iPad benyomások (2. hét után)
2011. április 10. írta: Asszem

iPad benyomások (2. hét után)

Még mindig tart az újdonság varázsa, ilyenkor mindent az iPadon próbálok megoldani, azt is, amit nem kéne, de ez nálam természetes :-)

Baromi jó, az biztos, bár a kijelzője még mindig bántóan durva felbontású. Az biztos, hogy amint kijön egy retina közeli verzió, azonnal lecsapok rá (és az is biztos, hogy nem fogok Apple Premium Resellereknél sorban állni, hacsak nem a feelingért, hanem elmegyek a legközelebbi MediaMarkt-ba és szépen megveszem, sor nélkül).
 
Mielőtt megvettem volna, a legnagyobb kérdésem az volt, hogy mire és hogyan fogom használni. Amikre gondoltam korábban, az legnagyobbrészt be is jött. 
 
Otthon imádom, abszolút kiváltja a laptopot, sokkal kényelmesebb, könnyebb, főleg reggelente az ágyban netezgetni ébredés után...régen ugye erre a telefont használtam, mióta megvan az iPad, már be sem viszem az iPhone-t a hálószobába, hacsak nem kell reggel ébresztenie.
 
Az alkalmazások közül a Twitter és a Google Reader olvasása kiemelkedően jó (MobileRSS vagy Reeder vagy Flipboard vagy Pulse), az e-mail kliens elsőre furcsa volt, mára már megszoktam, de azért azon még lehetne mit csiszolni.
 
A virtuálsi billentyűzet nagyon kényelmes, ezen nyugodtan kikapcsolhatom az autocorrectet (ami az iOS 4.3.1 óta elkezdett egyre rosszabb, több szavas, de abszolút értelmetlen javaslatokat adni).
 
A netezés is jó, Mobile Safari-t használok, próbáltam az Atomic Web Browser-t, de nem jött be. Remélem a Safariban idővel jobban kihasználják azt, hogy tableten tényleg kényelmesen végre lehet hajtani többujjas gesztust, mert nagyon jól jönne a navigáláshoz.
 
Ahogy iPhone-on is, amikor még új volt, iPadon is nem várt élményt nyújtanak a játékok. Bár az Angry Birds-et asszem én egy életre meguntam, az Infinity Blade nagyon jó (bár kicsit butuska), Farmville korszakom másodvirágzását élem meg a Smurf Village játékkal (gyerekeknek ennek hatására töltöttem le az eredeti Hupikék Törpikék meséket).
Az autóversenyes játékokat sosem szerettem, főleg billentyűzettel irányítani, de az iPad giroszkópos kormányzását szinte erre találták ki, a RealRacing2 HD az egyik kedvencünk, minden este megyünk pár versenyt, én vezetek, a gyerek nézi és drukkol. Megvettem az aranyos harcos Battleheart-ot, nem rossz, de egy idő után vontatottá válik. A Rage HD viszont kifejezetten unalmas, iPhone-on jobban bejött, de ott is inkább az újdonság varázsa miatt, plusz a telefonon valahogy érdekesebbnek tűnt, hogy egy ilyen kicsi kütyü ilyen grafikát tud.
És végül egy kellemes meglepetés, aminek az ingyenes verzióját kipróbálva in-app megvettem a teljes játékot: HuntersHD. Ez olyan körökre osztott stratégiai játék, mint annó PC-n az UFO: Extraterrestrials volt, amit imádtam. Remélem lesz még sok hasonló játék ebben a műfajban, az iPad nagyon idális felület az ilyen típusú játékok irányításához. 
 
Természetesen kicsit elbohóckodtam a GarageBand-el, és néha még nyomok valami pszichedelikus szinti-szólót, de szerintem a zenei tehetség hiányát még egy iPad sem tudja helyettesíteni.
 
A munkahelyen viszont még nem találom a helyét. Leveleket olvasni jó, de ha amúgy is a gép előtt ülök, akkor sok értelme nincs, meetingekre meg nem viszem mégsem, mert a legfontosabb dolgokat nem tudom elérni rajta. Áthidaló megoldásként azzal próbálkoztam, hogy ha nem a helyemen vagyok, akkor TeamViewer-t használva lépek be iPadról a gépembe, de ekkor nagyon érződik, hogy a Windows nem tabletre lett kitalálva. Remélem a Microsoft felismeri azt, hogy mennyire hasznos eszköz a tábla és kiad egy olyant ami abszolút kompatibilis a windowsos környezettel.
 
Az aksiidő nagyon jó, egész napos nyomogatás után merül csak le estére, ez így pont megfelelő.
 
A SmartCover-t igazándiból csak a kipróbálás kedvéért vettem meg, mondván, ha nem jön be, akkor Vaterán eladom, viszont pozitívan csalódtam benne, egész jó a használata, lehet, hogy megtartom. Apróságnak tűnhet az, hogy lecsukásra automatikusan sleepeli és felhajtásra ébreszti a gépet, mégis nagyon praktikus funkció. El is kezdtem böngészni a netet SmartCover kompatibilis védőtokok után, lehet, hogy veszek majd valamit, ami a hátulját is védi, valamint kellemesebb tapintása van, mint az eredeti csúszós és hideg fémnek.
 
Vettem az egész hóbelevanchoz egy oldaltáskát, kifejezettem olyat keresve, ami kicsi, de kényelmesen elfér benne az iPad és a Kindle, ez is nagyon bejön, szinte alig van súlya, egyáltalán nem olyan, mintha egy laptopot cipelnék.
 
Próbáltam rajta olvasni is, de rendes e-könyvek olvasására szerintem a Kindle sokkal jobb, kivéve a PDF fájlokat, azokat iPadon könnyebb olvasni, de teljes könyvet szerintem biztos, hogy nem fogok iPadon olvasni.
 
Kipróbáltam milyen képregények fogyasztására, összességében nem rossz, de vagy azért, mert gyenge minőségű képregényt töltöttem le (Sandman) vagy az iPad kijelzője ilyen gyenge, de nekem homályosnak és fakónak tűnt, valamint zavart, hogy zoomolgatnom kell össze-vissza ahhoz, hogy átlássam a teljes oldalt és a szöveget is kényelmesen el tudjam olvasni.
 
Még egy nem várt előnye van, ez pedig a FaceTime. Igen, a kamerák gyalázatos minőségű képeket csinálnak, nem is arra valók, viszont FaceTime-ozni (vagy Skype videótelefonálni) még pont megfelelőek. Biztos vagyok benne, hogy a következő generációban már erősebb kamerák lesznek, mert maga a koncepció jó, igenis van értelme kamerát rakni tabletre. SmartCoverrel az asztalon élére állítva videotelefonálni sokkal kényelmesebb iPadon, mint az iPhone-t állandóan magam előtt tartani.
 
Nekem bőven elegendő az, hogy a wifi-s verziót vettem, bár még egyszer sem volt rá szükségem, de ha  nagyon kéne, bármikor rá tudom küldeni a netet iPhone-ról. De a városban nem szívesen veszem elő, csak védett helyeken, ott viszont mindig van wifi.
 
Összességében a második hét után is nagyon pozitívak a benyomásaim, aki teheti, szerezzen be mindenképpen egy táblát (nem feltétlen iPad-ot), tényleg ez lesz a jövő, mert nagyon gyors, könnyű, kényelmes és jó használni.
 
 
 
 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Almipotter 2011.04.10. 15:53:57

Az a baj, hogy még mindig semmi olyat nem olvastam ezekről a gépekről, amitől jobbak lennének, mint egy asztali számítógép.
Nem az a fajta ember vagyok, aki tévénézés közben számítógépezik, nem vagyok környezettudatos, de ennyire azért nem akarok felesleges villanyszámlát fizetni és értelmét sem látom. Vagy az egyiket csinálom, vagy a másikat.
Vécézést is kibírom számítógép nélkül.
Reggel pedig az, hogy az ágyban henyélek és kényelmetlenül (tudom, tudom, nem kényelmetlen) tartok magam előtt egy p*csányi méretű képernyőt nekem nem hangzik jobban, mint az, hogy beülök az atomkényelmes kerekesszékbe és onnan nézek egy fullHD, nagy képernyőt, amin sokkal nagyobb élmény minden.

Persze a laptopot kiválthatja OTTHON, mert a laptop mobilis eszköz, nem arra lett kitalálva, amire sokan használják, hogy otthon az asztalnál azon pötyögjenek. Otthoni felhasználásra a legjobb élmény még mindig egy asztali számítógép és jó ideig az is marad, csak valamiért kezdenek elfelejtkezni erről az emberek és a legtöbb "modern felfogású" embernél már fel se merül, hogy vegyen egy asztali gépet, amikor új konfigot vásárolnak. Pedig csak azért, mert valami régi alapokon nyugszik nem feltétlenül elavult.
Ha valaki nem ragaszkodik az Apple-höz, akkor az egy ipad áráért vesz egy olyan asztali gépet, amin igazán komoly játékok is mennek, tehát gyakorlatilag egy KOMOLY konzol is egyben.
Kézi játékkonzolnak meg megint csak nem látom értelmét, amikor az alapmodell árának FELÉÉRT ott van a Nintendo 3ds vagy aki hardcore játékokra vágyik annak meeg a PSP.

Írom ezt úgy, hogy egy hétig kölcsönkaptam egy ipad-et (és visszaadtam 4 nap után, mert nem használtam semmire, pedig tényleg akartam, két napig folyton azon lógtam, harmadik nap már megláttam a 190 RSS-t és inkább odaültem az asztali gép elé...).

Hangsúlyozom, ez az én véleményem.

Almipotter 2011.04.10. 15:54:27

Csak azért írom, hogy előcsaljam a kommentemet, megint bugos a dolog... :)

Asszem 2011.04.10. 16:39:09

@Almipotter: Megprobalok ipadrol valaszolni, bar erre tenyleg az asztali gep az alkalmasabb. Szerintem erdemes kulonvalasztani a komoly munkat es a komoly jatekot a konnyed netezestol es a konnyed jatektol. Ha normalis blogposztot irok, vagy hosszabban kommentelek, akkor kenyelmesebb a gep, es vannak jatekok, amikre csak egyneros desktop jo.

Viszont sokszor nincs szukseg eros gepre, ha csak par percet akarok elutni, faradt vagyok egy komolyabb munkahoz, akkor nagyon jo az ipad. Sot, en ipadon tobbet jatszom, mint gepen, mondjuk ennek az az oka, h gepen ma mar szinte semmit.

Most eppen filmet nezunk fullHDben desktopon, de engem annyira nem erdekel, fel szemmel kovetem, csak lekapom a polcrol az ipadot es kozben bongeszgetem a netet, visszaigazoltam par regi Facebook ismerost, megnezegettem a kepeiket, es irtam par rovid twittet. En imadom, persze ez meg csak az en velemenyem.

Almipotter 2011.04.10. 17:32:56

Nyilván mindenki azt szereti, azt dicséri amije van és ez még csak nem is feltétlenül tudatos cselekvés.
Számomra ezekre se volt jobb az ipad. Ha már annyira arra vágyok, hogy filmezés közben netezzek (úgy nem csoda, hogy nem nagyon köti le az embert), akkor rákötök még egy monitort a gépre vagy ha végképp unalmas a film, akkor csak hallgatom és közben netezek.
Nekem ez a folyton mindent fekve csináljunk dolog se jön be, elég csak megnézni a WALL-E jövőképét és le is szokik róla az ember. :D Ha már valaki arra is lusta, hogy felüljön ott valami régen rossz.:)
Nem Rólad írok most, csak úgy általában.

Félre ne érts, nem vagyok technikaellenes, apple ellenes pedig végképp nem.
Az okostelefonokat például én is jónak tartom, mert mobilis, mindig Veled van, aki szeret mindenről azonnal tudni annak tényleg nagyon jó.
De ahogy Te is írod, házon kívül annyira azért nem minősül állandó használati eszköznek a cucc, házon belül pedig én személy szerint a jelenlegi technológiákból semmire nem cserélném le az asztali gépet (persze fontos a kényelmes szék és a tágas asztal :) ) még ha fizetnének se.
Nekem az, hogy be kell ülni egy kényelmes párnázott székbe sokkal kisebb áldozat, mint az, hogy apró képernyőn kelljen akár csak facebookozni vagy twitterezni (bár engem ezek a dolgok se hoznak lázba, lehet itt a probléma :) ) úgy, hogy a navigálás azzal jár, hogy kitakarom a hasznos felületet a saját kezemmel (megjegyzem ez némileg bosszant az okostelefonokon is, csak sajnos jobb alternatíva nem nagyon van, bár azért a blackberrys megoldás elég korrekt).

Almipotter 2011.04.10. 17:37:07

Ha már facebook és twitter nekem hirtelen ez a kép ugrott be mindenféle személyeskedés nélkül, akinek nem inge:
noob.hu/2011/04/10/asd_3.jpg

reconka · http://www.reconka.info 2011.04.21. 18:02:39

na en is kiprobalom HuntersHD-t mar nagyon hianyzik ufos jatek :)

Amugy hulyen hangzik de reggel ipaddal kelek es ipaddal fekszek.. Reggel reggeli benyom kozbe nezegetem flipboardon RSSket, youtubon videokat fb.. utana elmegyek dolgozni.

Este ugyanaz + jatek az agyban neha neha esetleg film.

Normalis skype hianyzik, apropo mikor ipad utan kezedbe veszed iphone-t nem furcsa? olyan mint egy kis tamagochi :D

Asszem 2011.04.21. 18:08:39

@reconka: jaja, pont írni is akartam, hogy ipad után az iphone viccesen hat, illetve megdöbbenek, hogy jé, eddig ezen a mütyürön szenvedtem.

Az elején kicsit zavart az iPhone utána az iPad ronda felbontása, mára már megszoktam, de amint lesz jobb, lecserélem. Hardveresen nézve ez az egyetlen hibája az ipadnak.

Én is ezzel fekszem és kelek, az otthoni casual netezéshez tökéletes, ha meg valami komolyabbat akarok, akkor odaülök a géphez.

Sőt, azt is csináltam már, hogy kanapén ölemben a laptoppal dolgoztam, mellettem meg ott volt az ipad, azon néztem a twittert, vagy hallgattam a zenét, szóval még úgy is jól lehet használni.

HuntersHD nem rossz, de sajnos meguntam, élő ember ellen GameCenter-en keresztül jobb lenne, az UFO valahogy jobb volt, a koncepció ugyanaz, de az feelingesebb volt és jobban kellett stratégiázni.

RealRacing az, ami nagyon bejön, illetve esténként Infinity Blade-ben végigviszek 1 vérvonalat, Battleheart, ezek jók.

Most láttam, hogy ingyenes appstoreban a beyondYinth, érdems megnézni azt is.

Még mindig úgy érzem, hogy egy teljesen új, nagyon csodálatos világot nyitott meg az iPad.

reconka · http://www.reconka.info 2011.04.21. 18:25:37

beyondYinth et letoltottem, nem rossz kis jatek,
megvettem a world of goo (kotelezo indie jatek) plant vs zombie (kotelezo) brother in arms (jatszottam vele de valahogy az iranyitas "meg" nem szoktam hozza)

Ami bejon autos jatekokba ( nem vagyok nagy autos fan, nalam a need for speed amit el tudok viselni)
asphalt 6, casual arcade need for speed underground erzet :)
süti beállítások módosítása