Szinkronizálás - a győztes: Microsoft Live Mesh
2008. december 20. írta: Asszem

Szinkronizálás - a győztes: Microsoft Live Mesh

Hát ez a verseny hamar eldőlt. Mind a Dropbox, mind a Syncplicity kritikus hibával megbukott a teszten, így a hosszabb távú tesztelésre a befutó a Microsoft által készített Live Mesh lett.

Nézzük először a hibákat.

Syncplicity:

  1. A laptopon valamiért nem jelezte a fájlok ikonjában kis pipával, hogy megtörtént-e a szinkronizáció. Gyakorlatilag ez volt az egyetlen előnye a LiveMesh-el szemben, mivel ez nem működött, így komolyan megrendült a pozíciója. Önmagában ettől még nem töröltem volna. 
  2. A webes felület akár Chrome-ot, akár Internet Explorer-t használok, hibás. Nem lehet letölteni a fájlokat, hiába látom, hogy fel lettek töltve, bármit akarok kezdeni velük, átugrik a login képernyőre, ahol nem történik semmi, még akkor sem, ha helyesn megadom a jelszavam. Ismét a loginképernyőre ugrik. Ez egyértelműen hiba, nem érdekel, hogy mi állítja elő, én mezei felhasználóként azt látom, hogy nem működik, nem érem el a fájlaimat. Ez volt a döntő pillanat az uninstall mellett. És ekkor derültek ki a további turpisságok.
  3. Revo Uninstallerrel szedtem le, ennek ellenére a gép újraindítását követően ismét bejelentkezett a kliens, hogy akkor én most konfiguráljam. Pedig letöröltem. De mégsem tűnt el, ott van a jobb klikkes kontextmenüben, ott van a gépen, és a Revo már nem látja. Érdekes.
  4. Felmentem a honlapra, hogy töröljem a kapcsolt gépeket. Ezt meg lehetett tenni, viszont az accountot nem tudom törölni, és a fájlokat sem...szintén bugos a webes felület. Sajnos legalább 35-40 mappában vannak a fájlok, amiket feltöltöttem próbaképpen, úgyhogy később majd visszanézek, de addig ezek maradnak. A legelegánsabb persze a Delete Account lenne, de azt nem találtam.
  5. És végül: ilyen hülye névvel nem is baj, hogy nem fogom használni :-)

A Dropbox hibái.

  1. Megbízhatatlan. Egyszerűen nem jelentek meg a fájlok a lokális gépen, még akkor sem, ha a böngészőben láttam, hogy ott van a szerveren. Nem tudom, miért nem töltötte le, nem érdekel, miért nem töltötte le, felhasználóként azt láttam, hogy kiszámíthatatlan mi töltődik le és mi nem. 
  2. Csak egy mappát lehet megadni Dropboxnak. 

Mivel a Microsoft Live Meshnél döcögve bár, de működik a p2p szinkronizálás és hibátlanul működött a szerverről letöltés is, ezért ennél maradtam. Azért tudom, hogy itt is számíthatok aknákra, de a következőkben mégis ezt fogom tesztelni.

Most megosztottam a dokumentumokat szerveren, a fényképeket peer2peer, a zenéket pedig még meggondolom.

folyt. köv.

 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2008.12.20. 17:46:13

"Revo Uninstallerrel szedtem le" -> Elgondolkoztál már azon, hogy a Windows saját installere mennyivel megbízhatóbb és jobban együttműködik a rendszerrel, mint ilyen über-uninstallerek? :D

Egyébként ez alap(nak kéne lenni), hogy Windows-zal egy MS szolgáltatás a legjobb, így a Live Mesh-nek annak kell lenni. a p2p döcögés a netszolgáltató miatt is lehet, mert egyre több korlátozza a protokolt.

A zenéket meg szerintem minél hamarabb tedd fel, így legalább teszteled, hogy törlik-e a tárhelyet miatta, vagy nem. Mert ha igen, akkor nem érdemes rábízni semmilyen adatot, nehogy elvesszen.

gulyaszoli · http://tapirwar.tumblr.com 2008.12.20. 17:49:05

Sőt a Mesh, egyenlőre hivatalosan még nem érhető el Magyarországról. Legalább is, amikor én a Live ID-mel próbálkoztam, akkor azt írta, hogy amint elérhető lesz a szolgáltatás értesítenek róla.

Azzal meg nem akartam vesződni, hogy egy amerikai címes ID-t is regisztráljak, úgyhogy kimaradtam a Mesh élményből. :(

Asszem 2008.12.21. 14:13:16

Nekem a Mesh-el semmi gondot nem írt ki, engedte a hotmailes live id-emet.

Uninstallálás: ismered egyáltalán a Revo-t? Tudod mit csinál? Én csak annyit tapasztaltam, hogy eddig mindig minden programot tök jól leszedett, és még a regisztrit is kigyomlálta utánuk. Továbbá - és önmagában nekem ez már előny - a felhasználói felülete is ezerszer jobb, mint a windowsé.

De a pudding próbája az evés. Újra feltelepítem, és megpróbálom leszendni a windows saját installerével, mert ha az valóban megbízhatóbb és jobban együttműködik a rendszerrel, akkor ugye nem kéne, hogy problémát jelentsen...

És ezen gondolkozzanak el azok is, akik kis guglizás után szintén találkoztak azzal a jelenséggel, hogy a Syncplicity-t nem tudták leszedni a rendszerükről (akár windows uninstallal, akár Revo-val, akár más "über-uninstallerel".

Asszem 2008.12.21. 14:28:50

Egyébként sajnos a LiveMesh sem megy. Egyszerűen nem történik semmi, hiába hozok létre új fájlokat a beállított szinkronizálandó mappákban, se előre, se hátra.

Úgy tűnik tovább kell keresnem.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2008.12.21. 15:21:08

Azután mondd, hogy teljesen kigyomlálta a Registry-t, miután a Registryn belül a saját keresőjével rákerestél a Syncplicity szóra és egy {JFD9478364UDHF748RUHHD378RZDH}-key hez hasonló nevű kulcsokat nem talál arra vonatkozólag sehol.

Asszem 2008.12.21. 15:52:20

penge: igen, most nem gyomlálta ki teljesen a registrty-t. pont ezért írtam, hogy _EDDIG_ jól működött.

Most pedig nem.

El tudnád mondani, hogy a Windows beépített uninstallerje miért és miben más, mint pl. a Revo?

Mert én józan useri ésszel csak azt látom, hogy mindkettő elindítje a törölni kívánt program uninstallerjét, azzal a különbséggel, hogy _eddig_ a windows add/remove cucca csomó szemetet hagyott hátra, a Revo átvizsgálta a regisztrit törlés után és felajánlotta azokat a kulcsokat és hátramaradt fájlokat törlésre, amiket a progi saját uninstallere nem szedett le.

Ezért használtam, ezért szerettem és ezért nem gondoltam arra, hogy a windows-é megbízhatóbb lenne.

Ez az első ilyen problémám.

Asszem 2008.12.21. 16:27:59

Bassza meg, ráadásul valamit elbaszott valami valahol, mert teljesen érthetetlen módon az Explorer ablakban nem engedélyezi (szürkére váltott) a kiegészítőket (QTTabBar, QTAddressbar, Google), ezek nélkül meg nem tudok élni.

Ha átmegyek a másik felhasználói fiókba, ott vígan futnak.

Ebben az esetben mit lehet tenni? áááááááááá, szar nap ez a mai.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2008.12.21. 16:35:43

Annyiból megbízhatóbb, hogy olyan registry buherátorral még nem találkoztam, ami
1: MINDEN hozzátartozó kulcsot eltávolít, ezzel együtt a Program Files mappát, a Users-ben/Local-ban lévő mappákat, illetve ha még valahova beírja magát (pl system32, vagy Common Files), ezt mindet egytől-egyig.
2: Eltávolítás után ne távolított volna el (vagy jelölt eltávolításra) olyan fájlkiterjesztéseket, amikre később szükség van (pl: .tmp, .r00, .r01, .part01...stb)

Így jobbnak láttam, hogy egyes szoftverek esetében manuálisan takarítom a registryt.
Eddig egy olyannal találkoztam (7zip), ami TÖKÉLETESEN uninstallálódott a gépemről, 1 kósza bejegyzést nem hagyva maga után.

Egyébként milyen szoftvereken használtad már a Revo-t? Mondjuk Nero? Valamilyen Adobe termék (Reader, PhotoShop), RealPlayer? QuickTime Pro? Shareware szoftverek?

Ha ezeket tényleg mindenestől eltávolítja, lehet, hogy kipróbálom.

Asszem 2008.12.21. 16:47:37

Szerintem én most a regisztri kézzel buherrel állítottam át egy kulcsot valahol, hogy disabledolta az összes beépülő eszköztárt Intézőben, így nem megy a QTTAB és QTBreadcrumbs, most ezen szenvedek, hogy vissza tudjam állítani.

van bármi tipped rá?

tudod, ha intézőben jobbklikk az eszköztáron, akkor elvileg ott vannak, de szürkék, és sehol nem találom a neten, hogy lehetne ismét enabledelni őket, ezek nélkül pedig az explorer fostalicska, és nincs kedvem total commandert meg bármilyen más alternatívát használni.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2008.12.21. 17:37:08

Nem tudom, nekem nincsenek ilyen beépülőim. QuickTime Alternative-ot használok, az csak megjeleníti a tartalmat, de semmilyen eszköztáron nem jelenik meg.

Asszem 2008.12.21. 18:33:06

Oké, megoldottam, valami oknál fogva az internet tulajdonságai/programok/bővítmények menüben lehetett a letiltást engedélyezni. Huhh, megijedtem, mert ha nem tudom megoldani, istenuccse újrarakom a windowst :D:D:D

Asszem 2008.12.21. 18:34:17

Ja, és valamilyen oknál fogva a szinkronizálás is elkezdett működni.

Azt hiszem a számítógépeknél nincsenek kiszámíthatatlanabb teremtmények :)
süti beállítások módosítása