Miért fontos a szép scroll?
2011. február 15. írta: Asszem

Miért fontos a szép scroll?

Amíg nem próbáltam iPhone-t magam sem hittem volna, hogy a szép scroll ennyit számít, de az utóbbi hónapok tapasztalata alapján egyre egyértelműbben érzem azt, hogy mennyire döntően befolyásolja egy telefon (vagy tablet) megítélését az, hogy mennyire tud zökkenőmentesen scrollozni és zoomolni.

Desktopon és laptopon valahogy ez sosem volt ennyire fontos, talán azért, mert még egy átlagos géppel is viszonylag szép eredményeket kapunk, illetve egérrel görgetéskor nem érezzük annyira a sebességet, mint a touchscreen irányításánál.

Én Androidon kezdtem a touchscreenes karrieremet, és akkor még nem zavart az akadozó scroll. Aztán jött az iPhone és azóta hiperérzékennyé váltam arra, ha ilyent látok.

Nézzük meg az új HTC Flyer tabletet demózó videót, különösen 0:38-nál és 2:48-nál:

Borzasztóan akad. És nekem ma már ennyi elég ahhoz, hogy szinte biztosan kizárjam a vásárlási listámról.

Miért van az, hogy ezen a területen szinte csak az Apple tud kiemelkedőt alkotni? Miért nem értik meg a gyártók, hogy a szépen scrollozó UI legyen mindenek feletti prioritá még egy kevesebb fícsörrel és gyengébb hardverrel rendelkező eszköz (mint pl. az iPhone) esetében is nagyságrendekkel jobb felhasználói élményt eredményez, míg egy akadozó ámbár csúcstechnológiával rendelkező telefon (ld. Samsung Galaxy S 2.1-es Androiddal) könnyen az összecsapottság és kidolgozatlanság benyomását keltheti?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Almipotter 2011.02.15. 18:34:45

"Miért nem értik meg a gyártók, hogy a szépen scrollozó UI legyen mindenek feletti prioritás?"

Talán mert nem az az elsődleges céljuk, hogy TÉGED kiszolgáljanak és rosszul hiszed, hogy ez olyan sok embernek "mindenek feletti" szempont lenne.
Én például alap, hogy kikapcsolok minden idióta transition effektet minden készüléken, rühellem őket.
De mégse hiszem azt, hogy "mindenek feletti prioritás" lenne az, hogy távolítsák el a transition effekteket a készülékekből.

Amúgy a második hivatkozott akadás azért történik, mert valami bazi nagy fényképalbumot tölt be a gép.
Ez még az Apple-nél is így történik, ha tetszik, ha nem.
Nekem van párezer fotó iphotoban macbookon és ha megnyitom egyszerre őket, akkor nem is kevés időre megakad az egész.

Almipotter 2011.02.15. 18:36:43

Lassan kijavíthatnák már a bloghu hozzászólásmegjelenítését...

Asszem 2011.02.15. 18:49:23

@Almipotter: ja ez igaz, kicsit egocentrikusan fogalmaztam a végén, de azt hiszem ez az akadó scroll az, amit sokan úgy fogalmaznak meg az android kritizálásakor, hogy nem tűnik kiforrottnak a rendszer.

A túl csillivilli transition effectektől szerintem én idegbajt kapnék és kikapcsolnám őket, de azok csak eye candy-k, míg a scroll és zoom alapvető funkció.

De persze az is igaz, hogy ez tényleg csak kényelmi/esztétikai szempont, tehát ha hideg racionalitással értékeljük a dolgot, akkor nem kéne, hogy releváns legyen, mert ugye a telefon arra való, hogy eljussunk A-ból B-be.

De nem mindegy, hogy zötykölődünk útközben, vagy szépen simán gördül minden.

Almipotter 2011.02.15. 19:38:26

Csak egy példát tennék még hozzá.
Ott a Firefox, abban olyan, mint Smooth Scroll nincs is, addon kell hozzá.
Mégis a legnépszerűbb böngésző. :)

A hasonlatod meg... Lehet mondani egymillió olyan dolgot, amiben pedig az iphone "zötykölődik" a konkurenciával szemben.

Remélem nem haragszol meg, de Te szerintem valamiféle mérsékelt applefan státuszban vagy jelenleg, ami azt eredményezi, hogy amiben az Apple jobb a konkurenciánál, azokat a dolgokat végtelenül felnagyítod és mindennél fontosabb dolognak rangsorolod a másik végletet pedig - mivel együtt kell élned a hiányosságokkal, ezért teljesen érthető a dolog - jelentéktelennek tartod.
Elnézést, ha mellényúltam és nem így gondolkodsz vagy tudatalatti ez az egész, de kifelé nagyon ezt érezni mostanában a megnyilvánulásaidon. Handrásnál is szoktam olvasni a kommentjeidet (bár oda nem irkálok, nem akarok megbántani senkit, de szerintem a moderálás/regisztráció hiánya nagyon hitvány társaságot hozott ott össze mind az egyik, mind a másik oldalról, tisztelet a kivételnek)), részben azok miatt is írom ezt. És tényleg nem szemétkedni szeretnék, ráadásul szerintem totálisan megérhető ez a fajta hozzáállás.

Asszem 2011.02.15. 19:43:51

@Almipotter: semmi gond, én is látom magamon a tüneteket és hidd el, én vagyok a legjobban meglepődve ezen, főleg most, hogy nyüstölöm mellette a DesireHD-t.

Tulajdonképpen én is csodálkozom ezen, hogyan lehet, hogy többre értékelem a szép scroll-t, mint mondjuk az Android értesítési rendszerét, vagy a widgeteket, vagy az ezerszer jobb homescreen rendszert, a szabadon elrendezhető ikonokkal, vagy amin annó teljesen kiakadtam, amikor iPhone-ra váltottam, hogy az Android mennyivel jobban kezeli a Gmail kontaktokat, mennyivel jobb a tárcsázója...

Szóval ezeket tudom a fejemmel és valahogy mégis azt érzem, hogy szívesebben használom az iPhone-t, mint a Desire-t, jobb érzés, mert szebb, letisztultabb (bár butább)...

eh kész, coming out jön: apple buzi lettem :D
Megyek felvonulni.
süti beállítások módosítása