Goenka előadás - 1. nap
2019. november 06. írta: Asszem

Goenka előadás - 1. nap

Vipassana 10 napos tanfolyam videó előadás jegyzetek

Gondolkoztam rajta, hogy van-e értelme belinkelni a Vipassana tanfolyamról szóló blogsorozatba az esti videó előadásokat és úgy döntöttem, inkább külön veszem őket, és minden egyes előadásnak külön posztot szentelek.

Ennek több oka is van. Először is, ezeket a posztokat magamnak (is) írom. Már a tanfolyam végén eldöntöttem, hogy minden egyes nap videóját újra fogom nézni. Azért, hogy inspiráljon és motiváljon és azért, hogy minél jobban emlékezzem az elhangzottakra. .

A tanfolyamon ugyanis nem lehetett jegyzetelni, amit én részben sajnáltam, de meg is értettem, mert a jegyzetelés is egyfajta ragaszkodást teremtett volna ahhoz, hogy minden részletet és információt ki tudjak sajtolni az előadásból és meg is tudjam tartani azt. Ha lehetett volna úgy jegyzetelni, ahogy itthon lehet, akkor biztos arra figyeltem volna jobban, nehogy valami apróság kimaradjon.

Mivel nem lehetett, így pár nap után elengedtem a görcsös odafigyelést és úgy álltam hozzá a dologhoz, hogy ami igazán fontos, azt úgyis meg fogom jegyezni és este, elalvás előtt újra felidézni. Ami így megmaradt emlékként, az soha nem a részletekbe menő kifejtés, hanem inkább a lényeg, az üzenet, a hatás. 

Viszont most, hogy a videók elérhetőek YouTube-on, simán újra tudom nézni őket, jegyzetelni közben és az elhangzottakat a mostani gyakorlásomra vonatkoztatni. 

Azt tapasztalom, hogy sokkal nehezebb végignézni megszakítás nélkül az egy órás videót, mint a tanfolyam alatt. De ez természetes is, hiszen a hétköznapi életben folyamatosan bombáznak minket az ingerek és a lehetőségek, hogy eltereljük a figyelmünket. 

Ennek ellenére mégis bemásolom a videót, mert szerintem még így is van értelme megnézni. Nekem azért jó, mert felfrissíti a tanultakat, akik pedig még nem voltak tanfolyamon azoknak azért, mert inspirálólag hathat. 

 

 

Jegyzetek

Nem pranayama. Nem befolyásolás. Csak megfigyelés, úgy ahogy van, nem úgy, ahogy szeretném, hogy legyen. 

Relaxáció alatt spontán lelassítom a légzésem, itt el kell fogadni, hogy néha a légzés gyors, felszínes, kapkodó.

 

Megjegyzés: ezt a posztot kb két éve írtam, csak elfelejtettem élesíteni. Jobb később, mint soha :)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása