Vigyók és gagyók (widgets és gadgets)
2007. március 02. írta: Asszem

Vigyók és gagyók (widgets és gadgets)

Tegnap kicsit tobzódtam, és hirtelen felindulásból letöltöttem a Yahoo Widgets-et és a Google Desktopot, és hát jól teleraktam az asztalt mindenféle kütyüvel. Most egy pár napos tesztidőszak következik, meglátjuk, mennyire válik be, hogyan tetszik, és mi marad meg a jövőben.

Addig is nézzük az első benyomásokat. A Yahoo Widgetsel kezdtem, ami nálam vigyó névre hallgat a magyarságban (a vidzsó és vidzset nem tetszik a dzs miatt). A telepítése gyors és egyszerű, bár az nagyon-nagyon unszimpatikus, hogy alapból át akarja állítani a böngésző kezdőlapját a www.yahoo.com-ra. Szerencsére ki lehet kapcsolni, nem is tudom, létezhet-e nagyobb udvariatlanság szoftver részéről, mint a böngésző nyitólapjának megváltoztatása. Elő is jöttek a CoolWebSearch okozta szép emlékek...
Ettől az apróságtól eltekintve minden szép. Installálás után rögtön be is kapcsol néhány ilyen vigyót (óra, naptár, email), nagyon látványos, ahogy megjelennek. Tetszik, hogy nem kell külön beállítani, melyik mappában keresse őket, egyszerűen csak rá kell klikkelni a név.widget fájlra, és elindul, akárhonnan. Úgyhogy szépen beraktam egy könyvtárba a laptop és asztali gép között megosztott mappában az összes, általam használt vigyót, ezért a másik gépen a telepítés és beállítás jóval egyszerűbb volt.
Összességében nekem nagyon tetszik a Yahoo Widgets, mert a legtöbb szép, lekerekített formákkal dolgozik, praktikus funkciókkal, nagy méretekkel. Nem akar mindenki always-on-top lenni, ezért arra pont jó, hogy ha nem fut semmilyen program a gépen, vagy minden ablak le van csukva, akkor is élettel teli, látványos a deszktop. Az is tetszik, hogy az "asztal megjelenítése" gombot lenyomva a vigyók is lecsukódnak, szóval ha valami desktop ikont keresek, hamar megvan.
A legnagyobb hátránya, hogy mivel Yahoo, ezért csak a saját cuccait engedélyezi, nekem viszont Gmail és GCalendar kellene.

Ezért telepítettem a gagyóra keresztelt Google Desktopot, ahol "gadget"-nek hívják ezeket a bigyókat. Persze ebben az is benne van, hogy (szerintem) a gadgetsek külsőre sokkal gagyibbak, mint a widgetek.
A legfontosabb különbség, hogy itt alapból a képernyő bal vagy jobb oldalán lehet rögzíteni egy oldalsávot, és ebbe dokkolódnak a gagyók. Ez azért nagyon furcsa, mert a többi program (pl. böngésző, Word, stb.) úgy nyílik meg, hogy az oldalsáv továbbra is látszik. Na ez az, ami elsőre nagyon szokatlan. Az ember szeme nagyjából beállt arra, hogy a tipikus használatkor mi hol szokott lenni. Most, ahogy írom ezt a szöveget, szinte érzem, hogy minden balrább van tolódva. Ha két-három napon belül megszokom, akkor maradhat, ha nem, akkro uninstall.
Viszont pont ezért praktikus. Mert mindig látszik, ezért pl. az óra, az emailek, az új feedek, a todo-list, jegyzetek is mindig látszanak, böngészés közben, munka közben, bármikor. Ha jó nagy a monitor felbontása, akkor talán nem is annyira zavaró. Még egy praktikus dolog, a Google megengedi, hogy a beállításokat a Google Accounton tárolja, ezért az összes gépen, ahol használom, mindig minden ugyanolyan lesz, látszanak ugyanazok a jegyzetek, to-do listák, stb. Ezt még nem próbáltam, de elvileg jó.

Szóval most itt tart a dolog. Egy hétig fogom tesztelni őket, aztán visszatérek rájuk. Addig is egy obligát szavazás:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gulyaszoli (törölt) · http://gulyaszoli.blog.hu 2007.03.02. 21:17:19

Nekem fönt vannak a gagyók, de én úgy használom, hogy csak akkor bukkanjon elő, ha a monitor jobb oldalára húzom az egeret, így abszolút nem idegesít.

Asszem 2007.03.02. 21:36:57

Megpróbáltam, de úgy pont a lényegét veszíti el, legalábbis úgy tűnik. Az biztos, hogy még szoknom kell.

Azt sem értem, hogy miért indexeli kb. 8 órája a Gmail leveleket. Én csak annyit akarok tudni, hogy van-e új. Ezt még a NetVibes modul is simán tudja. Vagy valami mást csinál ilyenkor? Lementi a vinyóra, vagy mi?

gulyaszoli (törölt) · http://gulyaszoli.blog.hu 2007.03.03. 08:32:42

Igen igen, ha sok a leveled, akkor képes 1-1.5 giga indexfájlt csinálni a c meghajtóra, és csak miután beindexelt mindent, aztán mutatja az újakat. Ez nálam kb 3 nap volt 15 000 levél mellett.
süti beállítások módosítása