iPad (1) vs. Motorola Xoom tükrében: jó döntés az iPad2
2011. március 05. írta: Asszem

iPad (1) vs. Motorola Xoom tükrében: jó döntés az iPad2

Eldöntöttem: iPad2-t fogok venni. Az utóbbi hónapok tapasztalatai az iPhone-al (pozitív és negatív élmények egyaránt) megváltoztatták az értékrendem. Korábban én is azt hittem, hogy a funkcionalitás számomra mindig nagyobb súllyal fog szerepelni a mérlegen, mint a design vagy a szép scroll...lehet, hogy ez a PC-s múlt következménye, de az is lehet, hogy inkább az érintőképernyős eszközök sajátossága.

PC-n például mostanában fedeztem fel újra a Total Commandert, amiről sok mindent el lehet mondani, csak azt nem, hogy szép lenne. Bűnronda. Sőt még annál is. Mégis, olyan tudása van, hogy nem is értem, hogyan élhettem nélküle, pedig már Norton Commander korában is imádtam.

A mobiltelefonok esetében viszont azt vettem észre, hogy inkább elfogadom a kisebb funkcionalitást, a jobb felhasználói élmény érdekében. És az iPhone ebben a tekintetben - számomra - magasan veri az androidos készülékeket (amiket használtam: HTC Desire és DesireHD).

Tabletekkel még nincs tapasztalatom, de annyira jókat olvastam és hallottam rengeteg forrásból, hogy mennyire jó dolog a tablet, mennyire hasznos és megváltoztatja a befogadási szokásokat (azt egy pillanatig sem vettem komolyan, hogy alkotmányt lehet rajta írni...), szóval az nem volt kérdés, hogy kell-e, csak az, hogy milyen.

Tudtam, hogy az év elején fognak megjelenni a legjobb androidos tabletek (Motorola Xoom, Samsung Galaxy 10.1) és várható az iPad2-is.

Először az androidos tabletek jelentek meg és hát nem igazán voltam meggyőzve a látottak/olvasottak által. Nem szép, sőt ronda és a videókon is látszik, hogy hiába van benne jóval erősebb hardver, mégis szaggat a scroll. Ráadásul a jelenleg kapható legolcsóbb Xoom drágább, mint a legolcsóbb iPad, ami szintén egy fontos szempont. Az egyetlen érdemi, hardveres különbsége, amin az iPad 2 sem fog segíteni, az az, hogy a Xoom képernyője widescreen filmek nézésére alkalmasabb, míg iPad-on fekete csíkok lesznek fent és lent.

De ettől eltekintve az iPad sokkal meggyőzőbb. Nem csak azért, mert iszonyú sok alkalmazás kapható hozzá (fél éven belül ez már nem lesz érv, pillanatok alatt át fogják írni a legfontosabb alkalmazásokat), hanem azért, mert az iPad leggyengébb pontja, az iOS elavult értesítési rendszere és home screenje szoftveresen bármikor upgradelhető lesz, ha az Apple végre rászánja magát erre a lépésre.

Úgyhogy az iPad2 megjelenésének napján el is döntöttem, hogy ezen okok miatt a tabletes pályafutásomat az Apple termékével fogom kezdeni. Aztán majd meglátjuk.

Miközben várom, hogy megérkezzen a futár a megrendelt géppel, kicsit nézegettem a felhasználók által készített összehasonlító videókat a különböző tabletekről, mert még van két hetem, hogy visszamondjam a rendelést.

De ezen videók alapján bennem egyre inkább az a meggyőződés alakult ki, hogyha március másodikán az iPad1-et jelentették volna be, még akkor is azt venném meg a Motorola Xoom helyett.

Összhasonlító videó 1: Xoom vs. iPad 1

Összehasonlító videó 2: Xoom vs. iPad 1

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása