Kész vagyok
2007. január 21. írta: Asszem

Kész vagyok

Végre volt egy nyugodt hétvégém, úgyhogy rendbe szedtem a számítógépeket.

A blog kapott egy kis CSS ráncfelvarrást (nagyobb betűk, élénkebb szín, sorkizárt szöveg, mert valmiért nagyon utálom, ha a jobb oldal összevissza, meg a naptárban élesebben elkülönülnek a postolt napok), kicsit rendezgettem az oldaldobozokat (kommentek száma, blogajánló aktiválása, NetVibes gomb hozzáadás, fejléc módosítása, ahonnan leszedtem a zseniálisan szellemes "kreatív kikapcsolódás" szlogent :). Megnéztem a többi sablont is, de egyelőre ez tetszik a legjobban. Ja, és felraktam a Snapot, mindenki nagyobb örömére, valamint hozzáadtam egy-két linket az oldalhoz.

A böngészőket is rendbe raktam. Letöltöttem mindkét gépre a legújabb Firefoxot (2.0.0.1), kipurgáltam egy csomó nem használt kiterjesztést. Rendet raktam a könyvjelzők között, egységesítettem a magyarul nagyon frappánsan hangzó "Könyvjelzők eszköztár mappáját". Csináltam egy SajátDolgok almappát, amibe szépen bepakoltam mindent, ami rám vonatkozik (blogok, Wiw, Linkedin, Flickr, NetVibes, emailek, fájltárolók és megosztók), meg egy külön Blogok mappát, bár azt tervezem, hogy kevésbé fogom használni, mert ugyebár az gépfüggő. Inkább hozzáadom az rss-t a NetVibeshoz. Leszedtem a régi skineket, most mindkét gépen a kettes default bőr van, szerintem szép. Ja, és beállítottam a TabMixPlus-t és az All-In-One Gestures-t, hogy ugyanúgy viselkedjen a laptopon és az asztali gépen is. Végül beállítottam a kezdőtabok megfelelő sorrendjét (Gmail, NetVibes, Hírkereső, Blog). Már csak meg kell szokni.

Kicsit szétnéztem a weben is, legfőképp valami használható RSS-olvasót keresve. A Google Reader régi felülete tetszett, de az újat valamiért nem bírtam megszeretni, úgyhogy végül a NetVibes mellett döntöttem (mint az a beágyazott gombból is látszik :). Beállítottam a füleket, megcsináltam a nyitólapot mindenféle kütyüvel (naptár, Gmail levelek, del.icio.us linkek, Flickr képek, jegyzetek és teendők). Csináltam egy külön Jegyzetek/Teendők fület, bár ez utóbbi nem annyira jó, mint a dolgomvan.hu, de legalább nem kell külön oldalra menni. Mostmár csak használni kell, de mivel alapból megnyílk a Firefox indításakor, remélhetőleg megszokom, és nem feledkezek meg róla, mint a huszonhét hasonló webes regisztrációmról :)
Újraaktiváltam a Box.net accountomat, az egy gigás tárhely, és az egész mappák feltöltése nagyon hasznos lesz a biztonsági másolatoknak. Kár, hogy egész mappát letölteni csak a fizetős verzióban lehet, de ha nagy szükségem lesz rá, akkor majd maximum letöltögetem a fájlokat egyesével.
Csináltam FolderShare accountot, úgyhogy elvileg a munkámhoz fontos, sok apró fájlt tartalmazó mappák innentől szinkronizálva vannak a laptop és a nagygép között, nem kell pendrive-val rohangálni, vagy Gmailre küldözgetni. Persze természetesen tegnap este valamiért egy 100 kbyte-os fájl átküldése is nehézséget okozott neki, mint rendes Microsoft program, fukarul bánik a hibaüzenetekkel, de ma reggelre megjavult, úgyhogy szépen szinkronizálódott pár száz fájl. Holnap kipróbálom, milyen az, ha a munkahelyemről is el tudom érni az asztali gépemen az összes fájlt.

A Windowst is kitisztítottam, a desktopon rendeztem az ikonokat, új háttérképet kaptak, aztán jött egy kis degrag, regclean, SpybotS&D-ellenőrzés. Letöröltem egy csomó fájlt, rendszerezgettem a mappákat, biztonsági másolatot készítettem a fontos dolgokról (főleg azért, ha a szinkronizáció rosszul sülne el), kipurgáltam a fényképeket (a Picassától még mindig el vagyok ájulva).

Szóval most úgy érzem, rend van. Tudjátok, az a kellemes érzés, amikor ülök a számítógép előtt, és azt érzem, hogy "nincs mit csinálni". Már minden hírt elolvastam, a fontos blogokat átfutottam, nincs új levél, minden szépen be van állítva és megfelelően működik, és még blogot is írtam róla...kész vagyok :))

Úgyhogy jöhet egy kis póker vagy Defcon.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

N. D. 2007.03.14. 11:42:46

érdeklődnék hogy a sorkizárást hogy sikerült megcsinálnod. nekem is kellene, naggyon.

Asszem 2007.03.14. 12:27:04

A sorkizárás kétféleképpen is megoldható, az egyik, hogy a szerkesztőben ráklikkelsz az ikonra minden posztnál, de az kényelmetlen, a másik, hogy a Megjelenítés fülnél kiválasztoda CSS sablont, és abban megkeresed azt a részt, ami a posztra vonatkozik, és ott átírod a text-alignmentet "justify"ra. Ha nem megy, írjál nyugodtan, megpróbálom részletesebben elmagyarázni.
süti beállítások módosítása