer.
Mondom magamban oké, rendben, ez van, biztos én nem értek hozzá, bár elég hihetetlennek tűnik, hogy 2009-ben egy bank ne tudjon olyan kapacitású számítógépeket venni, amelyek megbírkóznának azzal a hatalmas adatforgalommal, amit ezek a pénzügyi lekérdezések jelentenek...Na mindegy.
Tehát megkérem a kisasszonyt, akkor nézze már meg nekem legyenszíves a saját gépén a kért adatokat. Gondoltam ő a bankfiókban simán tud majd válaszolni. Itt jön a második meglepetés: hát azt ő nem tudja megnézni, mert ő sem lát onnan 6 hónapnál visszábbra.
Akkor mit lehet tenni? Az ügyintézőnek írni kell egy kérést a központ felé, ahol majd jól megkeresik és kinyomtatják a kért adatokat, azt elküldik a bankfiókba, és akkor majd felhív telefonon és akkor befáradhatok az egyenlegemért. Ennek a költsége 1000 forint minden lekérdezett hónapra, az egész folyamat átfutási ideje 2-3 nap. Melyik hónapot óhajtom megnézni?
Mondom neki, pont az a problémám, hogy nem tudom melyik hónap, csak azt tudom, hogy kb. 80.000 forintnyi az összeg és pont az érdekelne, hogy mikor. Hát azt úgy nem lehet, tippeljek meg néhány hónapot, hátha...
Na ebből jött ki az, hogy ha januártól májusig terjedő időszakra szeretném megtudni, hogy mikor volt az utalás, az 5000 forintba kerülne nekem. CIB Bank, Magyarország, 2009.
Ezért - ameddig meg nem találom azt a bankot, ahová átteszem a székhelyem - kénytelen voltam újra megrendelni a levélben érkező havi számlainformációt.
Ennek költsége 100 forint/hó (tehát így a számlavezetési díj már nem is annyira kedvező, mint amikor ide csábítottak).
Most kaptam meg az első példányt. Nem csinálok nagy forgalmat, de így is 6 darab A/4-es lap, plusz a színesben nyomtatott reklám. Ennyit a környezetvédelemről. Ennyit a CIB Bankról.
Aktívan keresem az alternatívákat.
Caracalla 2009.02.14. 14:29:41
Továbbá a telós ügyfélszolgálattal se volt még problémám, meg a netbankból küldött üzenetekre is elég gyorsan reagálnak. És van nem személyes megjelenésre optimalizált számlacsomagjuk is.
Asszem 2009.02.14. 16:53:56
JohnRambo 2009.02.16. 21:24:35
Kjkszk 2009.02.19. 12:46:44
Asszem 2009.02.19. 16:48:52
qwerti (törölt) 2009.02.19. 22:20:09
A dolog pikantériája, hogy anno az IEBnél (ami ugye összeolvadt a CIBbel) megvolt szintén ez a pdf-es elektronikus kivonat, de a fúziókor a CIB nem kért belőle, mert minek az. Nem az egyetlen buta lépésük (iebben dolgoztam it-n...). Gondolom pár más banknál is elérhető ez a szolgáltatás, és IEB időkből úgy emlékszem, hogy ez aláírás nélkül is hiteles volt.
PSMITH 2009.03.29. 09:18:47
Szolgáltatások--->Számlainfó-->Kivonat
Számlaszám megadása--->Tovább
Kivonat kiválasztása--->Megtekint--->
Export vagy Nyomtat
Export esetében egy txt fájlt kapsz amelyet le tudsz menteni és ha az Excel-lel beolvasod akkor akár xls formátumban is mentheted, megkönnyítve ezzel az esetleges későbbi keresést.
Nyomtat esetén egy pdf fájlt kapsz amit szintén menthetsz, vagy ha szereted a papírt, nyomtathatod.
Ezért bankot váltani?...
Asszem 2009.03.29. 10:24:11
bankváltás: hát lehet, hogy apróságnak tűnik, de amikor először szembesültem ezzel, annyira felhúztam magam rajta, hogy akkor bőven úgy gondoltam, hogy ezért igen, bankot fogok váltani.
mondjuk azóta sem váltottam, inkább exportálom a kivonatot...