A Hey helye az email szolgáltatók piacán
2020. június 27. írta: Asszem

A Hey helye az email szolgáltatók piacán

Az előző heyes posztomban igyekeztem bemutatni, miben más, miben új a Hey a többi levelező szolgáltatáshoz képeset, és mindez elég-e ahhoz, hogy igazolja a húzós 99 dollár + ÁFA / év árat.

hey_apple_store_screenshots.png

Érdemes megnézni az alábbi videót, ahol a Hey email szolgáltatás készítői mesélnek arról, hogyan vélekednek ők arról, mit kellene tudnia (és mit nem!) egy olyan email alkalmazásnak, amit szívesen használnának a Gmail helyett.

Hey Q@A AMA with David Heinmeier Hansson és Jason Fried

Számomra ezek voltak a legfontosabb dolgok (az eleje elég technikai, akit az nem érdekel, ugorjon, a linkek hozzávetőlegesen ugranak nagyjából a megfelelő helyre a videóban):

0:18 - nincs user research. Az első verzió az, ahogy ők elképzelték, hogy lesz, nem bizottságok és kutatások alapján. Ez az ami nagyon tetszik. De hallgatnak a visszajelzésekre és nyitottak a változtatásra, ennek ellenére az 1.0 verzió az, ahogy ők érezték, mit és hogy kell tudnia.

0:22 - miért nincs archiválás. miért nincs sokféle csillagozás, zászlózás, stb. Miért gondolják, hogy a legjobb az, ha a nme fontos levelekkel NEM csinálunk semmit. Hagyjuk, hogy idővel a lista aljára kerüljenek és eltűnjenek.

0:24 - meddig tudják fenntartani azt, hogy a szupport mögött igazi emberek állnak? ők is értik, hogy a Google nem teheti meg, hogy 1 milliárd userre fenntart egy akkora szupport rendszert, hogy ne gépek válaszoljanak, de ők sem tudják, még akkor sem, ha évi 100 usd, hogy meddig bírják, de egyelőre azt szeretnék, ha valakinek gondja van, akkor azonnal emberrel tudjon beszélni aki érdemben tud segíteni nekik

0:30 - miért nincs scheduled send? mert nem fért bele az 1.0 verzióba. De később lesz.

0:37 - aki kifizeti az első évet, az örökre megtarthatja az email címet, még akkor is, ha utána nem használja tovább és nem fizet. Más nem kaphatja meg. És miután befejezte a fizetést és lemondta a szolgáltatást, a fiókja akkor is megmarad, bármikor be tud lépni, le tudja tölteni az adatait, beállíthat átirányítást

0:48 - Idén csak két új funkciót ígérnek biztosra: a custom domain-t és az üzleti fiókokat. Terveznek mást is, de még ők sem tudják, hogy miket és mikorra, úgyhogy nem akarnak ígérgetni.

0:52 - mikor vették meg a Hey.com címet? 2018-ban, de már korábban elkezdtek rajta dolgozni.

0:55 - szeretnének különlegesek, különösnek maradni, de közben hallgatni a visszajelzésekre is, de nem akarnak beleesni abba a hibába, hogy az emberek azt kérik tőlük, amit eddig is használtak, mert akkor oda lyukadnának ki, hogy gyakorlatilag ők is az n+1-edik szolgáltatók lesznek. szóval radikálisan különbözni akarnak.

1:00 - ők is úgy gondolkodtak, hogy lesznek olyan emberek (mint pl. én), akik az elején elfogadják azt a kompromisszumot, hogy a termék nem tud még mindent és van, ami hiányzik (pl. snooze), de az alap funkciók megvannak és a teljes működés annyira újszerű, hogy ezzel együtt tudnak élni.

1:03 - mikor érzik úgy, hogy "legyőzték" a Gmail-t? Tudják, hogy soha. Sosem lesz 1.5 milliárd userük, de még 1.5 millió sem (lyen árak mellett), de nem is ez a céljuk, hanem az, hogy akiknek bejön az ő nézetük, azok a terméket használva kevesebb időt töltsenek emailezéssel, mert megváltoznak a szokásaik. Tudják, hogy nem mindenkinek ez a preferenciája és nem is akarnak ezért mindenkinek megfelelni és beépíteni az összes funkciót amit a többi is tud.

Itt volt még egy érdekes work-life balance kitekintés is, az elmúlt két hetük nagyon intenzív volt, annyira, hogy azt mondta egyikük, hogy ha ezek után is ilyen maradna az élete, akkor inkább hagyja a fenébe a Hey fejlesztését, mert nem akar így élni. Ez is nagyon fontos hozzáállás és a felhasználóknak is jobb, ha nem egy kiégett, agyonhajszolt csapat van a termék mögött.

1:22 - miért nem értenek egyet az Inbox Zero filozófiával... mert szerintük nem ér annyit a befeketett energia mint amennyi örömet és büszkeséget okoz az üres inbox látványa. Ők abban hisznek, hogy hagyjuk a leveleket, mint egy kupacot gyűlni, aztán engedjük el az egészet, mert nagyon túlértékeljük a múltat.

Később az is előkerült, hogy miután átálltak Hey-re Gmail-ről, 16 év levelezését migrálták MBOX-ba, hogy kereshető legyen, ha szükség van rá. És azt tapasztalták, hogy tényleg szükség is volt a régi emailekre, de csupán 3-4 havonta. Szóval elég erőteljesen túlértékeljük azt, hogy kellenek a régi emailek, biztos, ami biztos. 

Ezért nem támogatják az import funkciót Hey-be. Úgy gondolják, hogy ez egy lehetőség az újrakezdésre, amikor a múlt sallangját el lehet engedni, és tiszta lappal indulni. 

Ők ebben szeretnének különlegesek lenni az email szolgáltatók piacán. Nem akarnak a következő Gmail lenni, nem szeretnének 1.5 milliárd usert, ellenben mindig szeretnének egyediek és radikálisan másmilyenek maradni. 

Számomra ez a hozzáállás, ez a lelkesedés az, ami lehet, hogy megéri - legalábbis az első évben - az iszonyú magas árat.

Persze a Gmail fiókom biztos, hogy nem zárom be, de ha úgy döntök, hogy a Hey-t fogom használni, nagyon kíváncsian várom, milyen fejlesztéseket hoz majd a jövő.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása