IPad benyomasok iPadrol potyogve
2011. április 23. írta: Asszem

IPad benyomasok iPadrol potyogve

Facetime nagyon jo ipadon, dacara a gyenge minosegu kameranak, ami biztosan latszik, lesz ertelme jo minosegu kamerat rakni a jovo tablagepeibe, egeszen mas erzes egy tablarol videotelefonalni, mint egy telefonrol. A telefont kenyelmes a fulunkhoz tartva hasznalni, de szerintem faraszto az arcunk elott tartva nezni es beszelni. Talan ezert sem terjedt el annyira a videotelefonalas. Az ipad viszont alapbol le van tamasztva az asztalra vagy az olunkbe, sokkal nagyobb a kepernyoje, egeszen mas elmeny rajta a videohivas. Miota megvan a csaladi iphone, alig facetimeoltunk a kezdeti kiprobalas utan, miota megvan az ipad, szinte mindem nap. Ezt sem gondoltam volna, mikor megvettem a tablat.

Ma egesz delelott az agyban hevereszek, olemben az ipaddal. Eszembe sem jutott bekapcsolni a desktopot, maximum ha a videokat akarom streamelni majd akkor. Akartam rendelni egy pizzat ipadrol, de a honlap sajnos meg nem allt teljesen keszen a mobil bongeszore, ezert a loginnal elakadtam, mar majdnem ott tartottam, hogy akkor ki kell kelljek az agybol hogy bekapcsoljam a nagygepet, amikor rajottemn, hogy hoppa, hiszen pizzat telefonon is lehet rendelni az oldschool modon. Ugyhogy leadtam a rendelest es visszatertem a bongeszeshez.

Annyira priceless ez az elmeny, el sem tudom mondani. Netezgetek, nezek videokat, jatszom, beszelek csaladommal facetimeon, most talatam egy tok jo szovegiro programot (writer), ami nehanyapro kiegeszitessel iszonyuan megkonnyiti a szoveg irasat, errol potyogom ezt a posztot, amit majd bemasolok a blog.hu szerkesztojebe, aztan megint szetnezek twitteren, hogy mi ujsag, megnezem a hireket es az ujabb cikkeket Flipboardon, olvasok egy kis National Geographicot, meg meg ami josagot letoltottem Zinioba, atfutom a HVG letoltott ipadra optimalizalt szamait, aztan megyek kommentelgetni par blogba, utama jatszom par kort a tegnap talalt uj kedvencemen (TeslaWars), vagy nyomok egy teljes vervonalat InfinityBlade-ben, esetleg megprobalom abszolvalni az eliminationt RealRacingben, es kozben megjott a pizza, az elere allitottam az ipadot es Klaus Schulze koncertet neztem, mikozben ettem, kitwitteltem az egyik legjobb pillanatot, elfogyott a pizza, kozben telefonaltam es facetimeoltam telefonrol, mert kivancsi voltam, ha az emalcimemet hivjak, akkor az ipad vagy az iphone csorog-e ki, aztan visszatertem blogot irni es kozben doglok a kenyelmes agyban es jol erzem magam... 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kandras 2011.04.23. 16:00:17

Magyarul az égvilágon semmi olyat nem csináltál, amit ne lehetne ugyan úgy vagy akár hatékonyabban csinálni egy asztali gépen de mégis csupán attól, hogy egy kényelmes székben való ülés helyett ágyban fekvés közben csinálhattad ennyivel nagyobb boldogságot okoz?
És most nem tablet kontra desktop témában írtam ezt, sokkal messzebbre mennék.
1-2 generációval ezelőtt meg még egész nap a földeken dolgoztak az emberek és azt is szerették.
Hová fogunk így lustulni?
Örülök, hogy ilyen földöntúli örömüket lelik az emberek abban, hogy most már ülni se kell egész nap, hanem lehet feküdni, de azért egyben aggódom is az ilyen dolgok miatt.

Ne vedd ezt személyeskedésnek, úgy általánosságban tartok ettől a jelenségtől.
Tényleg pont ma gondolkodtam el ezen, miközben virágokat ültettem át az udvaron: 20 éve még egy ilyen szép napon fel-le mászkáltak egész nap az utcán az emberek, a fiatalok és minden második udvaron gyerekek játszottak a szüleikkel, mindenfelől hangokat lehetett hallani, ma meg olyan volt az egész környék, mintha kipusztult volna az emberiség.

Lehet, sőt, biztos bennem van a hiba, de engem nagyon nyomaszt ez a jövőkép. És akkor jönnek mellé a statisztikák, hogy egyes országokban már szignifikánsan többet kommunikálnak az emberek facebookon (ahol következetesen mindenkinek az ismerősei jelentős része nem is tényleges ismerős), mint személyesen, hogy a gyerekek karácsonyra már mind tableteket kérnek, hogy Angliában törvény szintjén kell kitiltani a mobilokat az iskolákból, mert a diákok direkt balhét indukálnak, hogy lekamerázzák és feltegyék a youtube-ra, hogy betörők kényelmesen lopási terveket tudnak kidolgozni arra építve, hogy a sok felelőtlen ember mindenkit visszajelöl facebookon és kiírja, hogy mikor nyaral, mikor üres a ház, hol lakik, hogy, hogy... nem folytatom a sort.

És akkor most még ez az egész megtetéződik azzal, hogy már arról is le lehet szokni, hogy egyáltalán kikeljen az ember az ágyból.

Szóval én kicsit tartok ettől az egésztől, ami mostanában folyik. Mondjuk az biztos, hogy már nem nekem kell megélni ennek a következményeit, de akkor is.

Kandras 2011.04.23. 16:01:43

Nagyon bugos... :D
Oldalt az utolsó hozzászólásoknál itt van, de itt másodikra se tette ki. Ez a bloghu hétről hétre rosszabb lesz. :D

Kandras 2011.04.23. 16:02:59

Vagy be lett kapcsolva valamiféle moderálás?
Mondjuk most lesz mit moderálnod... :\

Asszem 2011.04.23. 16:28:03

@Kandras: Oregszel, igy latatlanban is, olvasd vissza milyen halistenkedo kommentet irtal, mar csak a bezzegazenidomben hianyzott :-)

Meg jo, h nem vagyunk egyformak, nekem ez nyujt elmenyt, masnak meg az, ha kerteszkedhet, megint masnak az, ha emberek kozott lehet. Van, aki szeret szerepelni, es van aki inkabb olvasni szeret. Van, akinek tokmindegy, h desktop v tablet, es van, akinek ilyen boldogsagos elmenyt nyujt megtapasztalni ugyanazt maskepp.

A blog.hu a szar, en csak a szemelyeskedo kommenteket moderalom, az eltero velemenyeket nem, szoval nyugodtan mondd el, ha te igy gondolod, maximum nem ertunk egyet.

Es most sajnos indulnom kell ki a valo vilagba a meghitt kis zugombol :-)

SharpSA 2011.04.24. 13:57:44

Biztosan jó dolog a tablet, én jelenleg a DHD-n szoktam netezni, amikor pl. a tv előtt ülök este. Ilyenkor lenne jó egy nagyobb képernyő. Jelenleg várom a droidos tabletek megjelenését, aztán meglátom mi lesz.
Az viszont nagyon zavaró, hogy ékezet nélkül írsz. iOS-ra nincs alternatív billentyűzet, ami megkönnyíti az ékezetek használatát ahogy droidra van? Mert ha már magyarok vagyunk és a nyelvünk részét képezik az ékezetes karakterek, akkor használjuk már szerintem. Én nem adnék ki ilyen írást a kezemből.

Asszem 2011.04.24. 14:45:51

@SharpSA: En kiadok, ipafra csak az autocomplete van, de az tobbet art, mint hasznal, ugyhogy kikapcsoltam, sajnos nehezkes az iras ekezettel, ugyhogy amikor ipadrol valaszolok, akkor ekezet nelkul fogom

Konflikt · http://flickr.com/konflikt 2011.04.26. 21:45:35

iOS 4 felet mar eleg jol megvannak oldva az ekezetes karakterek (epp a napokban mentem ipad-en 3.2.2-rol 4.3.2-re fel, 3/4 ev utan mar epp ideje volt:)
szval egy "huzassal" (fel-balra, fel-kozepre, fel-jobbra) tok jol megoldottak.

@SharpSA: a DHD es az ipad nem zarja ki egymast, ugyanis egyutt hasznalom oket:)

@Kandras:kicsit tenyleg elfogult az iras, dehat az ujdonsag hatasa:) amugy van boven szituacio, ahol egy ipad sokkal praktikusabb, mint barmilyen eddigi pc/laptop megoldas.
pl. 6-700g-on mi biztosit 10 oranyi filmnezest? napi buszozas/vonatozas alkalmaval nagyon jol jon. ugyan nem egy e-ink az ips, de jol hasznalhato e-book olvasara is. en leginkabb ezekre hasznalom.

ignore all 2011.05.03. 15:09:50

@Asszem: Öregszünk bizony :) Valahol olvastam, hogy ami 30 éves korunk előtt jelenik meg, az "hűű de frankó", ami meg 30 éves korunk után, az meg "mimá'ezaszar..." Na jó, kicsit sarkítva van, de már én is érzem néha :/ Galaxy tabot nyúzok, nem iPadot, megvolt az újdonság, meg az ágyban használat, de egy ideje már az asztalon marad estére.

@Konflikt: Igazán sajnálom azt, akinek napi 10 órát filmet kell néznie, ráadásul egy ilyen kis cuccon :) No offense, buszra-vonatra tényleg jó, de én pl. vezetek

Ami pedig az állandó használatot illeti, a mobil eszközökön is használható marketing ott lesz az ágyadban is: www.facebook.com/enterdigital Ezek a cuccok túllépnek a Facebook-őrület keretein is.

Konflikt · http://flickr.com/konflikt 2011.05.03. 15:35:07

@ignore all: nem kell aggodni, nem vonatozom napi 10 orat:) napi 2x45 perc, es igy nalam elmegy egy hetig egy toltessel.

veztes kozben nyilvan nemhasznalom. bar, nemreg megjelent az iGO, azert ekkora kijelzon franko lehet a navi. bar DHD vel is eleg jol lehet navigalni.

nalam otthon ritkan kerul elo (inkabb baratnom hasznalja amugy is). otthon desktop. agyban meg megritkabban hasznalom.
süti beállítások módosítása