A napokban több nagy techblog is leközölte (direkt nem fogom linkelni) azt a kutatást, ami kimutatta, hogy a Google+ mennyivel gyengébb a Facebookhoz képest, mert míg utóbbin naponta órákat töltenek a felhasználók, addig Pluson csak pár percet, és a legtöbb user csak regisztrációkor néz be, azt látja, hogy nincs fent egyetlen IRL ismerőse sem és ezért soha többet vissza sem jön.
Szóval a szokásos.
Pár gondolat és kérdés, amit a fanyalgóktól vagy a Plust felületesen ismerőktől szívesen megkérdeznék:
- Vajon amikor a Facebook kb. fél éves volt, hány aktív felhasználója volt? És mennyi időt töltöttek az oldalon?
- Vajon nálunk, Magyarországon amikor megjelent a Facebook, mennyi időt töltöttek az átlag felhasználók az iWiW-en és mennyit a Facebookon?
- Vajon hány olyan webes szolgáltatást ismerünk, amely indulása után fél évvel 90 millió regisztrált felhasználót tudott gyűjteni?
- Vajon világos-e, hogy jelen fázisában a Google+ még nem arra való, hogy az összes IRL vagy OFB (On Facebook) ismerősünket "visszaigazoljuk"?
- Vajon tudjuk-e, hogy ha aktívan keresünk hozzánk hasonló gondolkodású, szimpatikus embereket, akkor baromi jó közösséget lehet nagyon gyorsan kiépíteni?
- Vajon értjük-e, hogy akkor fognak minket is követni, ha kitöltjük az adatlapot és sokat posztolunk nyilvánosan?
- Értjük-e egyáltalán a körök koncepcióját? Világos-e, hogy ez nem kölcsönös "visszajelölés", mint a Facebookon?
- Világos-e, hogy attól, mert valakinél egyetlen posztot sem látunk nyilvánosan, nem biztos, hogy nem is használja a szolgáltatást. Lehet, hogy nagyon is aktív, csak mi nem vagyunk egyik körében sem.
Szóval van egy csomó minden, amit érdemes lenne figyelembe venni, mielőtt leírjuk a Plust, mint bukott dolgot.
Emlékeztetőnek még néhány dolog:
- Pár éve kevesen gondolták volna, hogy a MySpace-t egy újabb közösségi háló letaszíthatja a trónjáról. A Facebooknak sikerült, de nem fél év alatt.
- Pár éve kevesen gondolták volna, hogy egy telefon teljesen átrendezheti a mobilpiacot. Az iPhone-nak sikerült, de nem fél év alatt.
- Pár éve az emberek többsége kiröhögte a Twitter, mert fogalmuk sem volt, mire való és hogy érdemes használni.
- Pár éve az iPad megjelenésekor sokan azt mondták, ez egy felesleges luxusjátékszer és biztos, hogy nem lesz siker.
- Jelenleg nagyon sokan gondolják azt, hogy az iPad legyőzhetetlen a táblagépek piacán...
Én azt gondolom, adjuk meg az időt a Plus-nak és majd 2-3 év múlva reálisan fogjuk látni, mennyit ér a piacon.
Azoknak pedig, akik aktívan használják a Plus-t, itt van egy érdekes szavazás arról, ki mennyi időt szokott eltölteni az oldalon.
yitsushi · http://blog.code-infection.com/ 2012.02.29. 12:46:53
5+ hours 266 17%
amit a
1 hour 256 16%
Kovet a szavazasnal. Amugy utalom, hogy nincs a google-nek Comment API-ja, mert oszinten szolva utalom, hogy mindig be kell lepkednem minden motorba (blog.hu, wp etc.) Egyszerubb lenne, ha posztolva van kintre akkor a kommen t ahhoz mehet is egybol. Ha ott kommentelek rad akkor ide is betolna... =/ (ahogy a facebook csinalja, csak a facebook cuccai tetulassuak es durvan lassitanak az oldalon)
Asszem 2012.02.29. 12:56:55
Amit még nagyon hiányolok, az a mobil alkalmazásokban a Plusolási lehetőség. Gondolom azért nincs még, mert ehhez sincs API.
_alesi_ · http://alesi.tumblr.com 2012.02.29. 13:24:35
Ráadásul a G+ sok tekintetben nagyon körülményes, pl. külső oldalakra dobott +1, felhasználók kidobása a falról (letiltani lehet, de az nem ua.). Az FB felülete se leányálom, de a G+ nagyon kiforratlan.
Asszem 2012.02.29. 13:26:58
_alesi_ · http://alesi.tumblr.com 2012.02.29. 16:43:09
Azt azért ne felejtsük el, hogy a G+ nem a semmiből, hanem nagyon komoly hátszéllel épített 90 milliós adatbázist, míg az FB gyakorlatilag nulláról indult.
Én használom a G+-t, de inkább szakmai fórumnak, semmint Facebook-szerű közösségi oldalnak látom. Ami nem is baj, mert mindenkinek jut hely az internet tengerén, de ez elég erősen behatárolja a későbbi terjeszkedés lehetőségét.
Baráti körből sokan regisztráltak, de _senki se_ használja és abszolút nem is érdeklődnek iránta (vállvonás, "Minek? Ott a Facebook.").