Chrome bookmark szinkronizálás
2009. augusztus 18. írta: Asszem

Chrome bookmark szinkronizálás

Ma kijött a Google Chrome 4-es verizója, amiben a legnagyobb újdonság a bookmarkok szinkronizálása. Ezt a Google Accounton keresztül teszi meg, a bookmarkokat pedig a Docs-ban tárolja.

 
Nosza, meg is csináltam az otthoni és munkahelyi gépek szinkronizálását. Elsőre persze kicsit gány lett, mert csak a Merge volt felajánlva, mint opció, így csomó minden kétszer szerepelt, mindegy, már így is megérett a purgálásra. Csomó nem használt könyvjelzőt kidobtam, lecsökkentettem a Bookmark baron lévő ikonok számát és létrehoztam két nagy mappát: Work és Home. Így lesz a legegyszerűbb elkülöníteni a kétféle típusú könyvjelzőket. Gyors könyvjelzősávra dobáláshoz eddig volt egy QS (Quick Save) mappám, ezt is megszűntettem, helyette hajlandó leszek elhúzni az egeret a jobb szélső sarokban lévő "További könyvjelzők"-ig, az lesz a gyűjtő, ami fontos, onnan megy át a többi menübe.
 
Apró kényelmi funkció ez, de mégis hasznos, nem kell külön emlékeztetőket írogatnom magamnak, ha pl. otthon találok egy linket, ami egy olyan progit tartalmaz, amit a munkahelyen ki akarok próbálni. A Delicious amúgy is lassú, már alig használom, Gmail-ben meg kifejezetten nincs gyors könyvjelzőkezelés, a Task-ot szoktam erre a célra használni, vagy írok magamnak, de az is lassú, a bookmar bar-ra húzásnál nincs gyorsabb. Pont ezért tetszik az újrafelfedezett Instapaper is, mert a bookmarkletre valóban elég 1x klikkelni, nem kérdez semmit, nem küld leokézandó sikerüzenetet (ezt utálom a legjobban, pl.a Jingnél, amikor kész egy screenshot, akkor még 1x klikkelni kell, hogy jajjdejó, oké, hogy elkészült, tök felesleges, igaz eltűnik pár másodperc múlva a figyelmeztetés, de akkor is zavaró).
 
Szóval bookmarkok szinkronban, következő lépés a jelszavak, böngészési előzmények, omnibar, témák és extensionok szinkronizálása lenne, ha ezt megoldják, azzal nagyot tudnának dobni a böngészőn, lehet, hogy sok Firefox usert át is csábítanának vele. Persze ha a böngésző tárolja a jelszavaim, akkor azt szeretném, hogy ez azonnal kikapcsolható legyen (pl. más böngészik a gépemen, vagy én kezdek el más gépén böngészni és szeretném arra az időre egy inkognitó ablakban bekapcsolni a saját munkakörnyezetem, szóval a jó öreg log in to browser lenne az igazi, de erről már sokszor írtam).

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bence88 2009.08.18. 22:34:37

Az xmarks-ot ismered? Még a jelszókat is átviszi egyik gépről a másikra. Nagyon jó!
Chrome alatt nem működik, de olyat meg ki használ? :) Minden más alatt oké.

Asszem 2009.08.19. 07:56:33

@Bence88: hehe, ismerős stílus D:
ismertem xmarksot asszem, de értelmes ember nem a brózerben tárolja a jelszavait, hanem pl. LastPas-ban, az meg megy mindenhol.

én itten csupán az elvi lehetőséget várnám el.

Bence88 2009.08.20. 17:45:40

Fent tárolja a szerveren a linkekkel együtt, és jelszó kell hozzá, hogy elérd őket. olyan, mint a lastpass, csak még a bookmarkokat is menti.
én nyertem! :P

Asszem 2009.08.20. 19:15:13

Ja, ez a korábbi Foxmarks, azt használtam, amíg Firefox-szal éltem, de azóta annak a kapcsolatnak vége és csak Chrome-ot használok, úgyhogy dacára bár, hogy pompás alkalmazás lehet, mivel nem megy Chrome alatt, bukó.

Dagenham · http://bluejaunte.wordpress.com 2009.08.25. 12:34:45

Az Opera megoldása "Opera Link" névre hallgat, mindent tud, sőt, még az Opera Mini alatt is lehet használni. Nincs új a nap alatt.

Asszem 2009.08.25. 13:16:03

@Dagenham: igen, emlékszem tetsztett is, amikor próbálkoztam Operával, de valahogy az a böngésző sosem fogott meg. Tudom, hogy sokat tud, gyors is, de valahogy mégsem.

Azt azért be kell látnunk, hogy a Chrome még mindig mérföldekkel van lemaradva extensiönök tekintetében a Firefoxtól, és az operából átvett new tab page is eléggé bénácska.

Most szeptemberben lesz egy éves, szerintem jövő ilyenkorra érheti el a nagykorúságot, amikor ráerősítenek a Google Wave-vel és OS-el.
süti beállítások módosítása