Baráti backupolás és 512 giga INGYEN online tárhely
2012. május 01. írta: Asszem

Baráti backupolás és 512 giga INGYEN online tárhely

UPDATE! Úgy tűnik túl sokan éltek ezzel a lehetőséggel, egyelőre "out of stock" az ingyenes szolgáltatás, azaz nem rendelhető. Reméljük hamarosan visszatérnek.

 

 

A Google Drive megjelenésével új lendületet vett az online tárhelyek közötti versengés.

Jobbnál-jobb szolgáltatások (Dropbox, Skydrive, Cubby, SugarSync, Mozy) kínálnak többé-kevésbé hasonló konstrukcióval lehetőséget arra, hogy adatainkat a felhőbe szinkronizáljuk.

Angolul tudóknak itt egy teljes körű áttekintés az elérhető lehetőségekről: Google Drive vs. Dropbox, SkyDrive, SugarSync, and others: a cloud sync storage face-off

Én két szolgáltatást tennék még hozzá ehhez a listához. Az egyiket azért, mert 512 giga (igen, giga!) tárhelyet ad, a másikat pedig azért, mert segítségével a barátaink gépeit használhatjuk backupra.

MegaCloud.it, 512 giga online backup

Amikor először hallottam, el sem hittem. Kamu, hogy valaki ennyi helyet adjon, biztos van benne valami trükk. Aztán megnéztem a honlapjukat: megacloud.it, tőlem szokatlan módom még a T&C-t is átfutottam, hogy van-e valami turpisság, de semmi ilyent nem láttam, úgyhogy próbaképp regisztráltam és azt kell, hogy mondjam, eddig működik.

A családi fotókat és videókat töltöm fel ide, 80 gigabájt adat, egyelőre itt tart a folyamat:

 

Ezzel (és minden egyéb online backup és szinkronizáló szolgáltatással) csupán az a baj, hogy nagyfokú bizalom kell ahhoz, hogy rábízzuk a legféltettebb adatainkat egy idegen szolgáltató gépére. Itt egy érdekes összehasonlító írás pl. a Google Drive felhasználói feltételeiről: Is Google Drive worse for privacy than iCloud, Skydrive, and Dropbox?

Én úgy vagyok ezzel, hogy amiket én feltöltök, azok nekem fontosak, de másnak nem, úgyhogy ezért nem csinálok problémát belőle. Ha majd nagyon titkos találmányon vagy összeesküvés-elméleten fogok dolgozni, akkor nyilván nem fogom a webbel szinkronizálni, de addig meg igen. Nem hinném, hogy az én nyaralási fotóimra lennének kíváncsiak Googleék.

De megértem azokat, akik nem tudnak így megbízni a webes szolgáltatásokban, úgyhogy nekik ajánlom a baráti backupolást.

CrashPlan - ingyenes baráti backup

 

A CrashPlan egy komplex backup szolgáltatást nyújtó megoldás, ahol csak az online tárolásért kell fizetni (ahelyett lehet használni a MegaCloud-ot), a többi az ingyenes.

Az egyik ilyen ingyenes szolgáltatás, hogy a barátaink gépét is felhasználhatjuk backupra. Természetesen ehhez az kell, hogy ők is feltelepítsék az ingyenes CrashPlan programot és elfogadják a felkérésünket, a többi onnantól kezdve már megy magától. Ebben pont az a szép, hogy nem kerülnek idegen kézbe az adataink, a barátaink meg azért a barátaink, mert megbízunk bennük. Persze az ördög nem alszik, szóval minden adat jelszóval védve és titkosítva van, így kedves barátunk sem tud turkálni a cuccaink között, csupán rendelkezésünkre bocsátja a a tárhelyét. Szerintem ez baromi jó ötlet.

Ha még ez sem lenne elég megbízható, akkor a CrashPlan segítségével megtehetjük, hogy a saját gépeink között csinálunk biztonsági másolatot wifi segítségével. Nem kell a Windows homegroupsaival szenvedni, nem gond, ha különböző oprendszerek vannak a gépeken, csak telepítsük fel a CrashPlan alkalmazást mindkét gépre, lépjünk be a fiókunkba, adjuk meg, hogy mit és hová és mikor szeretnénk menteni és a többit a rendszer már intézi magától.

Íme:

Én mindenkinek azt tanácsolnám, hogy szánjon rá egy fél órát valamelyik backup szolgáltatás beállítására. Egyszer kell túlesni rajta, utána már minden megy magától a háttérben. Utána pedig történjen bármi (ellopják a gépünk, tönkremegy a merevlemez, akármi), a számunkra fontos adatok biztonságban lesznek.

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kobak · http://kobak.org 2012.05.01. 19:22:04

A Megaclout.it -et nem ismertem. Kipróbálom.

oneZy 2012.05.26. 11:06:32

Május 1-én jelent meg a cikk. 26-án a MegaCloud.it-en ez a lehetőség; "Out of stock". Pedig én is éltem volna vele. :S

Asszem 2012.05.26. 11:12:02

@eXploRe4ctor: hát igen, gondolom sokan rácuppantak a GoogleDrive megjelenése kapcsán reflektorfénybe került szolgáltatásra, biztos, hogy szinte minden ezzel foglalkozó nagy blogon valaki kommentben megemlítette, úgyhogy nem bírták az iramot.

Szerencsére nekem úgy tűnik, hogy ez egy ideiglenes korlátozás, később lehet, hogy újra lesz stock.

Nekem a Mozy-val is pont mázlim volt, az előfizetésem megvétele után pár nappal szüntették meg az unlimited verziót, akkor kezdtek az emberek nagy tömegben fotókat és videókat feltolni a netre.
süti beállítások módosítása